همزمان با ورود نیروهای عراقی به فلوجه، انفجارهای مهیب بغداد را به لرزه درآورد

11 خرداد 1395 ساعت 12:57


به گزارش "حافظ نیوز" فرماندۀ عملیات آزادسازی فلوجه از ورود نیروهای ویژه عراقی به داخل شهر فلوجه از چند محور شمال و شمال غرب خبر داد.
فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه به خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد که مرحله سوم این عملیات از بامداد امروز با ورود نیروهای عراقی به این شهر آغاز شد.
نیروهای عراقی بامداد دوشنبه از 3 نقطه وارد شهر فلوجه شدند و مرحله جدیدی از عملیات آزادسازی فلوجه را آغاز کردند.
حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دیروز اعلام کرد که مرحله سوم عملیات آزادسازی فلوجه ظرف 48 ساعت آغاز خواهد شد.
همزمان با تحولات میدانی در فلوجه و دورنمای آزادسازی این شهر تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، موجی از نگرانی در میان سران کشورهای عربی نظیر عربستان و قطر آغاز شده و ترکیه و آمریکا نیز از بابت تحولات فلوجه ابراز نگرانی کرده اند.
به نظر می رسد با سقوط فلوجه به دست نیروهای عراقی، موصل آخرین پایگاه داعش در خاک عراق خواهد بود که با تمرکز بر آزادسازی آن طی ماه های آتی، می توان کل عراق را پس از گذشت چند سال از لوث وجود این گروهک تروریستی پاک کرد و ثبات و آرامش را به عراق بازگرداند.
اما به موازات تحولات فلوجه، به نظر می رسد فشارها بر دولت مرکزی برای توقف پیشروی در این شهر شدت گرفته تا جایی که برخی تهدیداتی که پیش تر از سوی برخی جریانات سیاسی این کشور درباره لزوم عقب نشینی حشد الشعبی از فلوجه به گوش می رسید، اینک رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است.
بغداد پایتخت عراق طی روزهای گذشته شاهد انفجارهای مهیبی بود که شاید آنها را بتوان تقاص پیشروی ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق در فلوجه دانست.
بر این اساس، انفجار 2 خودروی بمبگذاری شده در شمال بغداد، ده ها کشته و یا مجروح برجا گذاشت.
شبکه سومریه نیوز به نقل از منبعی در پلیس عراق گزارش داد، انفجار نخست صبح امروز نزدیک بازار ”شلال” در منطقه ”الشعب” در شمال بغداد روی داد.
خبرهای اولیه حاکی است بر اثر این انفجار 5 نفر کشته و 15 تن مجروح شدند.
مدت کوتاهی پس از این انفجار، خودروی بمبگذاری شده دیگری نیز در منطقه ”الطارمیه” در شمال بغداد منفجر شد، که بر اثر آن 26 نفر کشته و یا مجروح شدند.
 
 
 


کد مطلب: 14235

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/14235/همزمان-ورود-نیروهای-عراقی-فلوجه-انفجارهای-مهیب-بغداد-لرزه-درآورد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir