مجلس شورای اسلامی؛

بخشی از آئین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شد

11 مهر 1395 ساعت 10:26

نمایندگان مجلس با اصلاح بخشی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.


به گزارش حافظ نیوز،طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نخستین دستور امروز (یکشنبه، ١١ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی بود.
بر این اساس، نمایندگان مجلس با حذف ماده یک این طرح موافقت کردند و براساس ماده دو طرح نیز ماده ٤٠ قانون آیین نامه داخلی مجلس به شرح زیر اصلاح شد:
 
هر یک از نمایندگان برای تعیین کمیسیون تخصصی خود فرم‌های امتیازبندی را از شعبه مربوط دریافت می کند و پس از تکمیل فرم به همراه تعیین دو اولویت پیشنهادی، تا سه روز پس از افتتاح دوره به هیات رئیسه مجلس تحویل می دهد.
تبصره ١: فرم امتیازبندی و دستورالعمل اجرایی این ماده براساس شاخص های: تحصیلات، سوابق اجرایی و سوابق نمایندگی مرتبط و سابقه عضویت در کمیسیون، ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط هیات رئیسه مجلس تهیه می شود و به تصوی جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون تبیین آیین نامه داخلی می رسد.
 
تبصره ٢: به منظور آشنایی نمایندگان با سوابق یکدیگر معاونت قوانین موظف است همزمان با آغاز فعالیت شعب، اسامی نمایندگان را به همراه تحصیلات، سوابق اجرایی، سوابق نمایندگی و سابقه عضویت در کمیسیون ها (در صورت برخورداری سابقه نمایندگی) تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار دهد.


کد مطلب: 15335

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15335/بخشی-آئین-نامه-داخلی-مجلس-اصلاح

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir