رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

توسعه آموزش بین الملل با یک هدف راهبردی درحال اجر و گسترش است

16 شهريور 1395 ساعت 14:29

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبا تشریح خدمات دولت در یکسال اخیر با هدف اجرای سیاست های بین المللی سازی علوم پزشکی در این دانشگاه و توسعه آموزش های بین الملل بیان داشت : دانشگاه دراین حوزه در یکسال اخیر دستاوردهای چشمگیر و قابل توجه داشته است .


به گزارش حافظ نیوز،دکتر محمد هادی ایمانیه اجرای سیاست های بین المللی سازی دانشگاه و توسعه آموزش بین الملل یک هدف راهبردی است که در دانشگاه دنبال می شود و برنامه آموزش بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری نزدیک معاونت های آموزشی و بین الملل دانشگاه، در دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی موجود در حال اجرا و گسترش است.
وی گفت: سه دوره دانشجوی دکترای عمومی خارجی در قالب برنامه آموزش بین الملل با 500 داوطلب از 40 کشور دنیا پذیرش شدهاند که 80 نفر از این داوطلبان عمدتا از هشت کشور از جمله هند، پاکستان، کشورهای آفریقایی و عراق هستند .
ایمانیه به برنامه ریزی و برگزاری نشست با پنج هیئت خارجی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: این نشست ها با انجام مقدمات تفاهم نامه های اجرایی با هیئت های سوئدی، فرانسوی، آلمانی، عراقی و اوکراینی همراه بوده است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نشست 300 دانشمند حوزه علوم اعصاب با حضور پروفسور سمیعی و استادان حوزه علوم مغز و اعصاب را در شیراز نقطه عطفی در توسعه علم در امور بین الملل دانست و گفت: امضای تفاهم نامه همکاری برای توسعه مرکز علوم اعصاب در شیراز دستاورد این نشست ها در یکسال اخیر بوده است و بزودی عملیات اجرایی احداث بزرگترین بیمارستان مغز و اعضاب در شمال غرب شیراز در قالب این تفاهم نامه آغاز می شود .
وی همچنین به برگزاری سلسله نشست های دانشمندان خارجی و داخلی حوزه های غدد و علوم اعصاب در کنفرانس بین المللی هیپوفیز-اوج انسان و تبلیغات بین الملل IT با رونمایی از سایت انگلیسی جدید دانشگاه، تهیه بروشور و کتابچه تبلیغاتی دانشگاه، به روز کردن اطلاعات دانشگاه در سایت های اعلام کننده بورس های بین المللی، مدیریت پاسخ دهی به ایمیل های دریافتی از سامانه جذب پذیرش دانشجویان خارجی در این زمینه اشاره کرد.
جذب متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیرمقیم در قالب تفاهمنامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخصوص حمایت از دوره پسا دکتری و حمایت از دوره فرصت مطالعاتی، حمایت از همکاری با استادان مدعو و معین ، حمایت از برگزاری سخنرانی و کارگاه های تخصصی و حمایت از فعالیت های فناورانه شرکت های دانش بنیان از دیگر دستاوردهای معاونت بین الملل دانشگاه است که دکتر ایمانیه به آن پرداخت .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: به فرآیند اعتبار بخشی و رتبه بندی بین المللی با اعلام رسمی آمادگی دانشگاه به کمیته مربوط در وزارت بهداشت وارد می شویم که تعیین شاخص های مربوط دراین حوزه بر اساس مفاد جلسات هماهنگی وزارتی و تشکیل مدیریت اعتباربخشی و رتبه بندی بین المللی در معاونت بین الملل انجام می شود .
وی همچنین پیگیری راه اندازی شعبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عمان ، برگزاری سمینار آشنایی با فرصت های تحقیقاتی و مطالعاتی آلمان با همکاری موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) با شرکت 76 استاد و 164 دانشجو ، ورود به فرایند طرح های HSRو مدیریتی از طریق طرح تحقیقاتی، بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه آموزش دانشجویان خارجی بورسیه از دبیرخانه دانشجویان و استادان دانشگاه و مشارکت در فرایند های طرح تحول نظام سلامت، برنامه ریزی عملیاتی و برنامه کلان منطقه پنج در حوزه بین الملل را مورد تاکید قرار داد .


کد مطلب: 15105

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/15105/توسعه-آموزش-بین-الملل-یک-هدف-راهبردی-درحال-اجر-گسترش

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir