در خطبه‌های نماز عید قربان شیراز عنوان شد؛

پیگیری حقوق شهدای حادثه منا/صحنه های دلخراش یمن، سوریه و میانمار را نباید ساده از کنارش گذشت

10 شهريور 1396 ساعت 21:20

امام‌جمعه شیراز در خطبه‌های نماز عید قربان با انتقاد از غفلت اندیشمندان و مسؤولان دنیای اسلام از حوادث دلخراش در کشورهای اسلامی و میانمار و بر پیگیری وزارت خارجه کشورمان برای احقاق حقوق حجاج حادثه منا تأکید کرد.


به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های صبح امروز نماز عید قربان با اشاره به فلسفه عید قربان که حضرت ابراهیم (ع) مورد امتحان و آزمایش عظیم الهی قرار گرفت، اظهار داشت: قربانی کردن در این روز آثار و برکات بسیاری دارد که از منظر قرآن کریم نیز وسیله‌ای برای تقرب الهی است.
وی ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) در مسیر امتحان الهی؛ همسر و فرزند شیرخواره‌اش را به سرزمین بی‌آب‌وعلف برد، در مقابل دشمنان سرخم نکرد و به آتش افتاد و فرزندی که در پیری صاحب شده بود را به قربانگاه برد و سربلند از این امتحان‌ها خارج شد.
امام‌جمعه شیراز بابیان اینکه خداوند عید قربان را در پایان حج مقرر کرد و قربانی کردن یعنی کشتن هوای نفس ادامه داد: این عمل اشاره‌ای است به اینکه در طول مناسک حج، فرد به مرحله‌ای برسد که هوای نفس خویش را بکوبد تا بتواند در آینده باعقل و خرد فرمان حضرت حق را عملی کند و از آلودگی‌ها و پلشتی‌ها به دور باشد.
ایمانی یادآور شد: همه عبادات تکرار می‌شود اما حج واجب یک‌بار انجام می‌گیرد که گناهان را پاک و آینده فرد را بیمه می‌کند، البته به شرطی که با اندیشه و به‌درستی اعمال انجام شود.
وی گفت: قربانی کردن و اطعام فقرا در این روز عید تأکید شده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: دو سال از حادثه منا می‌گذرد اما حقوق اولیه حجاجی که به شهادت رسیدند از طرف دولت عربستان جبران نشده است و وزارت خارجه و دیگر مسؤولان ذی‌ربط باید این مسئله را پیگیری کنند تا حق حجاج ایرانی و خارجی ضایع نگردد.
وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در مراسم برائت از مشرکان گفت: ایشان به این نکته اشاره کردند که اگر نخبگان و متفکرین و مسؤولان دنیای اسلام به وظیفه اصلی‌شان که «رحما بینهم و اشدا على الکفار» بود عمل می‌کردند ما امروز شاهد این گرفتاری‌ها در فلسطین، سوریه، عراق، لیبی، بحرین، یمن، لبنان و... نبودیم.
ایمانی ادامه داد: مسلمانان و متفکران و اندیشمندان را خواب گرفته بود که صهیونیسم توانست سرزمین مسلمانان را غصب کند و کشوری را در دل کشور فلسطین برای خود ایجاد کند؛ متأسفانه این روزها شاهد صحنه‌های دلخراش در یمن و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی هستیم.
وی افزود: مدت‌ها است که در میانمار مسلمانان را به بهانه‌های مختلف قتل‌عام می‌کنند و حتی بعضی از آن‌ها را زنده‌زنده می‌سوزانند.
امام‌جمعه شیراز بابیان اینکه امید است که بتوانیم در داخل کشور همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اصل انقلاب و ارزش‌های انقلاب را حفظ کنیم، تصریح کرد: متأسفانه قلم‌هایی به کارافتاده که اعلام می‌دارد انقلاب دورانش تمام‌شده است، درحالی‌که انقلاب کهنه نمی‌شود و برای همیشه زنده می‌مانند، چون امام راحل حقیقت پایدار تاریخ و انقلاب نیز اصل وجودی امام (ره) است.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: ارزش‌های انقلاب اسلامی موردتوجه است؛ حزب‌الله در سایه مقاومت توانست دومین پیروزی خود را جشن بگیرد و گروه‌های تکفیری را از لبنان خارج کند که امیدواریم همین وضعیت در عراق و سوریه و سایر کشورهای اسلامی نیز اتفاق بی افتد.
ایمانی تأکید کرد: در این ایام رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود به پایدار بودن اصل انقلاب و ارزش‌های انقلاب اشاره می‌کنند تا معنای انقلاب کهنه نشود، از بین نرود و مردم نیز فراموش نکنند؛ توطئه حساب‌شده‌ای از سوی دشمنان طراحی‌شده که ان شا الله خنثی و از بین خواهد رفت.


کد مطلب: 17735

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17735/پیگیری-حقوق-شهدای-حادثه-منا-صحنه-های-دلخراش-یمن-سوریه-میانمار-نباید-ساده-کنارش-گذشت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir