با وجود تغییر قانون صورت گرفت؛

دسترسی آژانس امنیت ملی آمریکا به اطلاعات تماس ۱۵۰ میلیون شهروند

15 ارديبهشت 1396 ساعت 1:31

آژانس امنیت ملی آمریکا در سال گذشته میلادی اقدام به جمع‌آوری اطلاعات بیش از ۱۵۰ میلیون تماس تلفنی شهروندان این کشور کرده است.


به گزارش "حافظ نیوز"، به نقل از رویترز، بر اساس یک گزارش سالیانه که روز گذشته (سه‌شنبه) از سوی یک افسر اطلاعاتی ارشد آمریکایی ارائه شد آژانس امنیت ملی این کشور سال گذشته بیش از 1511 میلیون تماس تلفنی شهروندان این کشور را ضبط کرده است.
این گزارش که توسط دفتر دان کوت، مدیر اطلاعات ملی ارائه شد اولین نتیجه قانون آزادی آمریکا به شمار می‌رود که دسترسی نهادهای اطلاعاتی به داده‌های ارتباطی شهروندان آمریکایی مظنون به ارتباط با فعالیتهای تروریستی را محدود میسازد.
طبق این گزارش آژانس امنیت ملی 151 میلیون تماس تلفنی را ضبط کرده است هرچند مجوز لازم از دادگاه مخفی نظارت بر اطلاعات خارجی برای جاسوسی از 42 مظنون تروریستی در سال 2016 را در اختیار داشت.
از حمله 11 سپتامبر 2001 به بعد آژانس امنیت ملی حجم عظیمی از اطلاعات تماس افراد ازجمله شماره تلفن، تاریخ و مدت تماس – اما بدون محتوای تماس‌ها – را جمع‌آوری کرده است.
این گزارش درحالی منتشر شده که کنگره باید درباره صدور مجوز دوباره برای جمع‌آوری اطلاعات جاسوسی توسط آژانس امنیت ملی از اتباع غیر آمریکایی در خارج از این کشور تصمیم‌گیری کند.


کد مطلب: 16783

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/16783/دسترسی-آژانس-امنیت-ملی-آمریکا-اطلاعات-تماس-۱۵۰-میلیون-شهروند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir