شورای اسلامی شهر شیراز؛

شهرداری شیراز کارنامه روشنی برای رفاه سالمندان ندارد/ برای مظلومیت فارس بهوش باشید

13 مهر 1395 ساعت 13:04

، محمد قی تذروی در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شیراز با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و ضمن گرامیداشت روز سالمندان آنان را ذخایر معنوی جامعه و کوله باری از تجربیات تلخ و شیرین دانست.


به گزارش حافظ نیوز، محمد قی تذروی در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شیراز با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و ضمن گرامیداشت روز سالمندان آنان را ذخایر معنوی جامعه و کوله باری از تجربیات تلخ و شیرین دانست.
 
وی خطاب به شهردار شیراز بیان کرد: وظیفه شهرداری شیراز و ما اعضای شورای شهر در قبال این عزیزان که نیازهایشان به لحاظ توانمندی جسمی شاید به نوعی با نیازهای کودکان ، جانبازان و معلولین جامعه برابری بنماید ، چیست؟ ببینیم درساخت و سازهای شهری چقدر ملاک های شهر دوستدار سالمندان ، شهر دوستدار کودکان و شهر دوستدار معلولین و جانبازان و در کل معیارهای شهری متناسب با نیازهای همه ساکنین آن را رعایت نموده ایم و تا چه حد به نیازهای این عزیزان توجه کرده ایم و به چه میزان مشخصات فیزیکی و بدنی این جمعیت شهری را مدنظر قرار داده ایم. 
 
این عضو شورای شهر در ادامه از کمبودهای رفاهی این افراد صحبت کرد و این گونه بیان کرد که امکانات برای این افراد کم است نه وسیله حمل و نقل مناسب نه پل عابر پیاده نه ورودی های ساختمان های اداری و بسیاری از مشکلات دیگر، همه ما خوب می دانیم که شهرداری شیراز درجهت تأمین نیاز های سالمندان عزیز جامعه کارنامه روشن و قابل قبولی ندارد و لازم است معاونت های فرهنگی ، شهرسازی و حمل و نقل شهرداری لوایح پیشنهادی در خصوص بهبود وضعیت زندگی شهری سالمندان که البته مناسب جهت کودکان ، معلولین و جانبازان محترم و عزیز نیز خواهد بود ارائه نمایند تا در صورت نیاز به مصوبه شورا در دستور کار کمیسیون های تخصصی قرار گیرد.
 
تذروی در پایان نیز نسبت به رسیدگی به ساکنین گویم و دوکوهک با لحنی گلایه مند خطاب به استاندار فارس یادآور حضور در دفتر استاندار شد و از نامه های پی در پی و مصوباتی که تصویب شد و انجام نشد صحبت کرد و گفت: علی ایحال ، اکنون با گذشت یکسال از تصویب طرح تفصیلی گویم در شورای شهر، طرح کماکان در کمیته فنی کمیسیون ماده 5 باقی مانده و هنوز درکمیسیون مذکور مطرح نشده است و به طول انجامیدن مراحل فوق و عدم خدمات رسانی به مردم، نارضایتی اهالی منطقه را در پی داشته و دارد. 

محمد رضا هاجری در ابتدای صحبت های خود محرم و صفر را فرصتی برای سوخت گیری موتور حرکت بیداری اسلامی ، ایران بعنوان ام القرای جهان اسلام دانست و گفت: استقبال گسترده فارسیان از همایش جهانی اربعین نشانه خوبی از تعلقات دینی و مذهبی آنها دارد و این اتفاق مبارک زمانی می تواند به نتیجه مطلوب برسد که همگان در برپایی این همایش مشارکت جدی داشته باشند . بمنظور تنویر افکار عمومی بهتر است شرح وظایف تمامی سازمان ها ، ادارات و نهادها و نقش آنها در برپایی این همایش جهانی در رسانه ها انعکاس تا مشخص شود چه کسانی شعار می دهند و چه کسانی اهل اقدام و عمل هستند . از شهرداری شیراز که بصورت شبانه روزی در راستای برپایی همایش جهانی اربعین گام بی میدارد تقدیر و تشکر می کنم ، بدون شک تلاشهای جهادی شهرداری خیر و برکت عمران و آبادی شهر را مضاعف خواهد کرد .

وی در ادامه گفت: بحران و جنگ آب در خاورمیانه آغاز شده است ، باید بهوش بود تا فارس مظلوم از آنها مصون بماند. خشکسالی فارس را چگونه می خواهند مدیریت کنند؟ چرا برای دریاچه ارومیه سرمایه گذار ژاپنی می آورند و حیات دوباره به آن می بخشند اما برای سه دریاچه بختگان ، پریشان و مهارلو محیط زیست نه تنها گامی عملی بر نمی دارد بلکه با حاشیه سازی برای سد تنگ سرخ و انتقال آب خلیج فارس به فارس مانع رفع عطش از فارس میشود . چرا ریاست سازمان محیط زیست به فارس نمی آید تا تکلیف همگان روشن شود که محیط زیست میخواهد یار فارسیان باشد یا بار فارسیان؟ تا کی باید فارس همچنان صحرای کربلا باقی بماند؟ نمایندگان فارس به مردم گزارش دهند در راستای رفع خشکسالی فارس چه تدبیری اندیشیده و چقدر پیگیری کرده اند ، رفع خشکسالی فارس می بایست به مطالبه و عزم استانی گره بخورد و از حاشیه سازیهای سیاسی و تبلیغی پرهیز شود تا مقصود حاصل گردد .

رییس کمیسیون فرهنگی شورا بیان کرد: با همت و موافقت شهرداری و شورای ترافیک گذر هنر حافظ تبدیل به بستری شده برای ارائه هنر فاخر فارس اما سوء تدبیر و شعار های پی در پی فارغ از عمل عامل شده نیمی از گذر هنر تبدیل به پارکینگ اتومبیل شود و نیمی برای گره گشائی عبور و مرور روان بازگردد .
لازم است معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری شیراز بعنوان مدیریت قانونی گذر هنر با دعوت از مدیران محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری با تعامل و همفکری برنامه های پیشنهادی آنها را در طول سال گرفته و با برنامه ریزی کارآمد و مناسب از این گذر به خوبی استفاده شود . تصمیمات جزیره ای و حاشیه سازی های تبلیغاتی حول محور گذر هنر و حافظ از هیچکس پذیرفته نیست.
هاجری خطاب به شهردار شیراز گفت: از شهردار  شیراز درخواست دارم بگونه ای تدبیر کند تا همزمان با افتتاح پروژه های بزرگ پل کابلی ولی عصر (عج) ، تونل نیایش و دهها پروژه عمرانی دیگر تا پایان سال ، باغ موزه دفاع مقدس و موزه قرآنی بوستان ولی عصر ، تالار شهر بین الحرمین ، گالری و موزه شهر در بین الحرمین آماده افتتاح تا هنرمندان متعهد شهرمان بتوانند از بستر ایجاد شده که متناسب با عزت و کرامت آنهاست بهره ببرند . 

 


کد مطلب: 15364

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15364/شهرداری-شیراز-کارنامه-روشنی-رفاه-سالمندان-ندارد-مظلومیت-فارس-بهوش-باشید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir