اخبار کوتاه؛

از کجا چه خبر؟

25 آذر 1395 ساعت 9:43

اخبارهای کوتاه را هر روز در این صفحه مطالعه کنید.


به گزارش حافظ نیوز ، اخبارهای کوتاه را هر روز در این صفحه مطالعه کنید.
توافق مجمع روحانیون مبارز  و مجمع محققین در حمایت از روحانی
ایلنا: حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل‌میبدی، عضو مجمع محقیق و مدرسین حوزه علمیه قم، درباره نشست مشترک بین مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: به‌تازگي روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم به ریاست رئیس دولت اصلاحات تشکیل جلسه دادند. در این نشست بحث‌هایي انتخاباتی مطرح شد كه هر دو مجمع بر سر حمایت از روحانی در انتخابات اردیبهشت سال ۹۶ به توافق رسیدند. او افزود: البته ما نقدهایی به آقای روحانی و دولت یازدهم داریم؛ کابینه یازدهم به‌خوبی نتوانسته آن‌طور که باید و شاید انتظارات مردم را برآورده کند. همین مسائل در این جلسه نیز مطرح و قرار شد که پیگیری‌های لازم به عمل آید. فاضل‌میبدی تأکید کرد: تنها گزینه موجود در بین اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال ۹۶ آقای روحانی خواهد بود و جریان اصلاحات از وی حمایت خواهند کرد؛ مگر اتفاق و شرایطی پیش بیاید که روحانی نتواند در انتخابات شرکت کند.

عیادت حسن روحانی از حجت‌الاسلام قرائتی
ایسنا: رئيس‌جمهوری شامگاه سه‌شنبه با حضور در بیمارستان‌ خاتم‌الانبیا(ص) تهران از حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئيس ستاد اقامه نماز کشور، عیادت کرد. حسن روحانی در جریان عیادت از حجت‌الاسلام قرائتی که به‌ علت عارضه‌ گوارشی در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) بستری شده است، برای سلامتی و بهبودی این معلم قرآن و اخلاق دعا و دستورات لازم برای رسیدگی هرچه بهتر و کامل را صادر کرد. همچنین رئيس‌جمهوری همراه با وزیر بهداشت با حضور در چند بخش از بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص)، از بیماران بستری در این بخش‌ها نیز عیادت و با آنان احوال‌پرسی کرد و از زحمات و تلاش‌های پرسنل، پرستاران و پزشکان این بیمارستان تقدیر کرد.

پایگاه خبری فراکسیون امید رونمایی می‌شود
ایلنا: مراسم رونمایی از پایگاه خبری فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه پس از نشست علنی و از ساعت ١٢:٣٠ دقیقه در محل این فراکسیون برگزار خواهد شد. همچنین محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید، نیز در حاشیه این مراسم در یک نشست خبری به سؤالات خبرنگاران درباره عملکرد این فراکسیون، مسائل و موضوعات روز پاسخ خواهد داد.

امام‌جمعه مشهد:
نبايد در مشهد اجازه فسق‌وفجور بدهيم
مهر: حجت الاسلام علم‌الهدي، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی، گفت: حرم امام رضا(ع) حریمی دارد و این حریم، شهر مشهد است؛ چراکه بر گرد حرم بنا شده است، به همین علت است که مشهد را مقدس می‌نامند. در حریم مقدس رضوی قطعا نباید اجازه بدهیم که فسق و فجور شود و مخالفت من با کنسرت‌ها به‌همین‌دلیل است. برخی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند که مشهد خودمختار است؛ اما می‌خواهم بگویم که یک مشهدی پذیرفته که در حریم رضوی زندگی کند؛ پس حرمت این حریم را هم حفظ می‌کند.

تشکیل ستاد انتخابات کشور  از اوایل دی
ایرنا: محمدحسین مقیمی، قائم‌مقام وزیر کشور گفت: ستاد انتخابات کشور، از اوایل دی‌ماه و با صدور احکام مرتبط با معاونان و سازمان‌های وزارت کشور از سوی مقام عالی وزارت، تشکیل می‌شود. تا امروز تمام موضوعات طبق برنامه زمان‌بندی، انجام شده و در هیچ موضوعی عقب نیستیم. او با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، افزود: براساس برنامه زمان‌بندی، هرجا که نیاز به هماهنگی با شورای نگهبان یا مجلس بوده، اقدامات لازم انجام شده است.

آزادی ٢ وکیل ایرانی در کنیا
حسن قشقاوی، معاون کنسولی وزارت خارجه، اعلام کرد که با پیگیری مستمر سفارت جمهوری اسلامی در کنیا و وزارت امور خارجه، در پی مذاکرات فشرده و رایزنی و انجام ملاقات‌های متعدد با مقامات سیاسی، قضائی و مسئول ذی‌ربط پلیس این کشور، سرانجام دادگاه نایروبی رأی به آزادی دو وکیل ایرانی بازداشت‌شده داد. به گزارش «ایرنا» او از طرف محمدجواد ظریف، براي پیگیری موضوع بازداشت دو وکیل زندانی ایرانی و آزادی آنها مأموریت یافته بود و از هفته گذشته در رأس هیأتی از وزارت خارجه به کنیا سفر کرده است. قشقاوی و هیأت همراه در دیدار روز یکشنبه با امینه محمد، وزیر خارجه کنیا، درباره آزادی دو وکیل ایرانی و همچنین روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.
انتهای خبر/111


کد مطلب: 15975

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15975/کجا-خبر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir