داشگاه علوم پزشکی؛

برگزاری هفتمین گردهمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی شیراز

6 مهر 1395 ساعت 20:18

هفتمین گردهمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور 400 دانشجوی جدید در مقاطع مختلف، برگزار شد


به گزارش حافظ نیوز،به نقل از روابط عمومي علوم پزشكي شيراز، معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشكي شيراز در گردهمايي دانشجويان تحصيلات تكميلي اين دانشگاه گفت: از نظر امکانات رفاهی شامل خوابگاه، تغذیه و اياب و ذهاب، تلاش خود را براي ارتقا كيفي شرايط انجام داده‌ايم.
دكتر كوروش عزيزي با بيان اينكه تلاش كرده‌ايم هيچ يك از دانشجويان تحصيلات تكميلي نيازمند خوابگاه، بدون محل اسكان مناسب و بيرون از خوابگاه‌هاي اين دانشگاه نباشد، گفت: تمام دانشجویان دختر و پسر مجرد در خوابگاه‌های مجردی دانشگاه اسكان داده شده‌اند مگر اينكه خود دانشجو تمايلي به استفاده از امكانات خوابگاهي نداشته باشد.
او با بيان اينكه حدود 190 خوابگاه متاهلی فعال در دانشگاه علوم پزشكي شيراز وجود دارد، گفت: يك خوابگاه متاهلي با امكان اسكان 80 خانوار در شهر صدرا ايجاد شده كه اميدواريم تا يك ماه آينده بهره‌برداري از آن آغاز شود.
عزيزي در عين‌حال پذيرفت كه تعداد خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه متناسب با تعداد متقاضیان نیست، اما گفت: سعی کرده‌ایم با ارایه وام ودیعه مسکن به دویست دانشجو، براي آنان امكان اسكان در محيط مناسب را فراهم كنيم.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشكي شيراز، با بيان اينكه طي چند ماه گذشته سلف سرویس مرکزی دانشگاه به پخت و پز صنعتی مجهز شده است، گفت: غذاي تهيه شده در اين سلف بدون دخالت مستقيم دست و با استفاده از بهترين تجهيزات موجود تهيه، طبخ و سرو مي‌شود.
عزيز همچنين ابراز اميدواري كرد كه در سال جديد تحصيلي با توجه به تغيير پيمانكار تهيه غذا، كيفيت غذايي بهتر از گذشته شود و اضافه كرد: دانشگاه وظيفه دارد غذاي سالم و در عين‌حال خوش طعم براي دانشجويان تهيه و توزيع كند.
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نيز گفت: امروز 2 هزار و 474 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مقاطع مختلف در اين دانشگاه و در بيش از 177 رشته مشغول به تحصيل هستند و به اين لحاظ شيراز بعد از تهران و شهيد بهشتي، بيشترين تعداد رشته و دانشجو را در اين زمينه دارد.
دکتر زهره مصطفوی‌پور گفت با بيان اينكه گردهمايي دانشجويان جديد الورود تحصيلات تكميلي با هدف بازخواني قوانین و مقررات دانشگاه و آشنايي بيشتر برگزار مي‌شود، گفت: امسال پذیرای حدود 400 دانشجو در مقاطع فوق‌لیسانس، فوق تخصص، فلوشیپ و PHD هستیم.
او با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان قطب منطقه پنج آمایشی کشور شناخته می‌شود، افزود: تمام رشته‌های PHD در شیراز و رشته‌های فوق لیسانس در سایر دانشگاه‌های منطقه وجود دارد و تلاش داریم با نیازسنجی جامعه، بومی سنجی و سنجش بازار کار در منطقه، دانشجویان را برای رشته های موردنیاز کشور و منطقه تربیت کنیم.
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، ادامه داد: با مجوزی که از سوی معاون آموزشی وزیر بهداشت صادر شده است، اميدواريم به زودي و برای نخستین بار در کشور، با تشکیل "شورای گسترش معین" رشته‌های بومی منطقه ارایه شود و دانشجویان منطقه را به کار بگیریم
 


کد مطلب: 15286

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15286/برگزاری-هفتمین-گردهمایی-دانشجویان-تحصیلات-تکمیلی-علوم-پزشکی-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir