خانواده سرباز انصاری درخواست کردند:

از حیثیت یک جوان سرباز برای رسیدن به مقاصد پلید و شوم شان استفاده نکنند

10 تير 1395 ساعت 10:48

از افرادی که در فضای مجازی مطالب غیر مرتبط و دور از واقعیت را منتشر می کنند عاجزانه تقاضا دارم از این کار دست بردارند و با حیثیت یک جوان سرباز بی گناه برای رسیدن به مقاصد پلید و شوم شان استفاده نکنند.



متن شایعه
« دفتر خاطرات یکی از سربازان حادثه تصادف سربازان لیسانس وطیفه 05کرمان: امروز سه شنبه تاریخ95/4/1ساعت 7شب است ودر پادگان 05کرمان جایگاه لاشخوران خشن همچنان منتطر اتوبوس هستیم. تا بعداز دوماه مشقت وخاری و فلاکت به خانه وکاشانه خویش برگردیم دوماهی که همه جور برخورد بجز انسانیت دیدیم و آرزوی پرواز داشتیم. لحظات سختی که بافرماندهان خشن اینجا به پایان رسید هم اکنون لحظه پرواز است. پرواز از دیار لاشخوران وکفتاران خشنی که جز خشونت سلاحی دیگر نداشتن، خوشحالم این لحظه که می خواهم به آغوش خانواده ام بعداز مدتها برگردم. این درحالی است که ما نباید امروز درپادگان می ماندیم باید دیروز که 31خرداد بود مارا ترخیص می کردند، اما به دلیل عملیات روانی شدیدی که در اینجا حاکم است مارا دیروز ترخیص نکردند، قراربود امروز صبح ترخیصمان کنند که تالحظه آخر دست از روانی کردن دوستان اهل قلم بر نداشتند و پافشاری می کردند که ما تاظهر ترخیص خواهیم شد. ولی ظهر شد و ما بارو بنه بستیم تا به شهرو دیار خویش بگردیم. اما باز خبری از اتوبوس نشد تا اینکه آفتاب از روی سرمان عبور کرد ..... »
اینها بخش از شایعاتی است که این روزها به نام سرباز وطن امین انصاری، یکی از قربانیان سانحه رانندگی محور کرمان نی ریز، در فضاهای مجازی منتشر می گردد برای صحت این موضوع پای صحبت پدر و برادر این سرباز شهید نشستیم

پاسخ به شایعه
به گزارش حافظ نیوز ، شهید امین انصاری متولد 12 تیرماه 1374 بود. وی فارغ التحصیل مقطع کاردانی الکترونیک از دانشگاه شیراز بود. صمد انصاری پدر خانواده دارای شغل آزاد،کاسب آبرومند و سرشناس شیراز است که در بلوار سیاحتگر شیراز زندگی می کنند. صمد انصاری در پاسخ به این سوال و شایعات فوق می گوید:« در پی حادثه دردناک سقوط اتوبوس حامل سربازان عزیز کشورمان در نی ریز و درگذشت تعدادی از سربازان عزیز پیامی در فضای مجازی به نام زنده یاد امین انصاری مبنی بر نارضایتی از پادگان 05 کرمان منتشر شده که من اصالت این مطالب را به شدت تکذیب می کنم. این نوشته و  متن در دفتر خاطرات پسر مرحومم وجودندارد. از همین رو از از بستگان ،دوستان و اصحاب رسانه تقاضا دارم ضمن اطلاع رسانی درباره کذب بودن این نوشته چنانچه در فضای مجازی اطلاعیه‌ای مبنی بر اعتراض و یا تجمع و گردهمایی منتشر شود شرکت نکنند. از مردم عزیزتقاضا دارم با دامن زدن به این شایعات درد و رنج خانواده و فامیل را دوچندان نکنند.»
وی از امیر پوردستان فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران که شخصا با حضور در تشییع جنازه فرزندش حضور یافت، تشکر و قدر دانی می کند و این اقدام را موجب تسلی خاطر بازماندگان این فاجعه می داند و می گوید:« از مقامات ذی صلاح درخواست پیگیری و مجازات عامل یا عاملین این شایعه را دارم.»
امید انصاری تنها بردار سرباز شهید، امین انصاری است. امید انصاری در پاسخ به خاطرات انتشار یافته در فضای مجازی نیز چنین می گوید:«متاسفم که برخی افراد با نادیده گرفتن حریم خصوصی دیگران،دست به اقداماتی می زنند که سبب تخریب عده ای خاص می شوند. نمی دانم اهداف این افراد چیست و چه دستهایی پشت پرده وجود دارد. من با صراحت اعلام می کنم برادرم هیچ دفتر خاطراتی نداشته و ندارد. با روحیه برادرم آشنا هستم.
امین آدمی نبود که بخواهد جزییات زندگی اش را بنویسد او حتی حوصله نوشتن یک متن ساده را هم نداشت، چه برسد به اینکه بخواهد تمام خاطرات دوران خدمت سربازیش را به ثبت برساند. اصلا چنین دفتری وجود نداشته و ندارد و نخواهد داشت. اتفاقا از خصوصیات بارز اخلاقی امین این بوده که به شدت نسبت به غیبت کردن حساسیت داشت، چطور ممکن است چنین فردی بخواهد بدی شخص یا اشخاصی را بنویسد و حتی به خانواده اش هم نگوید.او در هر تماس تلفنی با خانواده می گفت: «اینجا مانند هتل است حیف که راهش از خانه خیلی دور است.» از افرادی که در فضای مجازی مطالب غیر مرتبط و دور از واقعیت را منتشر می کنند عاجزانه تقاضا دارم از این کار دست بردارند و با حیثیت یک جوان سرباز بی گناه برای رسیدن به مقاصد پلید و شوم شان استفاده نکنند
 


کد مطلب: 14593

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/14593/حیثیت-یک-جوان-سرباز-رسیدن-مقاصد-پلید-شوم-شان-استفاده-نکنند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir