پدر شهید احمدی روشن

آقای صالحی قسمتان چه شد؟/ شما از خون شهدا بهره برداری سیاسی کردید/ آقای صالحی چرا جوانان ما را اخراج کردید؟

30 آذر 1395 ساعت 13:25

پدر شهید احمدی روشن گفت: آقای صالحی چرا قسم جلاله خوردی که با امضای برجام اتفاقی نمی‌افتد؟به دروغ گفتند کسی در صنعت هسته‌ای اخراج نشده! لعنت بر دروغ‌گو!


به گزارش "حافظ نیوز"،پدر شهید مصطفی احمدی روشن روز گذشته در آیین بزرگداشت شهدای جهادعلمی در دانشگاه شیراز با گرامی‌داشت یاد و خاطره تمام ‌شهدای کشور اظهار داشت: اعتقاد دارم بعد از شهادت مصطفی و دیگر شهدای هسته‌ای این شما جوانان بودید که در تعداد بسیار بالا تقاضای حضور در رشته فیزیک هسته‌ای داشتید،کار شما جوانان یک شعار نبود و حالا زمانی که من توسط دانشجویان به مراسمی دعوت می‌شوم احساس می‌کنم قرار است با بچه‌های خودم صحبت کنم.
پدر این شهید گرانقدر با بیان اینکه این حماسه بی‌بدیل به همت جوانان و لطف خداوند بوده، عنوان کرد: این جریان که به خاطر یک شهید علمی چنین حرکت عظیمی از سوی جوانان شکل بگیرد، به من یادآوری می‌کند که در تربیت فرزندم کوتاهی نکردم.
احمدی‌روشن با اشاره به عدم حضور علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و از بانیان و مصران توافق هسته‌ای در این برنامه، گفت: اینکه مسؤولان محترم تشریف نمی‌آورند، حق دارند! زیرا دیگر حرفی برای گفتن ندارند و همین آقای صالحی مهربان را دراین‌اواخر در سایت‌ها و صداوسیما می‌بینید که از ایشان سؤال می‌شود که این قسم‌های جلاله و سروصداهایی که در مجلس شورای اسلامی راه انداختی تا مسئله را پیچیده کنی، اکنون چرا این‌گونه شد؟ و ایشان دیگر حرفی برای گفتن ندارد.
پدر دانشمند شهید کشورمان در ادامه بیان کرد: شما دانشجویان و من پدر شهید احمدی‌روشن از آقای علی‌اکبر صالحی خواهیم پرسید شمایی که عین و لام و میم و قاف را از رو و زیر زبان رعایت می‌کنی، چطور جلوی ملت قسم جلاله می‌خوری که با امضای برجام اتفاقی نمی‌افتد و چه اتفاقی می‌خواهی بیفتد زمانی 13 هزار از 19 هزار سانتریفیوژ را به‌گونه‌ای برمی‌چینی که تا 15 سال آینده نیز به درد مردم نخورد! و می‌خواهی چه به این مردم بگویی؟
این پدر شهید خاطرنشان کرد: این مردم هوشیار شده و مردم 100 سال پیش نیستند و درک می‌کنند که تو از خون شهید شهریاری بهره‌برداری سیاسی می‌کنی زیرا می‌خواهی مردم تو را باز نیز در رأس کارهای سیاسی قرار دهند، و هیهات آقای صالحی! اگر ازنظر تو دستاورد شهید شهریاری به درد می‌خورد آن را حفظ می‌کردی!
احمدی‌روشن اظهار داشت: من تو را به چالش می‌کشم و شما که می‌گویی ما هیچ‌کدام از دانشمندان هسته‌ای را اخراج نکردیم؛ مگر در تاریخ فلان، به منزل شهید احمدی‌روشن نیامدی و من با چند نفر از اخراج شده‌ها تماس گرفتم و آن‌ها اطلاعات دقیق از محل کار و نحوه اخراج‌شان دادند و همان شب در منزل‌مان، من و حاج‌خانم (مادر مصطفی) یقه تو را گرفتیم و قرار شد که فردا صبح؛ آن‌ها را برگردانی سرکار.
وی اضافه کرد: به روح مصطفی و تمام شهدای شاهد و ناظر هسته‌ای که ما از آقای صالحی خواستیم که این بچه‌های اخراج شده از صنعت هسته‌ای را برگرداند سر کار اما وی در منزل ما عینک را برداشت و دست روی چشم گذاشت و سه بار گفت: «حاج‌خانم و حاج‌آقا به چشم»! اما فردا به تمام سایت‌ها نامه داد که این حرف‌ها تمام دروغ است و کسی در صنعت هسته‌ای کار خود را از دست نداده! لعنت بر دروغ‌گو!
پدر شهید احمدی‌روشن درحالی‌که بغض در گلو داشت خطاب به علی‌اکبر صالحی، غائب این برنامه بیان کرد: قلب رآکتور اراک را برای خشنودی اربابان خارجی‌ات خراب می‌کنی؟ تو دانشمندی؟ تو دانشمندی یا آن بچه 22 ساله‌ای که در فردو و نطنز کار می‌کرد؟ شما دانشمند هستید که در سال‌های 82 تا 84 به‌موجب قرارداد سعدآباد همین خیانت امروز را باز نیز تکرار کردید.
پدر دانشمند شهید کشورمان تصریح کرد: می‌گویم که همگان بشنوند و مردم باید دردتان بیاید از این خیانتی که به شما شد و سال 82 تا 84 چنین کلاهی سر ما رفت، اما آقایان نشستند در کاخ سعدآباد و قرارداد تعطیلی صنعت هسته‌ای را امضا کردند و بچه‌ها قسم می‌خورند که زمانی آن مسؤول خارجی، با روحانی و دارو‌دسته‌اش صحبت می‌کرد، پا روی میز انداخته بود؛ انگار اربابی با نوکر خود حرف می‌زد و شمایی که ارزش برای خودتان قائل نیستید برای این ملت ارزش قائلید؟ و می‌خواهید از دستاوردهای این ملت حراست و حمایت کنید؟
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که فریاد می‌زدید و یقه پاره می‌کردید که منتقدان به این توافق و هشداردهندگان، در خط رژیم صهیونیستی هستند، خودتان قضاوت کنید! از 19 هزار سانتریفیوژ موجود در کشور حدود 12 هزار تا را چنان از رده خارج کردند که دیگر به درد مملکت نخورد، این کار رژیم صهیونیستی را ناراحت کرد یا خوشحال؟ رژیم صهیونیستی از بتن‌ریزی در قلب راکتور اراک ناراحت می‌شود؟! الآن این رژیم دارد با دمش گردو می‌شکند به این خاطر که کلاه گشادی سر ما گذاشت که تا 12 تا 15 سال آینده نتوانیم تکان بخوریم.
این پدر شهید عنوان کرد: نه به‌عنوان پدر شهید احمدی‌روشن بلکه به‌عنوان یک ایرانی، یک مسلمان، یک شیعه علی بن ابیطالب و امام حسین، یادآور می‌شود که امام حسین گفت «مثلی لا یبایع مثل یزید» یعنی نباید زیر بار قدرت‌های مانند یزید برویم.
رحیم احمدی‌روشن خاطرنشان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که ما دغدغه‌هایی داریم؛ نه‌تنها این دغدغه برای ایشان برای اکثریت ملت ایران است و به خدا قسم اگر کسی از این مسائلی که دراین‌اواخر در ایران پیش آمده است، سکته کند و بمیرد، رواست.
این پدر شهید ادامه داد: آیا ما ملتی بودیم که عربستان سعودی برای ما شاخ‌وشانه بکشد و چند هزار حاجی را بکشد و آب از آب تکان نخورد و حتی یک نامه اعتراض‌آمیز نیز نوشته نشود!
وی بیان داشت: مگر شما نبودید که گفتید که 100 روزه مسئله اقتصادی مردم را حل می‌کنید؟ مگر نگفتید که هم باید چرخ اقتصادی کشور و هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد؟ آیا چنین شد؟ مرکز فردو تبدیل به زمین فوتبال شده است! نماینده مجلس این موضوع را بررسی کرده و گزارش آن را به کسی در مجلس تحویل می‌دهد که در 20 دقیقه برجام را تصویب و چانه‌زنی می‌کند و می‌گوید که زودتر امضا کنید که دیر می‌شود! و می‌خواستید با مملکت چه کنید که دیر می‌شد؟!
پدر شهید دانشمند هسته‌ای با بیان اینکه تاریخ قابل انکار نیست، عنوان کرد:تاریخ را نمی‌توان کشت و تاریخ برای شما این خیانت را خواهد نوشت، آیندگان این خیانت را از یاد نمی‌برند، برجام یک خیانت است که در تاریخ این کشور ثبت می‌شود.
انتهای خبر/111


کد مطلب: 16023

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/16023/آقای-صالحی-قسمتان-خون-شهدا-بهره-برداری-سیاسی-کردید-چرا-جوانان-اخراج

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir