رئیس پلیس راهور فارس؛

بلوار رحمت پر حادثه ترین خیابان شیراز / نصف کشته ها عابر پیاده اند / ترافیک معالی آباد در تراکم آپراتمان هاست

13 آذر 1395 ساعت 14:21

رئیس پلیس راهور فارس از کشته شدن ۱۶۵ نفر به دلیل حوادث رانندگی طی ۸ ماه گذشته در شیراز خبر داد.


به گزارش "حافظ نیوز"،سرهنگ مصطفی عباسی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه آمارکشته‌های تصادفات درون شهری شیراز بدون احتساب کمربندی بوده است، اظهار داشت: استفاده از تلفن همراه و عدم توجه به جلو راننده عامل مهم بسیاری از حوادث رانندگی در شیراز و فارس است.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از تصادفات در شیراز بر اثر استفاده از تلفن همراه و سرعت غیرمجاز است خاطرنشان کرد: اگر سرعت وسایل نقلیه پایین تر باشد شدت تصادف از فوتی به جرحی تبدیل می‌شود.
در خصوص وضعیت رانندگی در شیراز نیز گفت: طرح برخورد با رانندگان پرخطر در حال اجرا است که به طور حتم طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت.
رئیس پلیس راهور فارس با اشاره به اینکه گشت های شبانه در شیراز فعال شده است، تصریح کرد: متاسفانه در برخی از خیابان های شهر شیراز در ساعاتی از شب شاهد رفتارها و رانندگی های پرخطر هستیم که از شهریور تا روز گذشته ۱۲۵۰ دستگاه خودرو به پارکینگ هدایت شده است.
رئیس پلیس راهور فارس با اشاره به اینکه در موضوع کنترل سرعت  برنامه‌های زیادی اجرا شده است خاطرنشان کرد: با نصب دوربین‌ توسط معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز در بلوار رحمت شیراز که در چهارماهه نخست امسال پرحادثه‌ترین بلوار شهر شیراز بود، امروز به صفر رسیده است.
عباسی گفت: در چهار ماهه نخست امسال 55 درصد از کشته‌های شیراز را عابران  پیاده تشکیل می‌دادند که امروز با نصب دوربین‌ها به 42 درصد کاهش یافته است.
رئیس پلیس راهور استان فارس همچنین از اجرای طرح برخورد ویژه با موتورسیکلت سواران خبرداد و گفت: این طرح با همکاری یگان امداد در حال اجرا است و بیشتر با موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند برخورد می‌شود.
وی در مورد طرح ویژه برخورد با رانندگان پرخطر در شیراز به ویژه خودروهایی که در شب ایجاد مزاحمت می‌کنند گفت: متاسفانه رانندگان این خودروها، اقدام به انجام حرکات مارپیچ و لایی کشی می‌کنند که از شهریورماه تا روزگذشته آمار آن یکهزار و 250 مورد بوده است.
عباسی تصریح کرد: بسیاری از کسانیکه در شب رانندگی پرخطر و مزاحمت برای مردم دارند شیرازی نیستند و از شهرستانهای اطراف برای تفریح به برخی از خیابان های شیراز می آیند.
وی تاکید کرد: برای رفع ترافیک شهر شیراز علاوه بر فرهنگ سازی باید برنامه های مختلفی اجرایی شود که در این راستا مخالف اجرایی شدن طرح ترافیک در شیراز نیستیم.
سرهنگ عباسی در مورد اعمال قانونی برای سرعت بیش از 60 کیلومتر در بلوار رحمت شیراز نیز گفت: این سرعت در آئین‌نامه رانندگی پیش‌بینی شده و به طور قانونی پیش‌بینی شده است.
رئیس پلیس راهور فارس افزود: نباید فراموش کرد که جمعیت شناور در شیراز فراوان است بنابر این نمی توانیم فرهنگ سازی مناسبی برای افراد غیر شیرازی داشته باشیم زیرا طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده رانندگان شیرازی بسیار کمتر تخلف می کنند.
عباسی با اشاره به اینکه وضعیت شهرسازی به گونه ای بوده که امروز برخی از خیابان های شیراز اشباع شده و دیگر جایی برای خودرو ندارد، گفت: تمامی مراکز آموزشی، مراکز درمانی و... همه در مرکز شهر و  خیابانی مانند معالی آباد نیز که مملو از آپارتمان است بنابر این نباید انتظار داشت که در این محل ها ترافیک نباشد.
وی در خصوص تردد خودروهای باری سنگین در سطح شهر شیراز نیز گفت: باید پارکینگ هایی در ورودی شهر راه اندازی شود تا خودروهای سنگین در آنها مستقر و رانندگان با خودروهای عمومی راهی منازل خود شوند.
رئیس پلیس راهور فارس تصریح کرد: برخی از مجوزها نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۶ داده می شود تا مشکلی برای پروژه های عمرانی ایجاد نشود.
انتهای خبر/111


کد مطلب: 15855

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15855/بلوار-رحمت-پر-حادثه-ترین-خیابان-شیراز-نصف-کشته-عابر-پیاده-اند-ترافیک-معالی-آباد-تراکم-آپراتمان-هاست

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir