آغاز به کار دستگاه هاي فوق پيشرفته چشم پزشكي دنیا در شیراز

29 تير 1395 ساعت 14:23


به گزارش حافظ نیوز، كارشناس بخش چشم پزشكي درمانگاه شهيد مطهري شیراز، گفت: دستگاه فوق پيشرفته جديد IoL در مركز چشم پزشكي مجتمع درماني فوق تخصصي شهيد مطهري، با بهره گيري از تكنولوژي تصويربرداري جديد و اشعه ليزر كار مي كند که نسل جديدي از دستگاه هاي بيومتري است و لنز بيماران نيازمند به جراحي آب مرواريد را مشخص می کند.
"محمد یزدانمهر" با بیان اینکه اين دستگاه تشخيصي چشم پزشكي، از به روزترين دستگاه هاي بيومتري در دنيا است، اضافه کرد: این دستگاه داراي سيستم خودکار رديابي چشم است و برای بيماران سالمند كه از همكاري ضعيفي در انجام تست بيومتري برخوردار هستند و با انجام تست هاي رایج و قديمي، نتايج دقيق و قابل اعتمادي در اختيار پزشك قرار نمي دهند، كاربرد بيشتري دارد.
مسوول بخش چشم پزشكي درمانگاه شهید مطهری ادامه داد: با انجام آزمايش بيومتري به وسيله اين دستگاه فوق پيشرفته، مي توانیم نتايج بسيار دقيق و قابل اعتمادي را انتظار داشته باشیم كه در انجام دقيق تر عمل هاي جراحي آب مرواريد، كمك زیادی به پزشک و بيمار ارایه می دهد.
یزدانمهر یادآور شد: استفاده از اشعه ليزر در اين دستگاه باعث شده تكرار آزمايش در مقايسه با ديگر مدل هاي موجود در دنيا كه از نور معمولي بهره مي برند، به ميزان يک چهارم كاهش يافته و انجام اين تست براي بيماران بسيار ساده و آسان شود.
مجتمع درماني شهيد مطهري شیراز، سومين مركز در كشور و نخستین و تنها مركز در جنوب كشور است كه بخش چشم پزشكي خود را به اين دستگاه تجهيز كرده است.


کد مطلب: 14671

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/14671/آغاز-کار-دستگاه-هاي-فوق-پيشرفته-چشم-پزشكي-دنیا-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir