نماینده مردم شیراز در مجلس:

بعضی مسؤولان شورای شهر تیم‌داری را غیرقانونی می‌دانند

27 شهريور 1395 ساعت 13:52

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از اعضای شورای شهر شیراز تیم‌داری را غیرقانونی می‌دانند درصورتی‌که استان‌های دیگر بودجه تیم‌های شهر خود را تامین می‌کنند.


به گزارش حافظ نیوز،فرج‌الله رجبی بعدازظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واژه لجبازی برای حوزه انتصاب‌های مدیران و مقامات استانی واژه مناسبی نیست و این واژه تعامل‌ بین نمایندگان و مقامات ارشد این استان را به‌طور کل زیر سؤال می‌برد.
وی افزود: فضای فارس امروز نسبت به یک ماه پیش وضعیت بهتری یافته است، برای مثال در جلسه دیشب نمایندگان این استان و استاندار فارس این فضا قابل‌لمس بود و جمع‌بندی من آن است که باوجود تمام اختلاف‌نظرها و دیدگاه‌های سیاسی در حوزه انتصابات و توسعه این استان به تعاملات خوبی رسیده‌ایم.
وی با اشاره به جلسه شب گذشته با استاندار فارس گفت: آزادراه شیراز - اصفهان، آب‌رسانی از سد درودزن و تصفیه‌خانه شیراز - صدرا جز پروژه‌های مهم استانی است که به توسعه فارس کمک شایانی می‌کند و در جلسه روز گذشته به جمع‌بندی خوبی رسیدیم و در انجام پروژه‌های استانی، اولویت‌گذاری اهمیت ویژه‌ای دارد.
این مسؤول با اشاره به نقش مجمع نمایندگان در لغو جلسه تودیع و معارفه یکی از مدیران بیان کرد: مجمع نمایندگان دخالتی در حوزه اجرایی نداشت اما آن دستگاه علاقه‌مند بود نظر نمایندگان را بداند و نمایندگان نیز نظر خود را در مورد اصل ماجرا بیان کردند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: هموار کردن مسیر انتخاب رئیس کمیسیون عمران مجلس در راستای منافع این استان بود و اگر ترکیب آرای کمیسیون عمران به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد ریاست این کمیسیون به استان دیگری واگذار می‌شد و به همین دلیل منافع فارس را بر منافع شخصی ترجیح دادیم.
رجبی اضافه کرد: شیراز یکی از معدود شهرهایی است که ظرفیت بین‌المللی شدن دارد و شهری زیارتی، سیاحتی، تاریخی و فرهنگی محسوب می‌شود و تاریخ کشورمان با شیراز پیوند خورده و نگاه ما این است که مدیرانی در این تراز انتخاب شوند و کسانی در مسند کار باشند که این ظرفیت‌ها را درک کنند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های شهر شیراز ادامه داد:  ما در مقابل بسیاری از امور بی‌تفاوت بوده‌ایم برای مثال در مورد روز شیراز بسیار با مسامحه از آن گذشتیم و روز شیراز که قرار بود روز احیای این شهر باشد به یک امر تشریفاتی تبدیل شد.
این نماینده مجلس اضافه کرد: عده‌ای نادانسته پایتخت فرهنگی را این‌گونه تعبیر کردند که تأکید بر جنبه‌های غیرمذهبی این شهر بوده درحالی‌که بسیاری از شهرها به دنبال عنوان‌تراشی برای خود بودند اما حق شیراز به‌خوبی ادا نشده است.
این مسؤول با اشاره به موضوع تخلفات شورای شهر بیان داشت: در این‌گونه موضوعات از نخستین گام باید حساس باشیم و تخلف به معنی تشکیل پرونده در یک دستگاه قضایی نیست بلکه به معنای آن است که یک شهروند کجا نسبت به یک تشکیلات احساس عدم آرامش و اطمینان نمی‌کند و همین باید نقطه شروع و حساسیت باشد نه زمانی که به مرحله قضایی کشیده شود و این حادثه، اتفاق جالبی نبود اما نقطه مثبت آن افزایش حساسیت‌ها بود که ادامه خواهد داشت.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کم شدن تعداد اعضای شوراها تصریح کرد: اگر به خرد جمعی اعتقاد داشته باشیم و بتوانیم این تفکرات را در محلی به‌نام شورای شهر مدیریت کنیم خوب است اما با توجه به اتفاق‌های رخ‌داده در برخی شوراهای کشور، مسؤولان را به این نتیجه رسانده که تعداد اعضا را محدود کنند و باید بدانیم که شوراها از نگاه قانون اساسی زیرمجموعه قوه مقننه هستند و تا زمانی که نگاه‌ها به آن‌ها به شکل اجرایی است همیشه یک خلط مبحث به وجود می‌آید و این امر مشکل‌ساز خواهد شد.
رجبی با اشاره به قراردادهای نفتی اضافه کرد: هیچ‌کدام از منتقدان رسانه‌ای قراردادهای نفتی در جلسه غیرعلنی این موضوع ورود نکردند و آن‌ها که معتقد بودند با این قراردادها مملکت به بیگانه‌ها واگذار شده است در آن جلسه سکوت کردند چراکه فضای جلسه منطق و استدلال بود و مردم باید بدانند این‌گونه افراد در مجلس و بیرون از مجلس اقلیت هستند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید، کشور را از یک سرزمین سوخته خارج و تورم‌ها را مهار کرده است و آمار کشور در صادرات نفت، تولید مواد غذایی، کاهش واردات، تراز مثبت صادرات غیرنفتی، تولید گاز، کاهش تورم و قدرت خرید قابل‌مقایسه با گذشته نیست.
رجبی ادامه داد: کسانی که به دولت هجمه می‌آورند، نخست باید به مسؤولیت‌های خود در دولت گذشته پاسخ‌گو باشند و اجازه نمی‌دهیم که این افراد از فضای پاسخ‌گویی خارج شوند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برجام بهانه‌ها را از مخالفان جمهوری اسلامی ایران گرفته است و باید بدانیم برجام موفقیتی است که سال‌ها باید بگذرد که دوباره تکرار شود و یک دستاورد تاریخی محسوب می‌شود و  کسانی که به آن انتقاد می‌کنند و می‌گویند ما به تحریم خواهیم رسید، چرا روزی از تحریم‌ها دفاع می‌کردند، این‌ها دچار یک پارادوکس در افکار خود هستند.
این مسؤول با اشاره به FATF تصریح کرد: برخی منتقدان FATF از سر دلسوزی صحبت می‌کنند اما عده‌ای نگران شفاف شدن روابط اقتصادی هستند و این شفاف‌سازی ضرورت حیاط اقتصادی بوده و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سایه همین شفاف‌سازی صورت می‌گیرد و چه FATF مورد تصویب شورای عالی امنیت ملی قرار بگیرد یا خیر، باز نیز روابط اقتصادی داخل کشور باید شفاف باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط سرمایه‌گذاری در این استان تأمین نشود، نمی‌توانیم منتظر جذب سرمایه‌گذار باشیم و این‌که در کلام بگوییم اما در عمل کار دیگری بکنیم باعث لنگ شدن کار فارس خواهد شد.
این نماینده مجلس ادامه داد: نمای سرمایه‌گذاری در این استان زیبا نیست و عدم جذب سرمایه‌گذار در فارس به هیچ عوامل بیرونی به‌جز عوامل بین‌المللی ربطی ندارد و اگر آن‌ها به این استان نمی‌آیند باید از مسؤولان و مقامات همین استان سؤال شود.
این مسؤول بیان کرد: موضوع اتصال فارس به دریا یک بحث ملی بوده و شورای امنیت ملی باید به این بحث ورود کند و اتصال این استان به خلیج‌فارس جمعیت حاشیه خلیج‌فارس را به چهار یا 5 میلیون نفر افزایش می‌دهد و افزایش نوار جمعیت حاشیه خلیج‌فارس به استان فارس محدود نمی‌شود و من معتقدم استان کرمان نیز می‌تواند به خلیج‌فارس متصل شود و این ‌یک پروژه ملی است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه راه‌آهن استان فارس در دو مسیر بوشهر و اهواز محقق می‌شود و در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های مالی یکی از این دو امکان‌پذیر است و اولویت آن مورد اختلاف بین نمایندگان و مسؤولان استانی است.
رجبی اضافه کرد: توسعه ورزش این استان یکی از مباحث گفت‌وگوی ما با اعضای شورای شهر بوده و حیف است که در برخی استان‌ها سه تیم فوتبال وجود دارد اما استان فارس تنها نماینده خودش را در لیگ آزادگان می‌بیند و امروز نیز نگرانیم که تیم فجر شهید سپاسی از دسته اول به لیگ پایین‌تر سقوط نکند.
وی ادامه داد: برخی مسؤولان شورای شهر تیم‌داری را غیرقانونی می‌دانند درصورتی‌که استان‌های دیگر تأمین بودجه را انجام می‌دهند و پیشنهاد ما این بوده است که از محل بودجه‌های فرهنگی، کمک‌های بلاعوض و حتی از طریق دستگاه‌های دولتی این بودجه تامین شود و حضور تیم فجر در لیگ برتر ارتقا جایگاه این شهر است.


کد مطلب: 15216

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15216/بعضی-مسؤولان-شورای-شهر-تیم-داری-غیرقانونی-می-دانند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir