حسنعلی بیات گفت:

بنیاد شهید 26 فیلم سینمایی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت ساخته است

31 تير 1395 ساعت 15:43

حسینعلی بیات، شامگاه چهارشنبه در گردهمایی روسا و معاونان فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه چهار کشور در شیراز بیان کرد: سریال ها از جمله گل پامچال، سیمرغ، شوق پرواز، روز سوم و روز واقعه توسط گروه هنری بنیاد شهید کشور انجام شد که پس از پخش با استقبال مخاطبان در کشور رو به رو شد.
وی با بیان اینکه سال آینده فیلم سینمایی هفتم تیر ساخته می شود افزود: در سال 94 گروه تلویزیونی بنیاد شهید 40 فیلم کوتاه مناسبتی، 10 برنامه مستند و چندین فیلم سینمایی را برای شبکه های مختلف صدا و سیما ساخت.


 به گزارش حافظ نیوز،حسینعلی بیات، شامگاه چهارشنبه در گردهمایی روسا و معاونان فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه چهار کشور در شیراز بیان کرد: سریال ها از جمله گل پامچال، سیمرغ، شوق پرواز، روز سوم و روز واقعه توسط گروه هنری بنیاد شهید کشور انجام شد که پس از پخش با استقبال مخاطبان در کشور رو به رو شد.
وی با بیان اینکه سال آینده فیلم سینمایی هفتم تیر ساخته می شود افزود: در سال 94 گروه تلویزیونی بنیاد شهید 40 فیلم کوتاه مناسبتی، 10 برنامه مستند و چندین فیلم سینمایی را برای شبکه های مختلف صدا و سیما ساخت.
بیات اظهارداشت: این گروه همچنین برای سال 95 تولید برنامه هایی از جمله قاصدک، خط ویژه و جشن تولد شهدا را برای شبکه های اول و سوم سیما در دست اقدام دارد.
وی گفت: چهارسمفونی با عنوان ایثار، مقاومت و فلسطین در سال های قبل ساخته شده است که ساخت یکی از این سمفونی ها در سال 95 با نام پیروزی با آهنگسازی مجید انتظامی و خوانندگی سالار عقیلی بوده که به زودی رونمایی می شود.
بیات ادامه داد: بنیاد شهید کشور همچنین در سال 95 برنامه های هنری با موضوع شهدای منا نیز در دست تهیه دارد از جمله آنها می توان به ساخت یک قطعه موسیقی با صدای مجید اخشابی، برگزاری کنگره شعر شهدای منا و ساخت یک برنامه مستند در این زمینه اشاره کرد.
درحادثه رمی جمرات که در دوم مهر 94 در مکه و همزمان با عید قربان رخ داد، صدها زائرخانه خدا جان باختند.

** انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان نیاز جامعه است
مشاور معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشورهم در این گردهمایی گفت: امروز فرهنگ ایثار و شهادت از نیازهای جامعه به ویژه جوانان است و این مهم باید از طریق فضاهای مجازی و ابزارهای هنری به جوانان منتقل شود.
مصطفی بابالویی بیان داشت: جوانان ما باید انتقال دهنده این فرهنگ به نسل های دیگر هم باشند به همین سبب مسئولان فرهنگی کشور باید به جوانان توجه ویژه ای داشته باشند.

** فارس، استان معین منطقه چهار بنیاد شهید کشور
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس هم اظهار داشت: فارس، استان معین منطقه چهار در حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور انتخاب شده است و این منطقه شامل استان های فارس، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کرمان و کهگیلویه و بویر احمد است.
سید علی محمدی با اشاره به برگزاری گردهمایی معاونان بنیاد شهید کشور در شیراز افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی بررسی مسائل، مشکلات و بخشنامه های حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی در سال 95 است و این موضوع ها در قالب چهار کمیسیون تخصصی بررسی شده است.
استان فارس 15 هزار شهید، 40 هزار جانباز و 2 هزار و 500 ایثارگر در دوران دفاع مقدس به تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.


کد مطلب: 14711

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/14711/بنیاد-شهید-26-فیلم-سینمایی-موضوع-فرهنگ-ایثار-شهادت-ساخته

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir