هوشمندسازي نظارت بر ترافيك اولويت اصلي است/ اكثر معابر اصلي شيراز هوشمند نظارت مي‌شود

6 مرداد 1395 ساعت 16:00


رئيس پليس راهور استان فارس گفت: امروز اولويت اصلي هوشمندسازي نظارت بر ترافيك در بخش‌هاي درون و برون‌شهري است و بحث استفاده از نيروي انساني مد نظر نيست.
سرهنگ مصطفي عباسي چهارشنبه 6 مرداد افزود: در راستاي هوشمندسازي نظارت‌ بر ترافيك،‌ طي سال‌هاي اخير خصوصا امسال اقدامات خوبي انجام شده است.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي شهرداري شيراز در خصوص ارتقا سطح نظارت هوشمند بر ترافيك، گفت: تمام تقاطع‌هاي كلان‌شهر شيراز به دوربين نظارت و كنترل سرعت مجهز شده است.
عباسي ادامه داد: امسال اكثر معابر اصلي خصوصا شريان‌هاي محوري كلان‌شهر شيراز را علاوه بر دوربين‌هاي ترافيكي به دوربين‌هاي كنترل سرعت مجهز شده است.
وي با تصريح اينكه تمام بلوارهاي اصلي شيراز، به دوربين‌هاي كنترل سرعت مجهز شده است، گفت: براساس قوانين راهنمايي و رانندگي، حداقل سرعت در معابر فرعي 50 و اصلي 60 كيلومتر بر ساعت تعيين شده و تجاوز از اين سرعت در چنين معابري منجر به اعمال جريمه خواهد شد.
عباسي در عين‌حال يادآور شد كه در تمام معابر حداكثر سرعت مجاز با نصب تابلو، اطلاع‌رساني شده است و حركت خودروها بالاتر از حد تعيين شده با علائم راهنمايي و رانندگي، تخلف محسوب مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: براساس قانون عابران پياده‌اي كه مرتكب تخلف شوند هم مشمول مجازات جريمه خواهند شد اما هنوز دستورالعمل اجرايي اين قانون، ابلاغ نشده است.
عباسي تاكيد كرد كه رانندگاني كه مرتكب تخلف سرعت غيرمجاز مي‌شوند، ممكن است در يك مسير خصوصا در جاده‌هاي بين شهري، توسط دوربين‌هاي مختلف تخلفشان ثبت و جريمه شوند.
رئيس پليس راهور استان فارس با بيان اينكه تمام جرائم رانندگي براساس قانون به حساب خزانه واريز مي‌شود، گفت: طبق قانون 60 درصد از كل جرائم بايد با هدف صرف در امور زيرساختي به محلي كه جريمه صادر شده بازگردد اما سهم فارس به شكل كامل پرداخت نشده است.
عباسي تصريح كرد كه محاسبه و بازگشت اين پول در حوزه اختيارات نيروي انتظامي نيست.


کد مطلب: 14810

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/14810/هوشمندسازي-نظارت-ترافيك-اولويت-اصلي-اكثر-معابر-شيراز-هوشمند-مي-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir