دعوای انتخاباتی امریکا ادامه دارد؛

ترامپ : تقلب در انتخابات در راه است/ من می توانستم برنده آرای مردمی هم باشم

9 آذر 1395 ساعت 10:39

دونالد ترامپ در جدیدترین ادعایش در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در واکنش به اجرایی شدن بازشماری آرای انتخابات مطرح شده گفت: میلیون‌ها نفر در ایالت‌هایی مثل ویرجینیا، کالیفرنیا و نیوهمپشایر به طور غیرقانونی آرایشان را به صندوق انداختند


به گزارش" حافظ نیوز" ،دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در حالی که پیش از انتخابات از احتمال وقوع تقلب خبر داده بود و اعلام کرده بود در صورت شکست در انتخابات نتیجه را نخواهد پذیرفت، نسبت به بازشماری آرا واکنش نشان داد و ضمن نقشه و حقه خواندن این کار ادعای جدیدی را هم مطرح کرد.
دونالد ترامپ در جدیدترین ادعایش در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در واکنش به اجرایی شدن بازشماری آرای انتخابات مطرح شده گفت: میلیون‌ها نفر در ایالت‌هایی مثل ویرجینیا، کالیفرنیا و نیوهمپشایر به طور غیرقانونی آرایشان را به صندوق انداختند. به گزارش خبرگزاری فرانسه با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا مدرکی بر این ادعایش که در توئیتر انتشار یافت ارائه نکرد. ترامپ عنوان کرد که اگر میلیون‌ها نفر به طور غیرقانونی در انتخابات رای نداده بودند او می‌توانست در حوزه آرای مردمی نیز برنده انتخابات شود. او در توئیتر نوشت: من علاوه بر پیروزی در آرای الکترال با در نظر گرفتن اینکه میلیون‌ها نفر غیرقانونی رای دادند می‌توانستم برنده آرای مردمی نیز باشم. ترامپ در ادامه اظهاراتش در توئیتر گفت: در ایالت‌های ویرجینیا، نیوهمپشایر و کالیفرنیا تقلب جدی در زمینه رای دهندگان رخ داده است اما چرا رسانه‌ها در این باره گزارش نمی‌کنند مشکل بزرگ ما غرض ورزی‌های جدی است. با این حال ترامپ و دستیارانش مدارک مستدلی درباره این ادعاها ارائه نکردند و ترامپ توضیح نداده که چرا در حالی که رای دادن غیرقانونی را یک مشکل جدی می‌داند با بازشماری آراء در ایالت ویسکانسین مخالف است. همچنین کلیان کانوی، دستیار ارشد ترامپ به کلینتون که اخیرا از حمایتش از بازشماری آراء در ویسکانسین خبر داده و هشدار داد در صورت فشار بیش از حد از جانب تیم او ترامپ نیز در قولش برای عدم تعقیب قضایی کلینتون از بابت استفاده غیرقانونی از ایمیل شخصی‌اش در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا تجدیدنظر خواهد کرد. پیش از این نیز رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا بازشماری آرا در ایالات جنجالی را «نقشه و حقه» خواند و تاکید کرد: پیروزی او در انتخابات باید مورد احترام قرار بگیرد نه اینکه آن را به چالش بکشند و یا سوء استفاده کنند. پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر در آمریکا، گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال وقوع تقلب در شمارش آرای برخی از ایالات مطرح شد. ترامپ توانست با کسب ۳۰۶ الکترال کالج سایر رقبایش از حمله هیلاری کلینتون دموکرات را شکست دهد. رقابت در این ایالت‌ها بسیار نزدیک بود. ترامپ در میشیگان ۳ / ۰ درصد، در پنسیلوانیا ۲ / ۱ درصد و در ایالت ویسکانسین تنها ۷ / ۰ درصد رای بیشتر آورده است. اگر کلینتون می‌توانست ۴۶ الکترال کالج این سه ایالت را به دست آورد، برای پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری کافی بود. کلینتون حدود بیست هزار رای در ویسکانسین، هفت هزار رای در ایالت پنسیلوانیا و ده هزار رای در میشیگان کم دارد. دونالد ترامپ در این سه ایالت پیروزی شکننده ای داشت و گاردین در گزارشی نوشت که مخالفان ترامپ به روند و نتایج شمارش آرا در ایالت ویسکانسن شک دارند؛ جایی که رای گیری الکترونیکی برگزار شد و گفته
می شد احتمال دستکاری الکترونیکی آرا در آن نیز زیاد است. در واکنش به این تحولات، دونالد ترامپ در بیانیه‌ای گفت: مردم حرف می‌زنند و انتخابات به پایان رسیده است و همانطور که در جریان هستیم، هیلاری کلینتون خودش در شب انتخابات به شکست اذعان کرد و به من تبریک گفت. پس باید این نتایج را بپذیریم و به آینده چشم داشته باشیم. او افزود: لازم است تاکید کنم که با کمک میلیون‌ها تن از رای‌دهندگان در سراسر کشور توانستیم ۳۰۶ رای الکترال در روز انتخابات به دست آوریم که بالاترین میزان از سال ۱۹۸۸ برای حزب جمهوری‌خواه است. این حقه و نقشه حزب سبز است که خودشان قبلا به شکست اذعان کردند. باید به نتایج انتخابات احترام گذاشت نه اینکه آن را به چالش کشید و یا از آن سوءاستفاده کرد؛ این دقیقا همان کاری است که جیل استاین انجام می‌دهد. با وجود این سخنان، ترامپ خودش پیش از برگزاری انتخابات هشتم نوامبر تهدید کرده بود که اگر در رای‌گیری شکست بخورد، نتایج را نمی‌پذیرد.
آغاز جریان بازشماری آرا با حزب سبز
جریان بازشماری آرا از سوی نامزد حزب سبز مطرح شد. جیل استاین نامزد حزب سبز در انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا برای اعتراض به نتایج انتخابات این کشور و بازشماری آرا در چند ایالت این کار را انجام می‌دهد. سی ان ان در گزارشی اعلام کرد: جیل استاین نامزد حزب سبز با جمع آوری میلیون ها دلار برای بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین، جمعه گذشته درخواست خود را درباره شکایت انتخاباتی ارسال کرد. جرج مارتین رئیس حزب سبز ایالت ویسکانسین شمارش آرا را در این ایالت از آمریکا، روند غیر عادی در سیستم شمارش آرا خواند. بیانیه منتشر شده در پایگاه اینترنتی کمپین نامزد حزب سبز آمریکا، تصریح کرده بود که کمپین جیل استاین اکنون مبلغ کافی را برای بازشماری آرا در ایالت ویسکانسن پیش از سر رسیدن موعد نهایی این اقدام در روز جمعه دارد و تلاش می کند پول کافی را برای بازشماری آرا در دو ایالت پنسیلوانیا و میشیگان نیز فراهم کند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا به اقدام نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب سبز واکنش منفی نشان داد و این کار جیل استاین را یک کلاهبرداری و شیادی توصیف کرد. ترامپ نامزد حزب سبز را به جمع آوری پول برای خود و نه برای بازشماری آرا متهم کرد. جیل استاین نیز در واکنش به این اتهام گفت که ترامپ بهتر است گفته های قبلی خود را به یاد آورد که گفته بود سیستم انتخاباتی در آمریکا متقلبانه است و اکنون خود رئیس جمهوری شده است. جیل استاین در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تنها حدود یک در صد آرا را به دست آورد.
استقبال کلینتون از بازشماری آرا
درهمین راستا، مارک اریک الیاس، وکیل انتخاباتی هیلاری کلینتون نیز اعلام کرد: کمپین او در صورت هماهنگ شدن طرح بازشماری آراء در ایالت پنسیلوانیا و میشیگان از آن نیز حمایت خواهد کرد. ستاد انتخابات کلینتون گفته است، از آنجایی که آنها خودشان هیچ مدرکی دال بر تقلب در انتخابات به دست نیاوردند، شخصا درخواستی برای بازشماری نداده بودند. ستاد کلینتون تاکید کرد: اما اکنون که بازشماری در ایالت ویسکانسین به جریان افتاده است، ما قصد داریم در این روند مشارکت کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که روند انتخابات برای تمامی طرف‌ها منصفانه بوده است. با این حال این ستاد تاکید دارد که هیچ موردی از تخلف در رقابت انتخاباتی مشاهده نکرده‌است.
سندرز بازشماری آرا را حق مردم دانست
در همین راستا، برنی سندرز نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب دمکرات که در انتخابات درون حزبی نتیجه را به هیلاری کلینتون واگذار کرد، در واکنش به اعتراض ترامپ به بازشماری آرا انتخاباتی گفت: بازشماری آراء انتخابات ریاست جمهوری حق قانونی است گرچه تغییر اساسی در نتیجه انتخابات ایجاد نمی کند. به گزارش اکسپرس، برنی سندرز، کاندیدای ریاست جمهوری سابق از حزب دموکرات آمریکا که در مرحله مقدماتی از هیلاری کلینتون شکست خورده و از رسیدن به دور نهایی این انتخابات باز ماند، در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان، اظهار کرد: پروسه بازشماری آرا قرار نیست لطمه‌ای وارد کند زیرا بازشماری معمولا بعد از هر انتخاباتی رخ می‌دهد. او تاکید کرد: بازشماری آرا صورت می‌گیرد و درخواست حزب سبز آمریکا برای این کار کاملا قانونی است. برای هر انتخاباتی بازشماری آرا وجود دارد. سندرز با این حال گفت: هیچ کس توقع ندارد در نتیجه این بازشماری تغییری اساسی رخ دهد. حزب سبز آمریکا و کاندیدای ریاست جمهوری‌اش یعنی جیل استاین چندروز پیش با مطرح شدن گزارشهایی در خصوص وقوع الگوهای مشکوک در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین درخواست رسمی کردند. سندرز خاطر نشان کرد: بازشماری نتایج انتخابات به لحاظ قانونی درست است اما ممکن است اصلا تغییری را در پیروزی دونالد ترامپ به وجود نیاورد. من فکر نمی‌کنم هیلاری کلینتون که دو میلیون رای مردمی بیشتری از ترامپ داشته اعتقاد داشته باشد که این بازشماری نتیجه انتخابات را تغییر دهد اما آیا مردم حق قانونی برای چنین بازشماری دارند؟ بله چنین حقی دارند.
انتهای خبر/111


کد مطلب: 15804

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15804/ترامپ-تقلب-انتخابات-راه-می-توانستم-برنده-آرای-مردمی-هم-باشم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir