مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان فارس خبر داد؛

آزادی 155 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در عید غدیر

15 شهريور 1396 ساعت 20:42

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان فارس با اشاره به اینکه فارس بیشترین آمار زندانیان جرائم مالی و مهریه را در کشور دارد، گفت: ۱۵۵ زندانی جرائم غیر عمد طی هفته جاری و به مناسبت عید غدیر خم در فارس آزاد می‌شوند.


به گزارش "حافظ نیوزمجید تراب‌ پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 5 ماهه نخست سال جاری یک هزار و 100 نفر به دلیل جرائم مالی وارد زندان‌های فارس شدند که افراد عمدتاً به دلیل نداشتن تخصص در کار بدهکار هستند؛ همچنین در این مدت 341 نفر به دلیل عدم پرداخت مهریه نیز به زندان رفتند.
وی آخرین آمار زندانیان جرائم غیر عمد در استان فارس را یک هزار 284 نفر اعلام کرد و ادامه داد: 922 نفر زندانیان جرائم مالی هستند که از این تعداد 52 نفر زن و میانگین سنی 30 سال دارند.
تراب پور افزود: 252 نفر به دلیل مهریه و نفقه،110 نفر به دلیل عدم پرداخت دیه در حوادث که 59 نفر تصادف رانندگی و 51 نفر حوادث کارگاهی است در زندان‌های فارس هستند.
این مقام مسؤول بابیان اینکه آزادسازی زندانیان زن در اولویت قرار دارد، یادآور شد: در سال گذشته 13 زندانی زن آزاد شدند که امسال به 35 نفر افزایش پیدا کرده است.
تراب پور با اعلام این خبر که 155 زندانی جرائم غیر عمد طی هفته جاری و به مناسبت عید غدیر خم در فارس آزاد می‌شوند، گفت: رقم بدهی این افراد 2 میلیارد تومان است که البته کل بدهی آن‌ها 7 میلیارد و 800میلیون تومان بوده است اما 25 درصد آن را خیرین پرداخت کردند.
به گفته وی کمیته صلح و سازش این ستاد توانسته 4 میلیارد و 900 تومان از شاکیان تخفیف بگیرد.
تراب پور با اشاره به اینکه در 5 ماهه نخست سال جاری 405 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد مالی به همت ستاد دیه آزاد شدند، ادامه داد: سال گذشته 412 نفر در طول سال آزاد شدند که آمار امسال نشان‌دهنده رشد دو برابری آزادسازی زندانیان است.
وی خاطرنشان کرد: از اعتبارات بانکی تخصیص داده‌شده، تاکنون 900 میلیون تومان به ستاد دیه پرداخت‌شده است که تا پایان شهریور امسال به 2 میلیارد و 400 میلیون تومان می‌رسد؛ تا پایان امسال اعتبار در نظر گرفته‌شده 3 میلیارد 100 میلیون تومان است.
تراب پور تأکید کرد: طبق برنامه قصد داریم تا پایان سال جاری یک هزار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را به آغوش خانواده‌هایشان بازگردانیم.
مدیر نمایندگی ستاد دیه فارس برای رسیدن به این هدف از مردم درخواست کمک کرد و گفت: این ستاد با تمام تلاش خود قصد دارد افرادی که به دلیل بد حادثه یا مشکلات ناگهانی به‌صورت غیر عمد گرفتارشده‌اند را آزاد کند و از این طریق به خانواده شاکی، زندانی و خود فرد کمک کند و هیچ‌گاه در جهت آزادی زندانی‌هایی که گام در مسیر قاچاق مواد مخدر، سرقت و قتل گذاشته‌اند، حرکت نکرده است.


کد مطلب: 17761

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17761/آزادی-155-نفر-زندانیان-جرائم-غیر-عمد-عید-غدیر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir