به بهانه فضاسازی های رسانه ای و اخبار منتشر شده پیرامون یکی از قاریان کشور؛

آیا جمهوری اسلامی برای عصمت کارگزارانش «چک سفید امضا» داده است؟

15 آبان 1395 ساعت 9:54

طی روزهای اخیر، بحث ها درباره وقوع جرمی اخلاقی توسط یکی از قاریان مطرح کشورمان که در عرصه بین المللی نیز دارای عناوین متعدد است، به سوژه مهم رسانه های ضد انقلاب و برخی محافل داخلی تبدیل شده است.


به گزارش حافظ نیوز،طی روزهای اخیر، بحث ها درباره وقوع جرمی اخلاقی توسط یکی از قاریان مطرح کشورمان که در عرصه بین المللی نیز دارای عناوین متعدد است، به سوژه مهم رسانه های ضد انقلاب و برخی محافل داخلی تبدیل شده است.
در این باره لازم است به چند نکته توجه کرد:
نخستآنکه منبع این خبر، شبکه صدای آمریکاست که سابقه بسیار بدی در دروغ سازی و نشر اکاذیب علیه مقامات مختلف کشورمان را دارد. بنابراین، در وهله اول باید نسبت به منبع انتشار خبر دقت کرد و با توجه به سابقه عداوت این شبکه، نسبت به صحت خبر مشکوک و درخصوص پشت پرده های آن نیز آگاه بود.
دومیننکته آنکه میان ظن، اتهام و نهایتا اثبات جرم تفاوت های بسیاری هست و چه بسا مظنونانی که پس از بررسی های به عمل آمده قضایی، از اتهامات وارده تبرئه می شوند بنابراین تا پیش از اثبات جرم در محاکم قضایی، نه درباره این قاری کشورمان بلکه درباره هیچ مظنون دیگری نیز نباید به پیش داوری نشست.
سومیننکته نیز آنکه باید دانست این روزها، بیت رهبری و جامعه مداحان و نهادهای انقلابی کشور و بسیاری از شخصیت های تراز اول نظام، در معرض تخریب و تهمت های ناجوانمردانه شبکه های خبری ضد انقلاب هستند بنابراین، باید همه این موارد را باید قطعات مختلفی از یک پازل دید و در نظر گرفت.
و دست آخر اینکه بدانیم نظام جمهوری اسلامی، برای تضمین عصمت هیچکس در این کشور چک سفید امضا نداده است. با فرض اینکه یک قاری، حتی جرمی هم مرتکب شده باشد این جرم متوجه جامعه قاریان کشور نیست و بالاتر از آن، متوجه بیت رهبری نیز نمی باشد.
هم اکنون در بسیاری از صنوف از جمله پزشکان و یا مهندسین و یا هر قشر دیگری، افراد خلافکاری وجود دارند که از این کسوت و پیشه سوء استفاده می کنند اما خلاف آنها به پای آن حرفه و شغل شریف نوشته نمی شود. بنابراین باید دانست لغزش افراد در هر دوره ای امری اجتناب ناپذیر است که گناه آن، تنها متوجه همان شخص مرتکب شونده است و نه کل آن سیستم.

نویسنده: امین رشیدی


کد مطلب: 15570

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15570/آیا-جمهوری-اسلامی-عصمت-کارگزارانش-چک-سفید-امضا-داده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir