سخنگوی وزارت کشور:

تبلیغات زودتر و موعد شروع شده است

25 آذر 1395 ساعت 9:53

سخنگوی وزارت کشور گفت: «طبق قانون افراد از لحظه‌ای که برای کاندیداتوری ثبت‌نام می‌کنند تا لحظه شروع تبلیغات حق هیچ‌گونه تبلیغات را ندارند. تبلیغات در زمان انتخابات یک زمان مشخص دارد که نامزد‌ها ملزم به رعایت آن هستند، ما این رفتار‌ها را رصد می‌کنیم و قطعا برخورد قانونی نیز صورت خواهد گرفت».


به گزارش "حافظ نیوز"،سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه «برخی‌ تبلیغات زودهنگام انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند» گفت: «طبق قانون افراد از لحظه‌ای که برای کاندیداتوری ثبت‌نام می‌کنند تا لحظه شروع تبلیغات حق هیچ‌گونه تبلیغات را ندارند. تبلیغات در زمان انتخابات یک زمان مشخص دارد که نامزد‌ها ملزم به رعایت آن هستند، ما این رفتار‌ها را رصد می‌کنیم و قطعا برخورد قانونی نیز صورت خواهد گرفت».
سیدسلمان سامانی، درباره ضرورت برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک می‌تواند از بسیاری از تخلفات پیشگیری کند، عنوان کرد: «برای برگزاری انتخابات الکترونیک درصدد هستیم نظر شورای نگهبان را جلب کنیم؛ زیرا زمانی که آرا به صورت الکترونیک اخذ می‌شود، دیگر شاهد رأی‌های تکراری و همچنین سوءاستفاده از شناسنامه افراد نخواهیم بود».سخنگوی وزارت کشور درباره مزایای انتخابات الکترونیک، گفت: «در دو مقوله می‌توان از مزایای برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک بهره جست؛ نخست در بحث احراز هویت رأی‌دهندگان و مورد دوم اخذ و شمارش رأی است. هنگامی که احراز هویت به صورت الکترونیک انجام شود، ما به‌هیچ‌وجه شاهد رأی‌ تکراری و همچنین سوءاستفاده از شناسنامه افراد نخواهیم بود».
او افرود: «برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، این امکان را می‌دهد که مشخصات افراد به طور دقیق بررسی شود. در لحظه‌ای که فرد برای رأی‌دادن به شعبه مراجعه می‌کند، اطلاعات شناسنامه‌ای او از بانک اطلاعات هویتی ایرانیان که در سازمان ثبت احوال کشور ایجاد شده است، استعلام می‌شود که این امر مانع از بروز هرگونه تخلفی می‌شود».
سلمان سامانی با اشاره به اینکه در گذشته تجربه برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور وجود داشته است، افزود: «اولین تجربه انتخابات الکترونیک به برگزاری انتخابات مجلس نهم بازمی‌گردد، در آن زمان در تعدادی از حوزه‌های اخذ رأی، آرا به صورت الکترونیکی اخذ شد که تجربه بسیار موفقی را به همراه داشت. همین امر مسئولان را مجاب به برگزاری این نوع انتخابات کرد».
او گفت: «در برگزاری انتخابات مجلس دهم نیز وزارت کشور قصد داشت آن را به صورت تمام‌الکترونیکی برگزار کند که با مخالفت شورای نگهبان روبه‌رو شد كه این شورا ایرادهایی را به برگزاری این نوع انتخابات داشت که باعث شد در سال گذشته نتوانیم آرا را به صورت تمام‌الکترونیکی اخذ کنیم و آن را موکول به سال ۹۶ کردیم؛ اما در تلاش هستیم تا موافقت شورای نگهبان را برای برگزاری انتخابات الکترونیک در انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین هیأت‌ مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا به دست بیاوریم». سامانی درباره اینکه ایرادهایی که شورای نگهبان گرفته است، حل‌وفصل شده یا خیر، عنوان کرد: «وزارت کشور به صورت مستمر پیگیر است تا نظر شورای نگهبان را تأمین کند. جلساتی با این شورا در حال برگزاری است تا موانع موجود رفع شود. ما درصدد هستیم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک با شورای نگهبان به یک اتفاق نظر برسیم.»
انتهای خبر/111
 


کد مطلب: 15976

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15976/تبلیغات-زودتر-موعد-شروع-شده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir