نماینده ولی فقیه در استان فارس:

ایت الله ایمانی: سعادت دنیا و آخرت در مسیر قرآن کریم است

17 آذر 1395 ساعت 14:30

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: خواندن قرآن جای خودش است و حفظ کردن آن هم بسیار عالی و لازم است و برگزاری مسابقات قرآن هم مقدمه‌ای برای آشنایی با این فرهنگ بیش از گذشته است اما تمام این‌ها مقدمه‌ای برای آن است که ما قرآنی شویم، قرآنی فکر و زندگی کنیم. قرآنی شدن یعنی اینکه مشکلات مردم را با فرهنگ قرآن ببینیم و با همان فرهنگ پاسخ دهیم.


به گزارش "حافظ نیوز"،آیت‌الله اسدالله ایمانی امروز، ۱۷ آذرماه  در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه زمانی به سمت و سوی تمدن اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری می‌رویم که به فرهنگ قرآنی رسیده باشیم
اظهار داشت: : پیامبران الهی که صاحب شریعت بودند، صاحب کتاب هم بودند و کتابشان در طراز خودشان و محتوای ان نیز در طراز رسالتشان بوده است
امام جمعه شیراز با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت ما در گرو توجه به قرآن و پذیرش فرهنگ این کتاب است عنوان کرد: زمانی جامعه ما در طراز جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد که فرهنگ قرآن بر جامعه حاکم شود
امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه از نظر عملی جهان شمولی رسالت پیامبر نیز محقق شد، گفت: ما مشاهده کردیم که دین اسلام از مکه و سرزمین‌های اطراف آن خارج شده و به تمام نقاط دنیا تسری پیدا کرده است بنابراین مخاطب پیامبر مکرم اسلام(ص) تمام انسان‌ها از هر افکار و اندیشه‌ای بوده است و اصلاً باید این چنین باشد و کتاب این پیامبر(ص) نیز پاسخگوی نیاز تمام انسان‌ها در هر عصر و زمانی باشد.
وی ادامه داد: این ویژگی‌ها موجب شد تا پیامبر مکرم اسلام(ص) و همچنین کتاب او نیز در طراز دیگری قرار گیرد و قرآن مهیمن بر کتب پیشین خود شد همانگونه که پیامبر خاتم پیامبران گذشته شد و این مهیمن بودن یعنی قرآن اشراف بر همه کتب آسمانی و افکار اندیشه‌های وحیانی در طول تاریخ داشته و دارد.

ایمانی با تأکید بر اینکه هیچ نکته وحیانی از قلم تقدیر نگذشته مگر اینکه در قرآن به آن اشاره شده است گفت: قرآن برای همگان و تمام اعصار است و باید زنده بماند همان گونه که پروردگار عالم حی است و مرگ ندارد، قرآن هم باید زنده و بدون مرگ باشد.
وی اظهار کرد: خواندن قرآن جای خودش است و حفظ کردن آن هم بسیار عالی و لازم است و برگزاری مسابقات قرآن هم مقدمه‌ای برای آشنایی با این فرهنگ بیش از گذشته است اما تمام این‌ها مقدمه‌ای برای آن است که ما قرآنی شویم، قرآنی فکر و زندگی کنیم زیرا قرآن کتاب زندگی و حیات بشری است و کتابی نیست که برای بعد از زندگی انسان نوشته شده باشد.
وی با بیان اینکه فرهنگ قرآنی شدن یعنی قرآنی فکر کردن، زندگی کردن، برخورد کردن و مشکلات مردم را دیدن و پاسخ گفتن است، گفت: برگزاری تمام مسابقات قرآن مقدمه‌ای برای رسیدن به آن نتیجه است.
انتهای خبر/111


کد مطلب: 15895

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15895/ایت-الله-ایمانی-سعادت-دنیا-آخرت-مسیر-قرآن-کریم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir