نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

اصلاح سیستم رَبَوی بانک ها از خواسته های اولیه انقلاب اسلامی بوده که هنوز محقق نشده است/ مسئولان نگذارند جوانان انقلابی و مومن به انزوا کشیده شوند

17 دی 1395 ساعت 21:02

امام جمعه شيراز بر لزوم توجه خانواده‌ها و افراد جامعه خصوصا بانوان بر حفظ و اعتلاي حيا و عفت، تاكيد كرد و يكي از اهداف مهم دشمنان را گرفتن حيا و عفت و ايجاد تزلزل در بنيان خانواده‌ها دانست.


به گزارش "حافظ نیوز"،آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع) با اشاره به دیدار نخبگان دانشگاهی با رهبر معظم انقلاب و تأکیدات معظم، افزود: ممکن است قرن‌ها بگذرد تا نتیجه حرکت بانک‌های ربوی غیر اسلامی آشکار بشود و نتیجه ظلم‌های ربوی در جامعه پیدا شود.
خطیب جمعه شیراز همچنین با تبریک ایام ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) یازدهمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت، بابیان جملاتی از آن حضرت مبنی بر این‌که زاهد کسی است که زمانی به حرام می‌رسد، خود را از آن دورنگه می‌دارد و بیش از دیگران درراه خدا جهاد می‌کند و در مقابل شیطان تسلیم نمی‌شود، تصریح کرد: این بیانات فرهنگ جامعه ما را تغییر می‌دهد و مفاهیم حاکم بر آن را معنا می‌کند چراکه زهد بی‌رغبتی به دنیا دانسته می‌شود
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بانک‌ها رنگ اسلامی به خودشان گرفتند که امیدواریم ازنظر محتوا به شکل اسلامی واقعی برگردد، یعنی بشود بانک قرض‌الحسنه، بانکی که بر اساس ربا و سود استوار نباشد.
وی ادامه داد: اگر مسئولان به جوانان مو من و انقلابی توجه می‌کنند، مطمئن باشند اطاعتشان از رهبری مایه نجاتشان در قیامت است و اگر دوست ندارند و یا فضای کار برای آن‌ها فراهم نمی‌کنند قطعاً بدانند که باید خود را برای پاسخگویی هم قیامت و هم اینجا مقابل ملت آماده سازند.
وی همچنین با اشاره به مقاله‌ای که توسط احمدی مطلق در 17 دی سال 1356 در روزنامه اطلاعات با بدگویی از امام راحل منتشر شد بیان کرد: این مقاله به خاطر اینکه 17 دی روز تجلی دودمان پهلوی مطرح بود نوشته شد که با بصیرت مردم مؤمن و انقلابی قم و بینش سیاسی آنان، آغازگر مقابله با حرکت جدیدی بود که حکومت آن زمان قصد داشت به دنبال آن اقدامات شوم و سیاه دیگری را صورت دهد.
خطیب جمعه شیراز افزود: مردم مؤمن و انقلابی قم با راه‌اندازی تظاهرات در 18 و 19 دی آن سال پاسخ به‌موقع به این حرکت رژیم پهلوی دادند و منتهی به شهادت شهدای بزرگوار آن روز شد.
ایمانی ادامه این حرکت را واقعه 29 بهمن تبریز و دهم فروردین یزد و ... برشمرد و گفت: این وقایع موجب شد تا انقلاب به این شکل رشد یابد
نماینده ولی‌فقیه در فارس خاطرنشان کرد: به همه بانوان ایرانی عرض می‌کنم امروز تمام امکانات پیشرفته دنیا در خدمت نظام استکباری است حتی اسرائیل بیش از شصت خبرگزاری و امکانات خبررسانی به خدمت گرفته است، برای اینکه حیا و عفت را از خانواده‌های ما بگیرند.
وی بابیان اینکه حیا و عفت که گرفته شد دین و اعتقادات هم خیلی راحت مورد هجمه قرار می‌گیرد و پایه‌های دین و اعتقادات مردم هم متزلزل می‌شود، افزود: بدانیم کشف حجاب حاصل سوغات غرب است و نگهداری آن توسط غربی‌ها دارد انجام می‌شود، غربی‌ها هیچ‌گاه دوست ما نبودند و امروز هم نیستند.
انتهای خبر/111
 


کد مطلب: 16213

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/16213/اصلاح-سیستم-ر-ب-وی-بانک-خواسته-های-اولیه-انقلاب-اسلامی-بوده-هنوز-محقق-نشده-مسئولان-نگذارند-جوانان-انقلابی-مومن-انزوا-کشیده-شوند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir