عضو شورای شهر شیراز؛

غیرت شیر زنان قشقایی از برخی روشنفکران مرد بیشتر است

15 آذر 1395 ساعت 21:44

عضو شورای شهر شیراز گفت: غیرت شیر زنان قشقایی سرآمد خیلی از مردان مدعی روشنفکری است و جای هیچگونه بخششی برای توهین کننده باقی نمی گذارد.


به گزارش" حافظ نیوز"، عباس افراسیابی کشکولی در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورا اسلامی شیراز گفت: در پی اهانت صادق زیباکلام به شیرزنان قوم بزرگ قشقایی و همچنین پخش فیلم مستند بدون استناد صدا و سیما، که در جملات ناشایست استفاده نموده لازم دانستم تذکراتی را بعنوان منتخب شورای اسلامی شهر شیراز خارج از هر بحث سیاسی و جناحی و هر گونه توهین و بی احترامی به هر کدام از اقوام ایرانی را محکوم کر ده.
این عضو شورا با بیان اینکه از این قوم می باشد گفت: اول باید هر شخصی که سخنی را به زبان می آورد مطالعات کاملی داشته باشد مخصوصاً کسی که ادعای روشنفکری دارد و پرچم یک کشور بیگانه را زیر پا نمی گذارد ولی احساسات یک قوم سراسر افتخار را له می کند. قوم قشقایی که بصورت سببی و نسبی حدود ده درصد یا شاید هم بیشتر جمعیت کل کشور در اکثر استانها دارد را نادیده گرفته و با یک سخن نابجا باعث رنجش آنها شد که عذرخواهی هم چاره کار را نخواهد کرد و جای هیچ بخششی نباشد. تفاوت معنی کلمات را باید دانست و بر زبان آورد. وقتی که با یک شخص مسأله ای داریم به یک فرد بر می گردد ولی وقتی به یک جمعیت بر می گردد بحث فراتر رفته و باز هم جای بخشش نیست پس در صحبتهایمان ادب را نگه داریم.
در پایان خدمت این افراد عرض کنم تاریخ این قوم بزرگ را مطالعه کرده و ببینند جز وطن پرستی، اصالت، سخاوت، سادگی، زیبایی، دیانت و حتی غیرت این شیرزنان هم سرآمد خیلی از مردان مدعی روشنفکریست.
 
انتهای خبر/113


کد مطلب: 15877

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15877/غیرت-شیر-زنان-قشقایی-برخی-روشنفکران-مرد-بیشتر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir