آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز:

سطح زندگی مسئولین نباید تفاوت عمده ای با مردم عادی داشته باشد/ توان دفاعی کشور قابل مذاکره نیست/ اگر کنسرت های موسیقی که برگزار می شود حرام است نه فقط در مشهد، بلکه باید در دیگر شهرها نیز مانع برگزاری آن شد

30 مرداد 1395 ساعت 10:19

آیت الله ایمانی گفت: بحث توانمندی دفاع قابل مباحثه و مذاکره و مصالحه نیست که هر روز یک نفر بخواهد حرفی بزند که امروز صنایع دفاعی ما چنین باشد و چنان نباشد!


به گزارش "حافظ نیوز" آیت الله ایمانی امام جمعه ی شیراز در خطبـــــه های نماز جمعه این شهر پس از سلام به ساحت پیامبر گـــرامی اسلام ( صلی الله علیه و آله و سلم ) و ائمه هدی اظهار داشت: دفاع یکی از مسائل بسیار مهم برای هر حکومت و هر کشور و هر جمعیتی است و امنیت یک کشور، به قدرت دفاعی آن بستگی دارد.
وی در ادامه گفت: بحث توانمندی دفاع قابل مباحثه و مذاکره و مصالحه نیست که هر روز یک نفر بخواهد حرفی بزند که امروز صنایع دفاعی ما چنین باشد و چنان نباشد!
نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با طرح پرسش هایی افزود: در آن روزهایی که صدام شهر دزفول را با موشک های 9 متری هدف قرار می داد، اگر توانمندی موشکی خوبی در کشور داشتیم آیا صدام جرئت می کرد این جنایت ها را انجام بدهد؟ چرا ما در دوران فتح علی شاه عهدنامه ننگین گلستان و ترکمنچای را امضا کردیم؟ چرا دوران رضا شاه سه ساعت نتوانستیم مقاومت بکنیم و کشور تسلیم اجانب شد و متفقین در این کشور ارتش پیاده کردند؟
آیت الله ایمانی در ادامه گفت: ما نمی توانیم بگوئیم بنیه دفاعی کشور تضعیف شود و همزمان مذاکره نیز انجام بگیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین خاطرنشان ساخت: با صراحت عرض می کنیم اگر لازم شد باید از آب و نان ملت گرفته شود و قدرت دفاعی کشور تقویت شود.
وی در ادامه با توجه به در پیش بودن هفته دولت، به عملکرد دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: در دولت یازدهم تورم به میزان قابل ملاحظه ای پایین آمده اما رکود سر جای خودش مانده و زندگی مردم تحولی که باید پیدا کند را پیدا نکرده است.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن توصیه به مسئولین گفت: باید تلاش مسئولین بر این باشد که مسئولیت را طعمه خودشان ندانند و ابزار تأمین خواسته های فردی و جناحی قرار ندهند، زندگی مسئولین نباید تفاوت زیادی با زندگی مردم نداشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: وزیر محترم فرهنگ در جایی گفت که در شهر مقدس مشهد به دلیل وجود حرم مطهر حضرت رضا(ع) کنسرت موسیقی برگزار نمی کنیم اما در شهرهای دیگر برگزار می کنیم ، من سئوالم این است که اگر این کنسرت ها حلال و بی ضرر است چرا در مشهد برگزار نمی کنید؟ و اگر حرام است و ضرر دارد برای مسلمانان جاهای دیگر هم حرام است!


کد مطلب: 14907

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/14907/سطح-زندگی-مسئولین-نباید-تفاوت-عمده-مردم-عادی-داشته-باشد-توان-دفاعی-کشور-قابل-مذاکره-نیست-اگر-کنسرت-های-موسیقی-برگزار-می-شود-حرام-نه-فقط-مشهد-بلکه-باید-دیگر-شهرها-نیز-مانع-برگزاری

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir