دکتر ایمانیه:

گشایش 120 پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دهه فجر/ 850 میلیارد تومان از بیمه ها طلبکاریم!

19 بهمن 1395 ساعت 12:51

دکتر ایمانیه گفت: مشکل بیمه‌ها کشوری است و ربطی به استان ندارد چراکه در استان همکاری آن‌ها با دانشگاه مردانه بوده است.


به گزارش "حافظ نیوز" محمدهادی ایمانیه در نشستی خبری در دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: در 10 سال گذشته در استان فارس یک هزار و 450 پروژه با ارزش بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در حوزه‌های گوناگون درمان و سلامت در استان فارس اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه باید مردم را با گزارش خدمات انجام‌شده به آینده امیدوار کنیم، افزود: با توجه به حجم انبوه کارهای صورت گرفته در این 10 سال می‌توان ادعا کرد بالاتر از 70 درصد دانشگاه‌های دیگر در این زمینه کار شده و اگر مرجعی بی‌طرف یک آمار کلی از دانشگاه‌ها بگیرد، این وضعیت به‌خوبی قابل دیدن خواهد بود.
این مقام مسؤول با اشاره به اینکه 50 پروژه از یک‌هزار و 450 پروژه را خیران به نتیجه رسانده‌اند، گفت: بقیه پروژه‌ها دولتی بوده و اگر خیران نیز در بحث سلامت و درمان مشارکت جدی داشته به‌نوعی وجود فضای اعتماد را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز حس کرده‌اند.
قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این نشست به بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 850 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم که عدم پرداخت‌ها این دانشگاه را با مشکل مواجه کرده و در همین رابطه اگر منابع مالی پیش‌بینی‌شده در قانون به این دانشگاه اختصاص پیدا کند، مشکل حل‌شده و کشور نیز دچار بحران نخواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه از قبل بیمه سلامت در سال 1395 یک ریال نیز به دانشگاه پرداخت‌ نشده است، خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت بااینکه بیمه‌ها نیز در شورای عالی نماینده دارند باید جوابگو باشند که چرا پرداخت‌ها صورت نمی‌گیرد و اگر با اجرای این طرح مخالف هستند، پس چرا در شورای عالی موافقت خود را اعلام کرده‌اند.
ایمانیه همچنین از پزشک خانواده نام برد و اظهار داشت: ما و استان مازندران تنها استان‌هایی بودیم که طرح پزشک خانواده را در کشور اجرا کردیم و در بحث نظام ارجاع به دنبال اختیاری کردن آن هستیم، یعنی هر کس که از نظام ارجاع استفاده کند با تعرفه دولتی از امکانات پزشک خانواده استفاده می‌کند و بقیه افراد نیز به اختیار خود به‌صورت تعرفه آزاد نزد متخصص خواهند رفت.
وی افزود: مشکل بیمه‌ها کشوری است و ربطی به استان ندارد چراکه در استان همکاری آن‌ها با دانشگاه مردانه بوده است و باید گفت در طرح تحول سلامت نیاز به یک جهاد داشته چراکه به آن ایمان‌دارم و تنها راه نجات از مشکلات درمان و سلامت را این طرح می‌دانم.
این مقام مسؤول در ادامه از نمایندگان استان فارس در مجلس خواست که کار تیمی و گروهی را در مسائلی که به نفع استان است پیش بگیرند و تصریح کرد: برخی نمایندگان در طرح تحول سلامت زحمات بسیاری کشیدند و انتظار ما این است که در بحث سلامت باوجود دیدگاه‌های سیاسی مختلف، همگان به یک وحدت منسجم برسند تا سود آن نیز به مردم استان برسد.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان فارس با اظهار تأسف از اینکه برخی مدام مسائل سیاسی و حاشیه‌ای را که هیچ نفعی برای استان ندارد دنبال می‌کنند، گفت: بنده حتی از کسانی که مدعی وجود مشکل در دانشگاه علوم پزشکی هستند، درخواست کمک کرده‌ام و مسؤولان استان نیز همکاری خوبی در راستای طرح پزشک خانواده انجام داده‌اند.
منبع: فارس
 


کد مطلب: 16421

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/16421/گشایش-120-پروژه-عمرانی-دانشگاه-علوم-پزشکی-شیراز-دهه-فجر-850-میلیارد-تومان-بیمه-طلبکاریم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir