جهانبخش محبی نیا؛

رکود بی‌سابقه نتیجه سیاست‌های دولت یازدهم است

16 مرداد 1395 ساعت 10:36


به گزارش حافظ نیوز،عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حضور افراد غیرمسئول و مسئله‌دار در هیئت دولت باعث شد که مشکلاتی در انتصاب‌ها به وجود آید که دود آن به چشم دولت و مردم رفت.

 
جهانبخش محبی‌نیا عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی  با اشاره به عملکرد سه ساله دولت تدبیر و امید اظهار داشت: اگر بخواهیم نگاهی منصفانه  به کارنامه دولت بیندازیم می‌بینیم که دولت در بعضی از زمینه‌ها موفقیت‌هایی کسب کرده، در برخی از زمینه‌ها فعالیت‌های موفقیت‌آمیزش متوقف شده و در بعضی دیگر کاستی‌ها و نقص‌های مشهودی به چشم می‌خورد.
 
وی با اشاره به عملکرد موفقیت‌آمیز دولت در حوزه بین‌الملل، ادامه داد: دولت در حوزه روابط بین‌الملل و نشان دادن حقانیت جمهوری اسلامی و همچنین صلح‌جو بودن و مشی مسالمت‌آمیز کشورمان به جهان  توفیقاتی داشته و توانسته تا حدی افکار  عمومی دنیا را نسبت به این مسئله معطوف کند.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه در حوزه خاورمیانه نقایصی متوجه کار دولت است، تصریح کرد: رئیس دستگاه دیپلماسی باید همراه با تیم خود که نیروهای مورد تاییدی هستند به این نواقص توجه کنند.
 
محبی‌نیا با اشاره به عملکرد دولت در حوزه اقتصادی کشور بیان داشت: همت دولت برای کاهش رشد تورم امری قابل دفاع است. اما متاسفانه تاکید دولت بر سیاست‌های پولی کلیشه‌ای و کلاسیک، اقتصاد جامعه ایران را دچار یک رکود بی‌سابقه کرده است که برای نجات از این رکود باید هزینه‌های زیادی پرداخت و تلاش‌های بیشتری انجام داد.
 
وی در ادامه افزود: دولت در هماهنگی میان قوا و نهادهای خارج از دولت از جمله ارگان‌های نظامی و انتظامی اقدامات خوبی انجام داده و وحدت خوبی را در بدنه نظام به وجود آورده است.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: متاسفانه در بعضی از زمینه‌ها حضور افراد غیرمسئول و مسئله‌دار در هیئت دولت باعث شد که مشکلاتی در انتصاب‌ها به وجود آید که دود آن به چشم دولت و مردم رفت.
 
وی ادامه داد: همچنین در برخی از وزارت‌خانه‌ها توقعات موردنظر برای ایجاد تحول مثبت به وجود نیامد.
 
محبی‌نیا در ادامه بیان داشت: الحمدلله در زمینه تامین امنیت با همکاری سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و همچنین با هدایت‌های مستقیم مقام معظم رهبری نه تنها در خاورمیانه بلکه در کل جهان سرشاخ امنیت به دست کشور ماست و می‌توان گفت بهترین امنیت از آن جمهوری اسلامی ایران است.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه در پایان خاطر نشان کرد: رکورد تنها بیماری اول در بحث اقتصاد موضوع  نیست بلکه بیکاری به شکل وحشتناکی نه تنها جوانان بلکه سرپرستان خانوار را مورد آزار و اذیت قرار می دهد که باید به شکل اورژانسی برای آن راه‌حل عملیاتی و عینی طراحی کرد.


کد مطلب: 14869

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/14869/رکود-بی-سابقه-نتیجه-سیاست-های-دولت-یازدهم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir