معاون رییس جمهور:بخش خصوصی را درگیر جشن جهانی نوروز کنید

6 بهمن 1395 ساعت 11:45

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: باید بخش خصوصی را در زمینه جشن جهانی نوروز درگیر کنیم، این بخش آمادگی همکاری با سازمان میراث فرهنگی را دارد.


به گزارش "حافظ نیوز"،زهرا احمدی‌پور که در جلسه‌ هم‌اندیشی جشن جهانی نوروز صحبت می‌کرد، با اشاره به گسترش حوزه جغرافیایی نوروز به عنوان یک اثر ثبت جهانی شده با مشارکت ۱۲کشور گفت: باید برای نوروز ۹۶برنامه مدونی داشته باشیم، از سوی دیگر دولت نیز در بحث جشن جهانی نوروز حمایت‌های لازم را دارد.
او تاکید کرد: نوروز یک پیام اعتدال است، که این پیام می‌تواند در منطقه در راستای کاهش ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی گام بردارد.
احمدی‌پور با اشاره به این نکته که با در نظر گرفتن شرایط، بررسی و جمع‌بندی دیدگاه‌ها می‌توان محورهایی را از نوع برنامه گرفته تا هماهنگی‌های بین دستگاهی برای بحث جشن جهانی نوروز مشخص کنیم، بیان کرد: باید توزیع نوروز را به صورت کشوری در نظر گرفت و نوروزگاه‌ها را با هم مرتبط کرد. همچنین می‌توان نشست‌هایی را به صورت منطقه‌ای در این ۱۲کشور با عنوان پیوست‌های فرهنگی نوروز برگزار کرد.
او با تاکید بر این‌که با توجه به زمان کمی که تا نوروز داریم باید با مدیریت زمان در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم، افزود: در زمینه برنامه‌ریزی برای جشن جهانی نوروز در کارگروه نوروز ۹۶منشور حقوق شهروندی و سفر امن مد نظر قرار گرفت و بر اساس آن برنامه‌ریزی شد.
معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: بخش خصوصی تا حدودی در حوزه گردشگری وارد شده است، اما برای آن‌ها برنامه‌ای نداریم، بنابراین باید با تعریف برنامه مشخص بخش خصوصی را در این زمینه درگیر کنیم، چون بخش خصوصی آمادگی همکاری در این زمینه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری را دارد.
او با تاکید بر این‌که می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد، چون این مسئله برای بخش خصوصی نیز منفعت به همراه دارد: ادامه داد: باید بتوانیم این ایده‌ها را به برنامه تبدیل کنیم و همزمان با تقسیم کار بین بخش‌ها و نهادهای مختلف دولتی، سمن‌ها و بخش خصوصی را در مسئله مداخله دهیم و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.
انتهای خبر/111


کد مطلب: 16356

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/16356/معاون-رییس-جمهور-بخش-خصوصی-درگیر-جشن-جهانی-نوروز-کنید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir