معاون فرهنگی و اجتماعی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه فارس

12 مهر 1395 ساعت 14:47

معاون فرهنگی و اجتماعی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: همزمان با دهه نخست محرم طرح بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.


به گزارش حافظ نیوز،حجت‌الاسلام سید میثم حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که همزمان با دهه نخست محرم طرح بصیرت عاشورایی در 500 بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود اظهار داشت: اجرای این طرح در قالب برنامه‌های عزاداری، توزیع اطعام بین هیات‌های عزاداری، اعزام بیش از 500 مبلغ بومی به شهرستان‌های این استان ازجمله برنامه‌های در دست اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، امام‌زاده سید حسین (ع) کازرون و امامزاده میرعلی بن الحسین (ع) لار از دیگر برنامه‌های دهه نخست محرم در این استان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس تصریح کرد: اجتماع 6 هزار نفری رهروان زینبی در دوازدهم محرم همزمان با ورود کاروان اسرای عاشورایی و کربلایی و دیگر آئین‌های مذهبی در این ماه در سراسر فارس برگزار می‌شود.
حسینی بیان داشت: 70 درصد موقوفات فارس مربوط به روضه‌خوانی و تعزیه حسینی است که نشان از اهمیت و عظمت محرم نزد مسلمانان به‌ویژه ایران اسلامی دارد.
وی اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در چند سال اخیر اقدام به برپایی سوگواره بصیرت عاشورایی امام حسین (ع) کرده است که مسؤولیت متولیان و متصدیان مذهبی و فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند.


کد مطلب: 15358

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15358/اجرای-طرح-بصیرت-عاشورایی-500-بقعه-متبرکه-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir