جلسه شورای اسلامی شهر؛

آقای محیط زیست ضمانن دهید شیراز سیل نمی اید/ آخرین سال شورا و تذکرات نقیب زاذه

6 مهر 1395 ساعت 9:33

عضو شوای اسلامی شهر شیراز در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه خطاب به رئیس محیط زیست برای روشن شدن مساله سد تنگ سرخ ۲۲ راه حل را پیش روی ایشان قرار داد.


به گزارش حافظ نیوز،سید محسن معین- یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی امام حسین (ع) با بیان حدیثی از امام حسین (ع) گفت: آقای ولوی رئیس سازمان محیط زیست استان در سال 92 و در پایان سمینار علمی بررسی اثرات احتمالی پروژه سد تنگ سرخ بر دریاچه مهار لو به بنده گفتند که قانع شدم و باید دیگران را هم قانع کنیم .سه ماه قبل در جلسه کارشناسی چند ساعته تشکیل شده توسط استاندار محترم که خود مهندسی آگاه در زمینه های آبی هستند، آقای ولوی خطاب به جلسه اعلام کردند که قانع شده اند و لذا خودشان به همراه استاندار به سازمان محیط زیست کشور رفته تا امکان بررسی مجدد پروژه را با توجه به مطالعات زیست  محیطی تکمیلی فراهم کنند.
وی در ادامه همین موضوع گفت: آقای استاندار و آقای مهندس رجبی نماینده محترم مردم با درایت به ما توصیه فرمودند که مدتی سکوت و صبر کنید تا دریک فضای آرام کارشناسی و علمی موضوع در سازمان محیط زیست کشور مطرح شود و شورای شهر و شهردار هم امتثال امر کرده اند لیکن با کمال تعجب چند روز بعد مصاحبه ای از آقای ولوی در مطبوعات در مخالفت با سد تنگ سرخ ملاحظه شد که پس از اعتراض ما واستانداری،ایشان فرمودند که خبرنگار شیطنت کرده و این مصاحبه مربوط به سال ها قبل بوده است .ما هم خوش بینانه پذیرفتیم  و چند ماه سکوت کردیم  لیکن با کمال تأسف همین چند روز قبل مجدداً در روزنامه ها نامبرده یک مصاحبه دیگر تخریبی در جهت تشویش اذهان عمومی داشته اند، باز هم اعتراض کردیم و این بار نیز نامبرده به مقامات استانداری و آقای مهندس رجبی فرموده اند که خبرنگار شیطنت کرده و مصاحبه واقعیت ندارد .من شخصاً پیگیری کردم و معلوم شد مصاحبه واقعی بوده مربوط به همین چند روز قبل و آنهم از طریق یک خبرگذاری معتبر دولتی بوده است. جناب آقای ولوی ! خبرنگار قطعاً دروغ نمی گوید و دلم هم نمی آید شما را دروغگو خطاب کنم چون دروغگو دشمن خداست.ولی به ضرس قاطع می گویم شما شهامت دفاع از حرف و عقیده قلبی خود را ندارید.در جلسات کارشناسی و علمی عقیده دیگری دارید و در افکار عمومی شعار دیگری می دهید. آقای ولوی!! شما غیر بومی هستید  و دیر یا زود ازاین شهر میروید
معین در پایان کمی تندتر و صریح تر بیان کرد: آقای ولوی شما دو راه بیشتر ندارید اول: صادقانه تسلیم مباحث علمی و کارشناسی شده و از عقیده قلبی خود در خفا و برون یکسان دفاع کنید و اجازه دهید شیراز از خطر سیل رهائی یابد و چهره آن متحول شود و دوم: در محضر مردم و قوه قضایه ضمانت دهید که در شیراز سیل نمی آید و اگر  آمد ضامن مال و خون مردم هستید و همچنین شخصاً 20 میلیارد تومان خرج کرد قبلی مردم شیراز در سد تنگ سرخ را پس بد
 
 
در یگصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شیراز احمدرضا نقیب زاده ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز جهانی جهانگردی گفت: با ورود شورا به سال آخر فعالیت رعایت مواردی را به شهردار محترم جناب آقای مهندس پاک فطرت تأکید می کنم.
1)  اذعان به همراهی جنابعالی در اجرای مصوبات و سیاستهای شورا یکی از نکاتی است که بارها در صحن شورا بیان کرده اید و اینکه در برابر این موارد گردن شما از مو باریکتر است اما از آنجا که وارد آخرین سال فعالیت شورا شده ایم لازم است مواردی خدمت جنابعالی تأکید می¬گردد.
2) زمزمه هایی مبنی بر شکل گیری رفتاری مغایر تبعیت جنابعالی از شورا در سال آخر فعالیت در شهرداری شنیده می شود که نیاز است با تأکید بیش از گذشته از چنین روندی جلوگیری کنید. مطابق قانون مصوبات شورا در صورت عدم ایراد لازم الاجرا است و نباید در اجرا تحت تأثیر سلایق قرار گیرد. در غیر اینصورت این موضوع تبدیل به یک مسئله چالشی فیمابین شورا و شهرداری شده و عامل بهانه تراشی برای عدم انجام مصوبات و موضوعات مورد پیگیری در شهرداری خواهند شد. در ادامه برخی امور را که شهردار محترم می بایست در مدت باقیمانده فعالیت به نتیجه برسانند اعلام می گردد:
1-انحلال سازمان های شهرداری با انطباق فعالیت آن ها با ماده 54 بدون مصوبه شورا اقدامی غیر قانونی بوده است که می بایست اصلاح و به وضعیت سابق برگردانده شوند چرا که تبدیل این سازمانها به منزله تسری ضوابط اقتصادی و فعالیتی دستگاههای اجرایی و محدود کردن آنهاست که خسارتهای جبران ناپذیری در آینده به شهرداری شیراز وارد خواهد کرد.
2-کشته شدن عابرین پیاده در این شهر و احتساب آمار برتر کشور نشان دهنده ضعفای جدی در حوزه زیرساختها و مسائل فرهنگ ترافیک است. مصوبه دستورالعمل افزایش ایمنی عابر پیاده مسئولیتهای جنابعالی را در اینخصوص مشخص کرده است. عدم اهتمام کافی اجرای این مصوبه بمنزله ادامه تهدید جان شهروندان  است و بدانید پاسخگویی به مردم در این زمینه کار راحتی نیست.
3-ورود نیرو از خارج از شهرداری و از دستگاههای دیگر همچنان مسئله ای است که باید جلوی آن گرفته شود.
4- در احداث پلهای عابر پیاده این شهر بصورت مکانیزه مطابق مصوبه شورا در جهت افزایش ایمنی عابرین پیاده باید اهتمام داشته باشید. ما و شما در برابر شهروندان مسئولیم و نباید کوتاهی صورت بگیرد. اگر در سال 50 میلیارد تومان برای احداث و نگهداری این پلها در شهر هزینه شود تنها 5/1 درصد بودجه 3000 میلیاردی خواهد بود. آیا حفظ جان شهروندان به این میزان ارزش ندارد که به این موضوع با نگاه هزینه اضافی برخورد می شود؟ لذا در اینجا بر اجرای مصوبه شورا تأکید می گردد.
5-تقاطعهای غیر همسطح در شهر تبدیل به نقاط حادثه خیز شده اند و مطابق مصوبه شورا افتتاح این پروژه ها در صورتی باید انجام شود که طرح عبور ایمن عابر پیاده آن اجرا شده باشد. شما در شرایطی که هیچ اقدامی برای عابرین در موقعیت میدان معلم انجام نشده است فاز یک پروژه تقاطع را در این موقعیت افتتاح کردید که قطعاً پاسخگویی در حوادث آینده شهرداری را دچار مشکل خواهد کرد.
6-بی توجهی به وضعیت محوطه های اطراف موقعیتهای گردشگری تا حدی است که در روزهای اخیر بصورت مکرر شاهد پخش گزارش از شبکه خبری 20:30 و انتشار آنها در شبکه های مجازی هستیم که می بایست بصورت ویژه بررسی و ایرادات برطرف شوند.
7-الویت پروژه ها در بودجه هرسال بتصویب می رسد. لازم است در تخصیص بودجه و پیگیری اجرایی مطابق این الویت ها اقدام شود و سلیقه شخصی مانع اجرا یا تأخیر در اجرا نشود.
8-ساماندهی مسافران شخصی از مصوبات شورا است که با توجه به اعتراض مکرر شهروندان و رانندگان تاکسی می باسیت انجام شود
9-تقاطعهای غیر همسطح به دلیل بی توجهی به موضوع زیبا سازی تبدیل به سازه هایی حجیم بدون تناسب با محیط شهری شده اند. مطابق مصوبه شورا می بایست این تقاطعها دارای طرح ویژه باشند که تا کنون توجه کافی نشده است و در این راستا باید پیگیری لازم برای زیبا سازی آنها و تبدیل به عناصر دارای جلوه و زیبایی در شهر شوند.
10-بسیاری از پیاده روهای این شهر به محل دپوی مصالح و محیط کارگاههای ساختمانی در حال ساخت تبدیل شده اند. این معضل شهری بارها در شورای شهر تذکر داده شده است و با وجود پخش این موضوع از شبکه خبری 20:30 و تأکید بر لزوم جمع آوری این موانع از پیاده روها که یکی از عوامل ایجاد خطر برای عابرین پیاده است در مصوبه شورا، نه تنها این پاکسازی صورت نگرفته است بلکه همچنان شاهد ادامه این روند در شهر هستیم که این بی تفاوتی در شهرداری نسبت به این موضوع جای تأمل دارد.
 


کد مطلب: 15276

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15276/آقای-محیط-زیست-ضمانن-دهید-شیراز-سیل-نمی-اید-آخرین-سال-شورا-تذکرات-نقیب-زاذه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir