شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش فارس تشکیل می شود

مهمترین ماموریت امربه معروف و نهی منکر آموزش صبر به دانش آموزان است

14 آذر 1395 ساعت 14:42

سلیمان مهدوی در جلسه ای که با حضور مدیر کل آموزش وپرورش استان فارس برگزار گردید گفت: مهمترین ماموریت در شورای امر به معروف ونهی از منکر آموزش و پرورش بالا بردن آستانه تحمل دانش آموزان است.


به گزارش "حافظ نیوز"،به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان فارس صبح امروز دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان فارس در جلسه ای که با حضور مدیر کل آموزش وپرورش استان فارس برگزار گردید گفت: مهمترین ماموریت در شورای امر به معروف ونهی از منکر آموزش و پرورش بالا بردن آستانه تحمل دانش آموزان است.
سلیمان مهدوی با اشاره به ماده 5 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بیان کرد: روسای دستگاه های اجرایی مسئول ترویج و اجرای امر به معروف ونهی از منکر در دستگاه متبوع بوده و موظفند علاوه بر تشکیل شورا، ساز و کار اجرایی مناسب را بدین منظور طراحی و ایجاد و نتایج اقدامات به عمل آمده را به ستاد استان ارائه نمایند.
وی افزود: یکی از اهداف ستاد امر به معروف ونهی از منکر بالا بردن آستانه تحمل مردم است؛ لذا با تشکیل و راه اندازی شورای امر به معروف ونهی از منکر در بین کارکنان، معلمان و دانش آموزان می توان به این اهداف دست پیدا کرد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به جامعه هدف گسترده آموزش وپرورش در سطح استان فارس می طلبد که شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود و با راه اندازی و تقویت این شوراها در تمامی ادارات شهرستان ها و مدارس استان فارس می توان این واجب الهی را نهادینه و بسیاری از منکرات موجود در جامعه را از بین برد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس عنوان کرد: کار شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش اصلا برخوردی و سلبی نیست؛ این کار وظیفه حراست هاست. وظیفه این شوراها فقط انجام امورات ایجابی است و اگر آستانه تحمل دانش آموزان بالا رود خوب و بد را راحت تر می پذیرند و خود به خود اطاعت پذیری از والدین و معلمین به وجود می آید.
وی در ادامه بیان کرد: نباید بحث شورای امر به معروف و نهی از منکر با دیگر شوراها همانند شورای اقامه نماز و شورای فرهنگی ادغام شود و فقط بایستی به امورات امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شود.
وی در پایان تاکید کرد: دبیر شورای عالی آموزش و پرورش فارس بایستی با پیگیری مجدانه ضمن تهیه و تدوین اساس نامه، تشکیل این شورا های ادارات و مدارس را به ستاد استان ارائه نماید.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: هیچ مکتبی مثل مکتب اسلام به تعلیم وتربیت اهمیت نداده است اما چرابا اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است، اما آموزش وپرورش هیچ موقع در هیچ دولتی جزء اولویت دولت ها نبوده است.
حمید رضا آذری با اشاره به سخنان امام خامنه ای (مدظله العالی) پیرامون این واجب الهی افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند بالاترین معروف ایجاد جامعه اسلامی است. در آموزش و پرورش اگر بخواهیم قدمی برداریم بایستی معلم شایسته تربیت کنیم و هر اتفاق مثبتی باید در کلاس درس بیفتد.
انتهای خبر/111


کد مطلب: 15867

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15867/مهمترین-ماموریت-امربه-معروف-نهی-منکر-آموزش-صبر-دانش-آموزان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir