آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز:

آنچه که جمهوری اسلامی باید از آن بترسد استحاله فرهنگی است و نه تحریم و حمله نظامی/ تشریح شاخصه های انقلابی بودن

22 خرداد 1395 ساعت 4:00

آیت الله ایمانی گفت: اگر مسئولین و سازمان های مختلف در زمینه مسائل فرهنگی به وظیفه خود عمل کرده بودند امروز این چنین شاهد ولنگاری فرهنگی و رخت بربستن ارزش های انقلاب یکی بعد از دیگری در جامعه نبودیم.


به گزارش "حافظ نیوز" آیت الله ایمانی امام جمعه ی شیراز در خطبـــــه های امروز این شهر پس از سلام به ساحت پیامبر گـــرامی اسلام(ص) اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی فرمودند، امام راحل یک مومنِ متعبدِ انقلابی بود.
وی در توضیح واژه انقلابی تصریح کرد: انقلابی بودن 5 شاخص مهم و اساسی دارد که نخستین آنها پایبندی به مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی که این تکلیف مربوط به فرد خاصی نیست و عموم مردم، مسئولین و اقشار مختلف جامعه این وظیفه به عهده آن هاست . 
امام جمعه شیراز در توضیح دومین شاخصه انقلابی بودن گفت: هدف گیری آرمان های انقلاب و تلاش در راه تحقق آن و سعی آحاد جامعه برای پیاده شدن آن ها یکی دیگر از شاخصه های انقلابی بودن است.
وی پایبندی به استقلال کشور در همه عرصه ها را سومین شاخصه انقلابی بودن دانست و در تشریح چهارمین شاخصه نیز گفت: شناخت دشمن شاخصه دیگر انقلابی بودن است چرا که بصیرت نسبت به دشمن و ایستادگی در مقابل توطئه های دشمن، جهاد کبیر است و جهاد کبیر یعنی مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های دشمن.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تقوای دینی و تقوای سیاسی چه فرد و چه جامعه را پنجمین شاخص انقلابی بودن ذکر کرد و گفت: مسئول یا غیر مسئول باید در درون خود دارای تقوا باشد و از نظر سیاسی هم تقوای لازم را رعایت کند.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: در شرایطی که دشمن زیاده خواهی خود را بالا برده و فضای نفوذ را با اشکال مختلف در جامعه گسترش داده است و می خواهد هویت و سیرت انقلاب اسلامی را دگرگون کند و نظام اسلامی را از هویت اسلامی انقلابی خارج نماید رهبر معظم انقلاب انتظار دارند مجلس دهم سنگری مقابل زیاده خواهی نظام استکباری باشد، برابر نظام استکبار جهانی ایستادگی داشته باشد و اجازه ندهد نظام استکباری در درون مجلس و جاهای دیگر نفوذ کند و مشکلاتی برای نظام ایجاد نماید .
نماینده ولی فقیه در استان فارس در انتهای سخنان خود به اهمیت مقوله فرهنگ و تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بر این موضوع اشاره کرد و گفت: آنچه که جمهوری اسلامی باید از آن بترسد استحاله فرهنگی است و نه تحریم و حمله نظامی.
آیت الله ایمانی در ادامه افزود: اگر مسئولین و سازمان های مختلف در زمینه مسائل فرهنگی به وظیفه خود عمل کرده بودند امروز این چنین شاهد ولنگاری فرهنگی و رخت بربستن ارزش های انقلاب یکی بعد از دیگری در جامعه نبودیم.
 


کد مطلب: 14366

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/14366/آنچه-جمهوری-اسلامی-باید-بترسد-استحاله-فرهنگی-نه-تحریم-حمله-نظامی-تشریح-شاخصه-های-انقلابی-بودن

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir