در مسير ريلي سمنان به دامغان رخ داد؛

مصدومان در سوز و سرما به كمك نياز دارند/كشته و زخمي شدن بيش از 100 مسافر در برخورد دو قطار مسافربري

5 آذر 1395 ساعت 19:15

با برخورد دو قطار مسافربري راه آهن جمهوري اسلامي ايران به يكديگر كه در محدوده هفت خوان اميرآباد استان سمنان اتفاق داد، بار ديگر تعداد زيادي از خانواده هاي ايراني عزادار شدند. بر اساس آخرين اخبار دريافتي بالغ بر 40 نفر از مسافران اين قطارها كشته شدند و احتمال افزايش آمار كشته ها وجود دارد. تعداد زيادي از هموطنانمان نيز در اين حادثه مصدوم شدند.


به گزارش حافظ نیوز،با برخورد دو قطار مسافربري راه آهن جمهوري اسلامي ايران به يكديگر كه در محدوده هفت خوان اميرآباد استان سمنان اتفاق داد، بار ديگر تعداد زيادي از خانواده هاي ايراني عزادار شدند. بر اساس آخرين اخبار دريافتي بالغ بر 36 نفر از مسافران اين قطارها كشته شدند و احتمال افزايش آمار كشته ها وجود دارد.
ساعت هشت صبح امروز برخورد دوقطار مسافربري سمنان-مشهد و تبریز-مشهد‌ در ايستگاه هفت خوان اميرآباد استان سمنان به يكديگر برخورد كردند تا حادثه اي تلخ روي دهد؛ حادثه اي كه به آتش سوزي گسترده در واگن ها منجر شد و همين موضوع امداد رساني به مصدومان را دشوار كرد.
موقعيت جغرافيايي اين حادثه كه در يك منطقه كوهستاني در مسير سمنان دامغان واقع است و از محدوده هاي شهري و راه هاي دسترسي خوبي برخوردار نيست، كار امداد رساني به مصدومان را دوچندان سخت كرده است.
از صبح امروز و همزمان با وقوع حادثه اخبار ضد و نقيضي در رابطه با تعداد مجروحان و كشته شدگان به اطلاع عموم رسيد و همگان آرزو داشتند خسارت جاني اين برخورد حداقلي باشد، اما آنچه در اين عمل رخ داد و رفته رفته به اطلاع رسيد افزايش حجم كشته شدگان تا 36 نفر رسيد واحتمال افزايش آن نيز وجود دارد؛ به گونه اي كه سرپرست مرکز اورژانس کشور در اين باره گفت: کشته‌های حادثه قطار سمنان آنقدر هست که ایران را عزادار کند.
بر اساس آنچه «محمدرضا خباز» استاندار سمنان در اين باره به «تسنيم» گفت: تعداد جانباختگان اين حادثه دلخراش به 31 نفر رسيده و احتمال افزايش اين آمار نيز وجود دارد. همچنين بيش از 80 نفر در اين حادثه مصدوم شدند.

اين مقام دولتي اضافه كرد: گروه هاي امداد و نجات در حال انتقال مصدومان به بيمارستان هاي ولايت دامغان و كوثر سمنان هستند و عمليات رها سازي اجساد كشته شدگان و شناسايي آنها نيز ادامه دارد.
«پیرحسین کولیوند» سرپرست اورژانس کشور نيز در اين رابطه با ارائه جديدترين آمار گفت: تعداد جان باختگان سانحه برخورد دو قطار مسافربری تا این لحظه 36 نفر است و کار رهاسازی و جستجو در داخل واگن‌های سوخته همچنان ادامه دارد.
كوليوند ادامه داد: 36 جسد شناسايي شده كاملاً سوخته اند و شرايط به گونه اي است كه شناسايي آنها به بسيار سخت است.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی با ارسال بیانیه ای ضمن تائید شناسایی هویت چهار قربانی حادثه قطار ایستگاه هفت خوان، گفت: این چهار نفر از پرسنل راه آهن رجا بوده اند.
 
يك منبع آگاه در اين رابطه به «فارس» گفت: 3 دلیل عمده را می‌توان برای وقوع این حادثه متصور بود که البته این دلایل احتمالی است و باید به تأیید کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن هم برسد.
این منبع آگاه گفت: خط‌‌آهن تهران-مشهد به سیستم کنترل اتوماتیک (ATC) تجهیز شده است که ایمنی سیر را افزایش می‌دهد اما می‌توان متصور بود که این سیستم به خوبی عمل نکرده است.

وی ادامه داد: ممکن است پس از آنکه سوزن ریل برای انتقال قطار تبریز-مشهد به بلاک فرعی عوض شده است، این سوزن برنگشته باشد و بدین ترتیب قطار بعدی (سمنان-مشهد) هم در ادامه، از طریق همین خط، با ذهنیت اینکه این خط به خط فرعی وصل نیست، وارد بلاک فرعی ‌شده و به قطار برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: ممکن است سوزن برگشت این خط خوب عمل نکرده باشد و یا اینکه سرعت قطار مشهد-سمنان در این مقطع زیاد بوده باشد.
 شنيده ها حاكي است، خباز استاندار سمنان با تاکید بر اینکه مسئولان و متخصصان شرکت راه آهن باید مسائل فنی این حادثه را بررسی و علت وقوع آن را اعلام کنند گفت: آنچه که مشخص است قطار تبریز - مشهد قبل از رسیدن به ایستگاه و در فاصله حدود 5 کیلومتری ایستگاه روی ریل متوقف شده بود و قطار سمنان با آن برخورد می کند.
 
اخبار رسيده از محل حادثه گوياي آن است كه مصدومان و ساير مسافران در سوز و سرماي منطقه اسير شده اند و شديداً به كمك مردم و مسئولان نيازمند هستند. «تابناك» اميدوار است عزم جدي مسئولان در رسيدگي به آنها از افزايش آمار قربانيان بكاهد.
انتهای خبر/111
 


کد مطلب: 15764

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15764/مصدومان-سوز-سرما-كمك-نياز-كشته-زخمي-شدن-بيش-100-مسافر-برخورد-دو-قطار-مسافربري

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir