از شورش جریان ماسونی در شیراز رو نمایی شد !؟

1 شهريور 1395 ساعت 22:53

در همین هفته سر مقاله نویسی در روزنامه به تحلیل و تقدیر از روزنامه نگار همشهری ، امیر مختار کریم پور شیرازی می پردازند ، نشان دادن صحنه آتش زدن کریم پور شیرازی در سریال تاریخی معمای شاه را بهانه کارش قرار می دهد .


به گزارش حافظ نیوز،اول : در مراسم آئین تجلیل از خبرنگاران در هتل شیراز با حضور استاندار محترم فارس ، معاونت سیاسی – امنیتی استانداری ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ، مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس ، مدیر کل کتابخانه ملی و مدیران مسئول رسانه ها در فارس ، از پرتره میرزا صالح شیرازی بعنوان نماد و سمبل خبرنگاری و روزنامه نگاری در فارس و شیراز پرده برداری شد . میرزا صالح شیرازی از اعضای لژ فراماسونری لندن بوده که پس از بازگشت از انگلیس به ایران همواره در ترویج فراماسونری و پیشرفت و گسترش سیاستهای استعمار اروپایی ، بویژه استعمار بریتانیا نقش ویژه ای داشته است . در آغاز اوج استعمار بورژوازی غرب ، نخستین سفیران ایران در اروپا ، مانند عسکرخان ارومی ، میرزا ابولحسن خان ایلچی و میرزا صالح شیرازی ، یکی پس از دیگری و به آسانی در جرگه فراماسونی انگلستان در آمدند و بریتانیا را ولایت آزادی نامیدند !؟ 
خود میرزا صالح شیرازی در رابطه با پیوستن خود به لژ فراماسونی انگلیس می گوید : در صحن کلیسا مستر هریس نامی را که بزرگ خانه فراموشان بود و بنده را به دو مرتبه از مراتب مزبوره ( فراماسونی ) رسانید ، مرا دیده مذکور ساخته که یک هفته دیگر عازم ایران هستید و فردا فراموشخانه باز است ، اگر فردا شب خود را به آنجا رساندی ، مرتبه استادی را به تو می دهم و اگر نه ، ناقص به ایران می روی (1) هفته خبرنگار بپاس شهادت صارمی خبرنگار که بدست عوامل آمریکایی در افغانستان و توسط گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید نامگذاری شده ، چرا باید یک فراماسون غرب زده بعنوان سمبل و نماد خبرنگار بر افکار عمومی تحمیل شود؟ آیا در میان بیش از 15 هزار شهید استان فارس ، یک خبرنگار شهید وجود نداشت که ناشیانه به عناصر ماسون روی آورده اند ؟ چرا بنام شهید و بنفع جریان فراماسونری میتینگ برپا می کنند !؟
دوم : در همین هفته سر مقاله نویسی در روزنامه به تحلیل و تقدیر از روزنامه نگار همشهری ، امیر مختار کریم پور شیرازی می پردازند ، نشان دادن صحنه آتش زدن کریم پور شیرازی در سریال تاریخی معمای شاه را بهانه کارش قرار می دهد .
آنچه در تاریخ معاصر از کریم پور شیرازی مدیر مسئول هفته نامه شورش نشان می دهد ، ایشان فوق العاده شیفته و شیدای مصدق السلطنه بوده و در ابتدا باتفاق دو همشهری دیگر خود ، تولللی و انجوی شیرازی به حزب توده پیوسته و سپس جدا می شود ، مقالات تند و تیز کریم پور شیرازی بر علیه خاندان پهلوی بویژه اشرف پهلوی همراه با فحاشی بخصوص در دوران حکومت مصدق برای پهلوی ها تبدیل به عقده شده و با آتش زدن او ،  
عقده های خود را فرو می نشانند ، استبداد ستیزی کریم پور شیرازی قابل تحسین و تقدیراست و کسی در آن مناقشه ندارد اما عرب ستیزی و افراطی گری در حمایت از مصدق السلطنه و ملی گرایی در همه موارد قابل دفاع نمی باشد ، برای نمونه در جریان ملی شدن صنعت نفت ، حمایت مرحوم آیت ا... سید نور الدین حسینی الهاشمی از آیت ا... کاشانی و نواب صفوی و نصیحت به مصدق عامل می شود که عناصر ملی گرا و توده ای در شیراز از کریم پور شیرازی دعوت می کنند به شیراز آمده ، بر علیه مرحوم آیت ا... سید نور الدین حسینی الهاشمی سخنرانی کند ، کریم پور شیرازی را به شیراز آوردند ، او را برای سخنرانی در جمع ملی گراها و توده ای ها به بالای پشت بام مسجد سپه سالار ( امام خمینی (ره) فعلی در فلکه شهرداری) می برند ، انواع و اقسام توهینها و الفاظ زشت که نه عفت قلم داشت و نه بویی از انسانیت برده بود را حواله مرحوم سید نور الدین حسینی الهاشمی میکند ، سپس دفتری از جیبش بیرون آورده و می گوید ، به این قرآن قسم که حاج سید نور الدین مهره انگلیس است !؟ کریم پور ، آنقدر به این روحانی محبوب و شجاع توهین زشت و سخیف میکند که مردم تحمل نمی کنند ، غوغایی در شیراز راه می افتد و حکومت نظامی اعلام می شود . (2)
مقام معظم رهبری در سفر به فارس و در شهر شیراز می فرمایند : مرحوم سید نور الدین هاشمی ، در همین شهر شیراز عضو سفارت بیگانه را – که به مقدسات مردم اهانت کرده بود – خواباند و با دست خودش به او شلاق زد و حد الهی را جاری کرد و با دستگاه جبار ، با شجاعت تمام به مبارزه ی سیاسی و اجتماعی برخاست ، یک جریان دیگر که باز علیه دین و دین باوری و دینداری ، بیشتر از بسیاری از شهرها در این شهر ترویج میشد ، جریان الحاد مکتبی از سوری حزب توده ای بود که در اینجا لانه ی عمیقی داشتند و فعالیت عمیقی می کردند ، وقتی می دیدند زمینه نفوذ روحانیت و دین در این شهر زیاد است ، بخصوص در آن سالهایی که مرحوم سید نور الدین – روحانی شجاع ، سازمان ده ، فعال و زمان شناس – وارد میدان بود ، شاید حزب توده را برای پنجه انداختن با این روحانی ، تشویق هم کردند (3) اینگونه رفتار ها درشیراز از مصادیق ولنگاری فرهنگی – رسانه ای است که نشان می دهد بعضی بدشان نمی آید عصر جشنهای 2500 ساله و جشن فرهنگ و هنر نبش و رونمایی شود؟!
1- روزنامه دنیای اقتصاد ، شماره 2229 مورخه 89/8/25
2- خاطرات حاج حضرتی – پیرغلام اهلبیت و از مدیران و همراهان مرحوم سید نور الدین
3- پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری – 1387/2/11
منبع: سعدی نیوز
 


کد مطلب: 14924

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/14924/شورش-جریان-ماسونی-شیراز-رو-نمایی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir