سرلشکر باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح؛

در مساله اتصال فارس به دریا نگاه کوتاه بینانه وجود دارد/ چرا استانهای داخلی و توانمند کشور نباید به دریا راه داشته باشند؟

12 آذر 1395 ساعت 11:12

سرلشکر باقری رییس ستاد نیروهای مسلح در همایش فرماندهان نیروی دریایی ارتش به بیان اظهاراتی در مورد اتصال استان فارس به دریا پرداخت.


به گزارش "حافظ نیوز" سرلشکر محمد باقری با اشاره به خدمات امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: در زمان فرماندهی ایشان طرح‌های زیادی را شاهد بودیم که مطرح شد و مسائل مربوط به توسعه شیلات، نفت و باز کردن راه استان‌ها به ساحل ها مطرح شد.
وی ادامه داد: متاسفانه در مسئله انتقال استان فارس به خلیج فارس کوته‌بینانه نگاه شد؛ چرا نباید استان‌های داخلی ما در کنار ساحل حضور داشته باشند؟ و چرا نباید سازوکار لازم را برای استان‌ها ایجاد کنیم؟
در طول سال‌های اخیر الحاق استان فارس به خلیج فارس یکی از موضوعات پرحاشیه‌ای بوده که همواره برخي  نمایندگان و مسئولان استان‌ هرمزگان با كوته بيني، برای جداشدن بخش‌هایی از این استان‌ و الحاق آن به فارس مخالفت کرده‌اند.
 این منطقه دارای چند اسکله و چند ناحیه ساحلی است که بدین ترتیب این طرح باعث همجواری استان فارس با ۶ کیلومتر از ساحل خلیج فارس و عدم همجواری استان هرمزگان با استان بوشهر و منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی می‌شود.
انتهای خبر/112
 


کد مطلب: 15831

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15831/مساله-اتصال-فارس-دریا-نگاه-کوتاه-بینانه-وجود-چرا-استانهای-داخلی-توانمند-کشور-نباید-راه-داشته-باشند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir