سوگواری ۱۵هزار نفری رضوی فارس؛

روستایی که از ۱۵ برابر جمعیتش پذیرایی کرد

11 آذر 1395 ساعت 12:38

همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) اهالی بیش از ۵۰ روستای شهرستان بوانات در استان فارس با پیاده‌روی ۱۸ کیلومتری خود را به به بارگاه حضرت میرحمزه برادر امام رضا(ع) رساندند تا سوگواری شهادت ایشان را در این مکان مقدس برگزار کنند.


به گزارش "حافظ نیوز"،بیش از 15 هزار نفر از اهالی روستاهای شهرستان بوانات با همراهی جمعی از زائران شهرستان‌های خرم بید، پاسارگاد، ارسنجان و حتی جنوب یزد از صبح‌گاه سالروز شهادت امام رضا(ع) از مقابل حرم سید میر محمدمرتضی در سوریان طبق سنتی دیرین با پای پیاده به سمت بقعه حضرت میرحمزه(ع) در روستای تاریخی و هدف گردشگری بزم حرکت کردند.
همچنین بخشی از اهالی روستاهای بوانات از یکی از بقاع متبرکه «مزایجان» حرکت خود را آغاز کرده و حوالی اذان ظهر خود را به روستای امامزاده بزم رساندند.
جمعیت 15 هزار نفری سوگواران که می‌توان آن را بزرگترین تجمع عزاداران رضوی در استان فارس دانست سپس در بقعه میرحمزه (ع) گرد هم آمدند و پس از عزاداری، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات را اقامه کردند.
به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی در همایش یادبود شهدای محله خاتون شیراز که در مسجد و حسینیه امام رضا(ع) شیراز برگزار شد
اظهار داشت: ایام ماه صفر ایام حزن اندوه اهل بیت(ع) است و شب آخر ماه شب شهادت امام رضا(ع) است.
وی در بیان اینکه چرا این حدیث به سلسله الذهب معروف شد، عنوان کرد: یک دلیل ممکن است به خاطر این باشد که تمامی روات و سلسله سند این حدیث معصوم هستند و دلیل دوم را گفته‌اند که مردم و حدیث نویسان نیشابور این حدیث را با آب مرکب طلا نوشتند.
عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان متن حدیث که " کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی " تصریح کرد: امام (ع) سپس شرط و شروطی مشخص فرمودند که شرط این حدیث پذیرش ولایت و نبوت حضرت خاتم و شروطش پذیرفتن ولایت ائمه معصومین (ع) است که امام با جمله " انا من شروطها " بر آن تاکید فرمودند.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به 55 سال سن با برکت امام رضا(ع) افزود: ایشان سه سال آخر عمرشان را در ایران سپری کردند. قیام‌های متعددی در زمان مامون عباسی در اقصی نقاط عالم شکل گرفت که از جمله آنان می‌توان به قیام پسر امام صادق (ع) اشاره کرد.
وی با تشریح قیام ابومسلم خراسانی و روی کار آمدن بنی‌عباس اظهار داشت: بنی‌عباس ریشه بنی‌امیه را از تمامی نقاط جامعه اسلامی پاک کرد و فقط برخی از آنان توانستند به اندلس فرار کنند و آنجا حکومتی تشکیل دهند.
انتهای خبر/111


کد مطلب: 15819

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15819/روستایی-۱۵-برابر-جمعیتش-پذیرایی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir