یاداشت؛

طبل تو خالی اصلاحات

12 آذر 1395 ساعت 12:58

اکنون که بی برنامگی جریان اصلاحات در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اوج خود رسیده، نه تنها برای روز دانشجو برنامه ای ندارند بلکه دانشجو به عنصر گم شده ی برنامه های آنان تبدیل شده است.


به گزارش "حافظ نیوز"،حسین فرخ:
طبل تو خالی اصلاحات
اکنون که بی برنامگی جریان اصلاحات در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اوج خود رسیده، نه تنها برای روز دانشجو برنامه ای ندارند بلکه دانشجو به
عنصر گم شده ی برنامه های آنان تبدیل شده است.تشکلی که حیات تشکیلاتی آن هنوز به چهار سال نرسیده و تاسیس آن از قضا مصادف است با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، دهان خود را پر میکنند از نام دانشجو این در حالی است که تنها استفاده آنان از لباس دانشجویی حضور در مجامع دانشجویی و اظهار نظرهای منفعت طلبانه با نام دانشجو و به کام سیاسیون است چرا که از خود چیزی نداشته و ققط بازیچه جریانات سیاسی اند.
بد نیست اندکی راجع به مراسم روز دانشجو سخن بگوییم. این سبک از مراسم سال چهارم خود را در دانشگاه تجربه می کند. شروع کننده این اتفاق خجسته جامعه اسلامی دانشجویان بوده است. در این مراسم سعی بر آن است که به هر سه جنبه صنفی، سیاسی و فرهنگی روز دانشجو پرداخته شود . در این مراسم رئیس دانشگاه را در مقام پاسخگویی به سوالات دانشجویان قرار داده تا دانشجویان بتوانند آزادانه سوالات خود را بپرسند و به بیان مشکلات خود و دانشگاه بپردازند و تشکل وظیفه پیگیری مطالبات دانشجویان را دارد و تا به سر انجام نرسیدن آن مطالبات از پای نمیشیند. قسمت جشن این مراسم مقوله فرهنگی را در بر میگیرد و در خلال برنامه ها بحث سیاسی این روز نیز هم بیان می شود.
حال جای این سوال است که چگونه می شود تشکلی که هنوز هیچ سابقه کار فرهنگی در چند سال فعالیت خود نداشته و هنوز لوح مطالبه گریِ دانشجویی در کارنامه خود ندارد و برنامه خود را همواره به نحوی برگزار میکند تا مطیع امر جریان حامی خود باشد و یا به بیان دیگر مرکب خوبی برای سوار خود باشد، اظهار نظر های کارشناسانه این در خصوص می کنند؟ چگونه می شود که در این چند سال این مراسم دانشجو محور بوده و حال که مراسم با همان شکل و شمایل جای خود در بین دانشجویان باز کرده و تمام امید دانشجویان این است که در این روز بتوانند از ریاست دانشگاه مطالبه گری کنند، به ضرر دانشجو و  در تضاد با روشگنری است؟
خوشبختانه دانشجوی امروز از این سطح از بینش بهرمند است( البته اگر دوستان بگذارند) که متوجه شود چه تشکلی دانشجو محور است و چه تشکلی منفعت طلب؛ استقبال دانشجو ها از برنامه های تشکل گواهی بر این قضیه است و با توهین و تهمت و اکاذیب نمی تواننند دانشجوی بیدار جامعه را منحرف کنند. امید است که خود نیز از خواب غفلت بیدار شده و قدری به مسائل اطراف از دریچه دانشجویی نگاه کنند و منفعت دانشجو را فدای منفعت احزاب و جریانات سیاسی نکنند.
و العاقبة للمتقین
انتهای خبر/110


کد مطلب: 15833

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15833/طبل-خالی-اصلاحات

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir