سالروز شهادت سومین شهید محراب؛

آرامگاه شهید دستغیب در شیراز گلباران شد

20 آذر 1395 ساعت 13:31

سی و پنجمین سالگرد شهادت سومین شهید محراب، شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب پنج‌شنبه، ۲۵ آذرماه در مسجد جامع عتیق، سنگر ۴۰ ساله آن عالم ربانی برگزار می‌شود.


به گزارش "حافظ نیوز"،همزمان با سی و پنجمین سالروز شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب نخستین امام جمعه فقید شهر شیراز، در آیینی مقبره این شهید بزرگوار در جوار حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع)گلباران شد.
این آیین که صبح شنبه با حضور مسئولان استان فارس، طلاب و روحانیون، خانواده شهدا و مردم ولایت مدار شهر شیراز برگزار شد پس از قرائت دعای ندبه در مسجد جامع عتیق، مقبره پاک شهید دستغیب گلباران و عطر افشانی شد.
رییس هیات امنا و متولی مسجد جامع عتیق شیراز و نوه شهید دستغیب در این آیین گفت: شهید محراب آیت الله عبدالحسین دستغیب، متعلق به همه مردم و مسئولان و سرمایه معنوی شهر شیراز است.
حجت الاسلام دستغیب ، نوه آن شهید بزرگوار در این مراسم از ایت الله سید عبدالحسین دستغیب بعنوان یکی از اسطوره های اخلاق، مجاهدت و فروتنی یاد کرد و گفت : اثار بر جای مانده از ایشان سرمایه ای سودمند برای نسل جوان است.
حجت الاسلام سید محمدابراهیم دستغیب با بیان اینکه شهر شیراز دارای علما و مفاخر مهم و ارزشمندی است که باید زمینه تکریم این بزرگان درشهر شیراز فراهم شود افزود: شهید دستغیب یک چهره شناخته شده ملی و انقلابی است که کارهای موثر و ماندگاری را در شهر شیراز انجام داده است اما متاسفانه به این موضوع کمتر پرداخته شده است.
حجت الاسلام دستغیب افزود: برگزاری مراسم و یادبود شهید دستغیب نشان از عمق وفاداری مردم به شخصیت این شهید گرانقدر و خدمات ارزشمندی است که او به جامعه ارائه کرد.

وی بیان کرد: از نیازهای ضروری شهر شیراز، معرفی معلم اخلاق و الگوی اخلاقی به جامعه به ویژه جوانان است که باید از فرصت بهره گیری از شخصیت شهید دستغیب، از این پتانسیل در جهت معرفی اخلاق و منش وی استفاده کرد.
شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شهر شیراز، بیستم آذر سال 1360 هنگامی که به اتفاق تنی چند از شاگردان و همراهان خود پیاده از منزل در حال عزیمت به محل اقامه نماز جمعه شیراز بود، در حمله تروریستی منافقین به همراه 11 تن دیگر به فیض شهادت نائل آمد.
انتهای خبر/111


کد مطلب: 15923

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15923/آرامگاه-شهید-دستغیب-شیراز-گلباران

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir