مدیرکل تأمین اجتماعی فارس خبر داد:

امروز آخرین روز بهره‌مندی از طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان

27 شهريور 1395 ساعت 14:27

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس گفت: کارفرمایان خوش‌حساب واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی واجد شرایط تا ساعت 20 روز شنبه 27 شهریورماه جاری فرصت دارند تا از طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای برخوردار شوند.


به گزارش حافظ نیوز،به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی فارس، عبدالکریم نباتی با بیان اینکه قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب دائمی خواهد بود، اظهار داشت: در صورت بروز بحران‌ها در آینده نیز کارفرمایان امکان استفاده از تسهیلات بخشودگی جرائم را خواهند داشت که البته خوش‌حسابی پیش از بروز مشکل شرط اصلی برخورداری از حمایت‌های این قانون است.
وی افزود: برای بهره‌مندی از این مزایا باید مراتب را حداکثر طی سه ماه از تاریخ وقوع به شعب سازمان تأمین اجتماعی اعلام کنند.
این مسؤول با اشاره به اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان از سوی این سازمان گفت: این طرح در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال کشور به اجرا گذاشته شده است.
نباتی مشمولان طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را واحدهای فعال تولیدی، صنعتی و معدنی سراسر این استان اعلام کرد.
وی با اشاره به تصویب پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی توسط هیأت‌ وزیران، برای بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب، گفت: آئین‌نامه پیشنهادی این سازمان به‌گونه‌ای تنظیم شده است که علاوه‌بر کمک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی، مشوقی برای کارفرمایان در انجام تعهدات در برابر نیروی کار و پرداخت به‌موقع حق بیمه باشد.
نباتی بابیان اینکه غیرارادی بودن بروز مشکل در کارگاه از شرایط مهم استفاده از مزایای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای است، گفت: آن دسته از کارگاه‌هایی که براثر حوادث غیرمترقبه از قبیل بلایای طبیعی شامل سیل، برف، تگرگ، سرمازدگی، آتش‌سوزی غیرعمد و زلزله، نوسانات نرخ ارز و فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه تعطیل موقت شده‌اند و یا فعالیت آن‌ها با رکود مواجه شده و درنتیجه در مورد پرداخت حق بیمه کارگران دچار مشکل شده‌اند، می‌توانند با پرداخت یکجا یا ترتیب پرداخت اصل حق بیمه با رعایت آئین‌نامه از جرائم مربوطه معاف شوند.
وی ادامه داد: با هدف همکاری و همراهی هرچه بیشتر با واحدهای تولیدی و کمک به رونق اقتصادی، تسهیلاتی نیز برای تقسیط اصل بدهی‌های بیمه‌ای در نظر گرفته ‌شده است که البته در صورت تمایل به پرداخت حق بیمه با اقساط طولانی‌تر، باید بخشی از جرائم بیمه‌ای نیز پرداخت شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی فارس گفت: کارگاه‌های مشمول این آئین‌نامه بر اساس اینکه بدهی بیمه‌ای خود را به چه صورت پرداخت می‌کنند، از بخشودگی جرائمی به میزان 50 تا 100 درصد برخوردار خواهند شد، به‌این‌ترتیب که با پرداخت بدهی بیمه‌ای طی 12 ماه از 100 درصد، 18 ماه 85 درصد، 24 ماه 75 درصد، 30 ماه 60 درصد و 36 ماه 50 درصد بخشودگی برخوردار می‌شوند.
وی بابیان اینکه با همکاری بانک رفاه کارگران تسهیلاتی نیز برای واحدهای مشمول این قانون برای پرداخت حق بیمه‌های معوق در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: پیشنهاد ما به واحدهای تولیدی دارای بدهی بیمه‌ای معوق این است که با استفاده از این تسهیلات بدهی‌های بیمه‌ای خود را در بازه زمانی یک‌ساله پرداخت کنند تا از 100 درصد بخشودگی جرائم برخوردار شوند.
نباتی خوش‌حسابی کارفرمایان را از مهم‌ترین شرایط استفاده از این مزایا برشمرد و گفت: خوش‌حسابی نیز در این قانون به‌خوبی تعریف شده است و به کارفرمایی اطلاق می‌شود که در بازه زمانی 18 ماهه پیش از بروز مشکل حداقل 16 ماه لیست و حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه خود را به‌موقع ارسال و پرداخت کرده باشد.
وی افزود: کارفرمایان می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات حداکثر تا ساعت 20 روز شنبه 27 شهریور ماه به شعب تأمین اجتماعی در سراسر این استان مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.


کد مطلب: 15219

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15219/امروز-آخرین-روز-بهره-مندی-طرح-بخشودگی-جرایم-کارفرمایان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir