تا 4 ماه آینده صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه دوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز

29 شهريور 1395 ساعت 12:29

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی طرح تصفیه‌خانه دوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز خبر داد و گفت: این طرح تا چهار ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.


به گزارش حافظ نیوز،شاهپور قنبری صبح امروز در بازدید از عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه دوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز، بر تسریع در عملیات اجرایی آن تأکید کرد و اظهار داشت: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه، روزانه بیش از 2 هزار و 500 مترمکعب به ظرفیت تصفیه پساب صنعتی افزوده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تصفیه‌خانه شماره یک در شهرک صنعتی شیراز با ظرفیت تصفیه روزانه 2 هزار و 500 مترمکعب در مرحله فعالیت است گفت: با توجه به گسترش این شهرک صنعتی و فعال شدن واحدهای جدید، ایجاد این طرح در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با بیان این‌که طرح مدول 2 تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز، با اعتباری افزون‌بر 28 میلیارد ریال در حال اجراست، اضافه کرد: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تأمین و پرداخت می‌شود.
وی در ادامه با بیان این‌که تمام مراحل اجرای این طرح توسط متخصصان استان فارس در حال اجرا است، ادامه داد: متخصصان داخلی در زمینه طراحی، ساخت و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به توانمندی‌های چشمگیری دست یافته‌اند.
قنبری افزود: این طرح شامل بخش‌های هوادهی، ته‌نشینی و لجن‌خشک‌کن است و پساب ورودی پس از انجام مراحل تصفیه و رفع آلایندگی، برای آبیاری  فضای سبز استفاده خواهد شد.
وی اجرای این طرح را در سیاست‌های این شرکت در زمینه توجه به مسائل زیست‌محیطی بیان کرد و گفت: معتقدیم توسعه صنعت بدون در نظر گرفتن الزامات زیست‌محیطی پایدار نخواهد بود.
به گزارش فارس، شهرک صنعتی بزرگ شیراز، مهم‌ترین قطب صنعتی فارس و بزرگ‌ترین شهرک صنعتی جنوب کشور است که در حال حاضر یک‌هزار و 591 واحد بهره‌بردار با اشتغال‌زایی 17 هزار و 800 نفر در آن مستقر و 2 هزار و 33 واحد صنعتی نیز در مرحله ساخت‌وساز قرار دارد.


کد مطلب: 15234

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15234/بهره-برداری-تصفیه-خانه-دوم-شهرک-صنعتی-بزرگ-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir