تاملی بر یک اظهار نظر جنجال برانگیز؛

رمز گشایی از علت حمله مشاور رئیس جمهور به «حاج قاسم» و هراس گسترده برخی تصمیم سازان از چهار ساله بودن دوران ریاست جمهوری «حسن روحانی»/ آیا برای «قاسم سلیمانی ها» می توان تاریخ مصرف در نظر گرفت؟

11 خرداد 1395 ساعت 21:36

دوران حیات انقلاب اسلامی، دوران طلایی ظهور مردانی چون حاج قاسم سلیمانی است که علیرغم میل خیلی ها، زمانه شان هیچگاه تمام نمی شود و برای آنها هیچ تاریخ مصرفی نمی توان در نظر گرفت.


حافظ نیوز/ سرویس فرهنگی در اواسط دهه هفتاد بود که فیلم "آژانس شیشه ای" با آن داستان ناب و البته تابوشکنی هایی که هیچکس به آن عادت نداشت، در سینمای ایران و بلکه تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل به یک اثر ماندگار و نوستالوژیک شد. همه فیلم به کناری، با یک جمله این فیلم به سختی می شد کنار آمد!
آنجایی که سلحشور(رضا کیانیان) که یک مقام عالیرتبه امنیتی است، به حاج کاظم(پرویز پرستویی) می گوید: دهه ات تمام شده مربی! و دیگر زمانه، زمانه تو نیست.
طی همه این سالها، با خود می اندیشیدم که چنین نگاهی چگونه می تواند در بدنه تصمیم گیر و تصمیم ساز کشور رسوخ کند و اصلا مگر می شود در این مملکت کسانی بر سر کار بیایند که همه چیز را فراموش کنند...
تا اینکه چند روز پیش، حسام الدین آشنا در نقش همان مقام تصمیم ساز و یا شاید تصمیم گیر و البته با پیشینه امنیتی به ناگاه با اظهار نظری، مرا به سالهای میانی دهه هفتاد برد. آنجا که وی در مواجهه با احتمال کاندیداتوری حاج قاسم سلیمانی در انتخابات ریاست جمهوری(که با توجه به رسالت ناتمام این بزرگ سردار سپاه اسلام در آزادسازی کشورهای اسلامی از لوث وجود داعش و گروه های تکفیری بسیار بعید به نظر می رسد) در اظهار نظری شتاب زده که نشان از "ترس چهار ساله شدن دولت اعتدالگرا" داشت گفت: "بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره‌ای دفاع از حریم و حرم بماند،نگذاریم او را چون محسن و باقر به کارزار کلید و گاز انبر بکشانند."
این اظهار نظر که در واقع نوعی خط و نشان برای حاج قاسم نیز محسوب می شود که اگر پا به میدان بگذارد سرنوشت حاج محسن و حاج باقر را پیدا خواهد کرد، در واقع موید همین مطلب است که از دید برخی ها که متاسفانه در بدنه تصمیم ساز کشور روز به روز تعدادشان نیز بیشتر و بیشتر می شود، امثال سردار سلیمانی با آن نگاه آرمانی و آن رویکرد جهادی تنها به درد همان عرصه های سخت نبرد می خورند و اگر قرار باشد پای در عرصه مسائل داخلی کشور بگذارند، باید بدانند که دهه آنها و دوره آنها تمام شده است. شاید بهتر باشد که پیام توئیتری حسام آشنا را به نحو دیگری بخوانیم! "اگر حاج قاسم بیاید، او را چون حاج محسن و حاج باقر به کارزار کلید و گازانبر می کشانیم!"
فارغ از همه چیز، ذکر این نکته حائز اهمیت است که بدانیم دوران حیات انقلاب اسلامی، دوران طلایی ظهور مردانی چون حاج قاسم سلیمانی است که علیرغم میل خیلی ها، زمانه شان هیچگاه تمام نمی شود و برای آنها هیچ تاریخ مصرفی نمی توان در نظر گرفت. از فرهنگ و هنر گرفته تا سیاست داخلی و خارجی تا روابط اجتماعی و سرانجام عرصه نبرد سخت با تکفیریها، محل ظهور و بروز حاج قاسم هاست واگر آنها نباشند، این انقلاب با "سلحشورها"ی آژانس شیشه ای هیچگاه به پیش نخواهد رفت.

نویسنده: کاظم فریدونی


کد مطلب: 14247

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/14247/رمز-گشایی-علت-حمله-مشاور-رئیس-جمهور-حاج-قاسم-هراس-گسترده-برخی-تصمیم-سازان-چهار-ساله-بودن-دوران-ریاست-جمهوری-حسن-روحانی-آیا-سلیمانی-می-توان-تاریخ-مصرف-نظر-گرفت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir