نماینده ولی‌فقیه:

ایمانی:ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه سخنگوی دولت و جناح‌های سیاسی نیستند

2 مهر 1395 ساعت 23:35

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: نقدپذیری مسئولان در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر ضرورت دارد.


به گزارش حافظ نیوز،آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: فلسفه نماز جمعه سیره اهل بیت عصمت و طهارت بازگو کردن مصالح جامعه و موارد مثبت و منفی اجتماع است و هدف ائمه جمعه از بیان این موارد امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با تاکید بر این که ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه سخنگوی دولت و جناح‌های سیاسی نیستند، افزود: ائمه جمعه نقش امر به معروف و نهی از منکر را مدنظر داشته و در راستای تبیین و ترویج رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهداف کلان نظام حرکت می‌کنند.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: نباید انتظار داشت که امامان جمعه تنها به دنبال گفتن خوبی‌ها و تعریف از وارد مثبت باشند بلکه ائمه جمعه در جمهوری اسلامی مستقل از دولتها مصالح کلان کشور را در نظر داشته وابستگی به هیچ دولتی ندارند.
وی با بیان این که تشویق عملکردهای مثبت یک وظیفه است، خاطرنشان کرد: بیان خیر و صلاح جامعه و نقد منصفانه بر مبنای تکلیف‌محوری در دستور کار ائمه جمعه است چنانکه در مورد برنامه ششم توسعه کشور یا سیستم بانکی مواردی را بیان کردم و البته دستگاه‌های نظارتی نیز به وظایف خود عمل می‌کنند.
آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: مسئولان در نظام اسلامی باید باید نقدپذیر و مروج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باشند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: فرهنگ غرب بر مبنای دیدگاه مادی و انسان‌محورانه تعریف غلطی از روابط زن و مرد داد و ضربات محکمی را بر پیکر کانون خانواده وارد کرد که این آسیبها حتی در کشور ما نیز قابل مشاهده است.
آیت الله ایمانی تصریح کرد: تفریح مختلط و ارتباط آسان و بی ضابطه زن و مرد در جامعه رواج پیدا کرده و مسائل و آسیب‌های بسیاری را حادث ساخته است.
امام جمعه شیراز افزود: تلاش در راستای تحکیم خانواده و تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی وظیفه تمام نخبگان و صاحبان فکر و رای است.
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به ارزشمندی سند تحول آموزش و پرورش بیان کرد: لازم است در راستای اجرایی شدن این سند و تعالی آموزش و پرورش عزم همگانی و ملی شکل گیرد.


کد مطلب: 15245

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15245/ایمانی-ائمه-جمعه-نمایندگان-ولی-فقیه-سخنگوی-دولت-جناح-های-سیاسی-نیستند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir