مسئولان چه می گویند:

روحانی: مگر می‌گذاریم آمریکا برجام را پاره کند / قالیباف: انقلاب با حرف پیروز نشد / جلیلی : نجومی ها از جیب ملت خوردند/ اژه ای : پرونده کرسنت 7 کارتن است

17 آذر 1395 ساعت 11:31

16 آذر روز استقامت و ایثار دانشجویان است، روزی که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شده است. روز گذشته طبق روال همه‌ساله مسوولان بلندپایه کشور برای ادای احترام و تبریک روز دانشجو در دانشگاه‌های مختلف حضور پیدا کرده و به سؤالات دانشجویان پاسخ دادند.


به گزارش "حافظ نیوز"،دکترحسن روحانی، رییس‌جمهور،امسال 16 آذر به دانشگاه تهران رفت. وی پس از شنیدن مطالبات و خواسته‌های دانشجویان به تکریم روز دانشجو پرداخت و خطاب به آنان گفت: «ما هنوز به همه اهداف انقلاب نرسیده‌ایم. ما از یک فرهنگ استبدادی و استعماری گذر کرده‌ایم و می‌خواهیم به یک فرهنگ محمدی ؟ص؟ و علوی برسیم. البته به خیلی از اهداف انقلاب نیز دست یافته‌ایم؛کِی این آزادی بود که یک دانشجو بیاید در برابر رییس اجرایی کشور آنچه را که می‌فهمد، لازم و مصلحت می‌داند را با صراحت لهجه و بدون اینکه دغدغه‌ و لکنت زبان داشته باشد، صریح و آزاد بیان کند؛ پس ما به اهدافی دست یافته‌ایم.»
وی سپس به بدعهدی‌ها و سنگ‌اندازی‌های آمریکا در راه اجرای برجام اشاره و تاکید کرد: اگر الان آنچه کنگره تصویب کرده اجرایی شود، نقض فاحش و صریح برجام است و با عکس‌العمل بسیار تند ما مواجه خواهد شد. در مساله برخورد با نقض برجام نظر واحد در کشور است. هیچ اختلاف‌نظری بین دولت، مجلس و نظراتی که مقام معظم رهبری دارند که سر جای خودشان است و همه قوا زیرنظر ایشان فعالیت می‌کنند، وجود ندارد.به گزارش مهر، وی تاکید کرد: استقلال سیاسی که ایران امروز دارد شما نظیرش را نه تنها در منطقه ما بلکه در کل دنیا نمی‌بینید؛ در انتخابات آمریکا یک آقایی انتخاب شده، ببینید که چه سرو‌صدا و تزلزلی در ذهن سیاستمداران در اروپا، آسیا و بخش‌هایی از قاره آمریکا پدید آمده. تنها کشوری که می‌گوید نه خوشحالیم و نه غمزده ما هستیم؛ همان سخنانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند. هر برنامه‌ای هم داشته باشند بعدها معلوم خواهد شد، ما راه خودمان را خواهیم رفت و مسیر خودمان را ادامه می‌دهیم. بله امکان دارد او خیلی چیزها دلش بخواهد، دلش بخواهد برجام را تضعیف یا پاره کند مگر ما و ملت ما می‌گذاریم؟
قالیباف: کارها با حرف پیش نمی‌رود
آقای محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی حاضر شد و بعد از سخنرانی کوتاهی به سؤالات دانشجویان این دانشگاه پاسخ داد. دبه‌های طرف آمریکایی موجب شده که محور اصلی سخن مقامات ایران برجام باشد. قالیباف نیز در بخشی از سخنرانی خود به برجام اشاره کرد و گفت: انتقادات امروز برای این است که میز مذاکره را میز مبارزه فرض نکرده و به آنها اعتماد کردیم درحالی‌که رهبری در گذشته بارها تذکر داده بودند که آنها (دشمن) به‌دنبال کمک کسی نیستند و امروز دیدیم نه چرخ هسته‌ای چرخید و نه چرخ زندگی و این به‌دلیل اعتماد به آمریکاست.
وی در ادامه تاکید کرد: با حرف، انقلاب پیروز نشد بنابراین باید کار کرد و با عمل کار را پیش برد. در دوران دفاع مقدس هم حرف کاری را پیش نبرد و همه مردم به میدان آمدند و جنگیدند و با عمل بود که پیروز شدیم و ما از ادوات و تجهیزات بی‌شمار دشمن که از شرق و غرب به آنها کمک می‌شد، نهراسیدیم و در آن مقطع کسی به‌دنبال گفت‌وگو نرفت چراکه دیدند اگر به سمت شرق یا غرب متمایل شوند، جز اینکه آبرو و عزت آنها از بین برود، هیچ خاصیتی برای کشور ما نخواهد داشت.
قالیباف همچنین در مورد تخريب‌های مطرح شده در ماه‌های اخير عليه خود و شهرداری تهران که مورد سؤال دانشجویان بود، گفت: «برای من پيغام فرستادند كه اعلام كن وارد انتخابات نمی‌شوی تا تخريب نكنيم؛ گفتم من هيچ‌وقت وارد اين زدوبندها نشدم و نمی‌شوم. به آنها گفتم هرقدر بيشتر مرا تخريب كنيد، محكم‌تر ايستاده‌ام. من از شهريور ۸۴ شهردار هستم؛ اما اين موضوع‌ها از چند ماه پيش شروع شده و تنوع پيدا كرده است. پرسش من از آقایان این است: چطور روزی كه پل صدر افتتاح می‌شد از افتخارات بود و آقايان با آن عكس يادگاری می‌گرفتند، اما الان ۴ برگ هم مطالعه ندارد؟! چطور همه نهادهای نظارتی بارها و بارها شهرداری تهران را برترين دستگاه شفاف اعلام كردند ولی الان شهرداری فاسد شده است؟
ضرغامی: برجام اگر درست تحلیل شود ظرفیتی برای وحدت ملی است
آقای سید عزت الله ضرغامی رییس اسبق رسانه ملی به‌همراه آقای سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف حضور یافتند‌. ضرغامی هم در این نشست با اشاره به موضوع توافق هسته‌ای گفت: برجام امروز شرایطی را در کشور به وجود آورده که همه گروه‌ها به سمت وحدت ملی و تعمیق دشمن‌شناسی حرکت می‌کنند و امروز بهترین فرصت برای مقاوم‌سازی اقتصاد کشور است.
وی خاطرنشان کرد: بعضی از مسوولان کشور این‌طور بیان می‌کنند که با اجرای خواسته‌های آمریکا به آنها امتیازاتی داده شده تا از برخی امکانات برای کشور استفاده کنند. این موضوع باعث به وجود آمدن یک نظام شرطی وحشتناک در کشور است که من از این بابت احساس نگرانی می‌کنم.
رییس اسبق رسانه ملی در پاسخ به سؤالی درباره فعالیتش در فضای مجازی گفت: حضور من در فضای مجازی به‌دلیل امکانات گسترده‌ای است که این فضا دارد و هیچ ربطی به مباحث سیاسی ندارد.
جلیلی: نجومی‌بگیرها از جیب 99 درصدی‌ها می‌خورند
اما آقای سعید جلیلی رییس سابق تیم مذاکره هسته‌ای هم ترجیح داد بیشتر درباره برجام و بدعهدی آمریکا بگوید. او گفت: واقعیت امروز آمریکا و جهان نشان می‌دهد ناقوس مرگ «یک درصدی‌ها» به صدا در آمده، اگرچه ۹۹ درصد را در اختیار داشته باشند. کسانی که مفهوم یک درصد در برابر ۹۹ درصد در آمریکا را مطرح کردند نه کیهان خوانده بودند نه رجانیوز و نه فارس، فقط توانسته بودند از دیوار تبلیغات پروپاگاندای آمریکا بالا بروند.
وی افزود: یک درصدی‌ها در داخل فراتر از جناح‌های موجود سیاسی به‌دنبال اشرافیگری، رانت‌خواری، تبعیض و فساد و حقوق‌ها و رانت‌های نجومی هستند؛ رانت‌های نجومی از جیب ۹۹ درصد هستند. صاحبان حقوق‌های نجومی، نه تنها از حقوق ملت در برابر سرکشان جهانی دفاع نمی‌کنند، که جاده صاف‌کن آنها هم خواهند بود.

محسنی اژه‌ای‌: 7 کارتن پرونده کرسنت را به اتاق من آورده‌اند
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست پرسش‌و‌پاسخ در دانشگاه تهران حاضر شد. وی در این نشست در رابطه با بحث‌های اخیر مبنی بر حساب‌های قوه قضائیه گفت: امروز هجمه‌های سنگینی علیه قوه قضائیه حاکم است که من معتقدم مفسدین داخلی و خارجی اعم از مفسدان سیاسی و امنیتی احساس می‌کنند که قوه قضائیه قدرت برخورد با هر فرد مجرمی را دارد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده‌های کرسنت مبنی بر اینکه تبعاتی که این پرونده بر فضای کشور داشته چیست؟ و اینکه در افکار عمومی با توجه به طولانی شدن رسیدگی ناکارآمدی قوه مطرح شده و اینکه قوه قضائیه برای برنامه‌ریزی خبری دشمن و خنثی کردن این موج چه برنامه‌ای دارد، گفت: در مورد پرونده کرسنت از یک جهت پرونده‌های زیادی است که زمان می‌برد.
وی گفت: من نمی‌خواهم ماست‌مالی کنم اما یک‌سری پرونده‌هایی داریم که نیاز به کار کارشناسی دارند و الان ما مشکل اصلی‌مان در زمینه کارشناسی است. اختلاف نظر بین کارشناسان زیاد است و در قانون هم مراحل کارشناسی متعدد است.
معاون اول قوه قضائیه گفت: در پرونده بیمه در همین سال ٩٥ در خیابان میرداماد تهران ساختمانی از سوی یک هیات کارشناسی ٦٠٠ میلیارد تومان کارشناسی کرد و هیات دیگر ١٢٠٠ میلیارد تومان یا در پرونده زنجانی، ملک ایران‌زمین ٧٠٠ میلیارد تومان کارشناسی شد در همان هفته ١٧٠٠ میلیارد تومان و مجدد اخیراً کارشناسی شده ٧٤٠ میلیاردتومان.
وی ادامه داد: در پرونده کرسنت هم مقاطع طولانی کارشناسی را پشت سر گذاشتیم. این پرونده‌ها را به یک جهتی به اتاق من آوردند که حدود 7 کارتن است.
انتهای خبر/111


کد مطلب: 15893

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15893/روحانی-مگر-می-گذاریم-آمریکا-برجام-پاره-کند-قالیباف-انقلاب-حرف-پیروز-نشد-جلیلی-نجومی-جیب-ملت-خوردند-اژه-پرونده-کرسنت-7-کارتن

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir