نویسنده کتاب آدمخوار:

ترویج کتاب در سطح جامعه دیده نمی شود/نمایشگاه نباید به زمان منحصر شود

9 آذر 1395 ساعت 9:05

بیژن کیا، نویسنده نام آشنایی برای اهل ادبیات و فعالان فیلمساز نه تنها در شیراز بلکه در کشور بوده و سابقه درخشان و قلم توانمند او در حوزه ادبیات معاصر و دغدغه های او خواندنی است.


به گزارش "حافظ نیوز"،بیژن کیا نویسنده رمان های "آدمخوار" و "قصه های آخرین روز تابستان"گفت : نمایشگاه ابزار فرهنگی باید باشد و این ابزار فرهنگی سیاست گذاری فرهنگی لازم دارد که متاسفانه در استان سیاستگذاری فرهنگی به خوبی کار نشده است و کمرنگ بوده  و ترویج کتاب در سطح جامعه دیده نشده است.
بیژن کیا،  نویسنده نام آشنایی  برای اهل ادبیات و فعالان فیلمساز نه تنها  در شیراز بلکه در کشور بوده و  سابقه درخشان و قلم توانمند او در حوزه ادبیات معاصر و دغدغه های او خواندنی است.
بیژن کیا  در گفتگو ی اختصاصی با خبرنگار "حافظ نیوز "در خصوص ارزیابی خود از پانزدهمین نمایشگاه کتاب شهرک گلستان گفت: نمایشگاه باید بخشی از چرخه تولید و نشر کتاب باشد و فضای مناسب برای مخاطبان خاص و عام  داشته باشد.  و باید کتابهای تولید شده توسط ناشران متنوع باشد تا انتخاب برای تمامی مخاطبان به راحتی صورت بگیرد.
وی افزود: نمایشگاه نباید دریک زمان معین منحصر شود. چون این منحصر بودن کارنامه خوبی را نمی تواند به بازدید کنندگان ارائه کند. لذا باید کتابهای  متنوع زیادی در سبد فرهنگی شهروندان قرار داد.
کیا اظهارداشت : نمایشگاه کتاب باید سبد فرهنگی مناسبی را برای شهروندان ارائه دهد و بتواند  سطح سلیقه و سطح توقع مخاطبان را بالا ببرد.
این فیلم نامه نویس با بیان اینکه برخی کتابها ارزش خواندن ندارند گفت: خواندن کتابهای غیر مفید مضرراتی را به همراه دارد، اگر مخاطب عام در نمایشگاه کتاب غیر مفید بخرد دید آن مخاطب نسبت به تمام کتابها و ناشران بد می شود و سطح همه کتابها را پایین میبیند که  این خود یک ضد تبلیغ است.
 این نویسنده با انتقاد از تبلیغات شهری برای کتاب گفت : تبلیغات ضعیفی را در سطح شهر برای کتابخوانی  شاهد هستیم  در حالی که باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرده و تبلیغات گسترده ای برای مطالعه صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد:نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته و بسیار جزئی بوده است و  اگر وسیع تر بنگریم نقش نمایشگاه در استان به خوبی اجرا نشده است.
این کارشناس فرهنگی  گفت : نمایشگاه ابزار فرهنگی باید باشد و این ابزار فرهنگی سیاست گذاری فرهنگی لازم دارد که متاسفانه در استان سیاستگذاری فرهنگی به خوبی کار نشده  و ترویج کتاب در سطح جامعه دیده نشده است.
بیژن کیا از نگارش داستان کوتاه به قلم خود خبرداد و گفت:  در حال حاضر بر روی نگارش داستان کوتاه و رمانی را در مرحله بازنویسی کار می کنم .
لازم به ذکر است: رمان آدمخوار و قصه های آخرین روز تابستان  از آثار این نویسنده  در نمایشگاه در معرض دید علاقمندان است.
انتهای خبر/111


کد مطلب: 15801

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15801/ترویج-کتاب-سطح-جامعه-دیده-نمی-شود-نمایشگاه-نباید-زمان-منحصر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir