بزرگداشت حضرت علی ابن حمزه(ع) در شیراز برگزار می شود

4 آبان 1395 ساعت 10:40

بزرگداشت شهادت حضرت علی بن حمزه (ع) 25 محرم در حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر در شیراز برپا می شود.


به گزارش "حافظ نیوز" حجت الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی رییس هیات امنای آستان مقدس حضرت علی بن حمزه (ع) در کنفرانس خبری تشریح برنامه های بزرگداشت امسال این حرم مطهر گفت: بزرگداشت شهادت حضرت علی بن حمزه (ع) 25 محرم در حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر در شیراز برپا می شود.
حجت الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی افزود : این مراسم امسال پنج شنبه ششم آبان ماه با حضور آحاد مردم ، علما و روحانیت معظم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.
خاطر نشان می شود حضرت علی بن حمزه از نوادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) می باشد. وی در سال 220 هجری قمری در سن 30 سالگی به دست عمال حکومت وقت به شهادت رسید و مظلومانه در شیراز به خاک سپرده شد.
حرم مطهر این امام‌زاده واجب التعظیم در بین مردم شیراز جایگاه رفیع و ویژه‌ای دارد و از اهمیت تاریخی فوق العاده ای نیز برخوردار است.
همچنین مزار بسیاری از بزرگان علمی، دینی و فرهنگی فارس نیز درصحن حرم مطهر این امام زاده بزرگوار است که طی سالهای اخیر طی مراسماتی، بزرگداشت هایی نیز در تکریم این بزرگان و شناساندن این اشخاص به جامعه و نسل جوان برگزار شده است.

گزارشگر: فاطمه زارع


کد مطلب: 15524

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15524/بزرگداشت-حضرت-علی-ابن-حمزه-ع-شیراز-برگزار-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir