رئيس كميسيون خدمات شهري شیراز:

بام شیراز پارک میشود

13 ارديبهشت 1395 ساعت 12:24

رئيس كميسيون خدمات شهري، بهداشت و محيط زيست شوراي اسلامي شهر شيراز گفت: با بهره‌برداری از پارک صخره‌ای جنگلی بام شیراز که 500 هکتار مساحت دارد، شاهد افزايش سرانه فضای سبز تا 2 مترمربع خواهيم بود.


به گزارش "حافظ نیوز" ، غلام‌علي ترابي، افزود: براساس مصوبه شوراي اسلامي شيراز، عملیات ساماندهی 500  هکتار از ارتفاعات شمال شیراز در محدوده شهرک جوادیه و طراحی فضای سبز آن با هدف ایجاد تفرجگاه عمومی توسط مدیریت ارتفاعات شهرداری آغاز شده است که تا پایان امسال فاز اول این مجموعه به مساحت یکصد هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید.
او با بيان اينكه تا کنون 50 هکتار از اين اراضی با استفاده از درختان انجیر، بادام کوهی، کیالک، بنه، بلوط و گیلاس وحشی درختکاری و مسیرهای دسترسی شهروندان از سه جهت به طول 6 تا 12 کیلومتر احداث شده است، گفت: تا پايان امسال، 200 هزار اصله درخت انجير ديم در اين ارتفاعات غرس خواهد شد.
ترابي گفت: ارتفاعات پیرامونی شیراز را باید به عنوان یک فرصت ارزشمند برای این شهر که سال‌های متوالی است عنوان «شهر سبز» را از آن خود می‌کند، در نظر داشت، از این رو، به منظور ارتقای کمیت و کیفیت گردشگری، بهره‌برداری اقتصادی و ایجاد درآمدهای پایدار، بسترسازی براي جذب سرمایه گذار و نیز افزایش سرانه فضای سبز، شورای شهر پس از درخواست واگذاری بخشی از ارتفاعات پیرامون شیراز به شهرداری، در سال 94، آغاز عملیات اجرایی ساماندهی و ایجاد فضای سبز را تصویب کرد.
به گفته اين عضو شوراي اسلامي شهر شيراز، با اجراي طرح ساماندهي ارتفاعات مشرف به شهر، فضاي سبز باغ‌هاي منصورآباد در افق بلندمدت به پارک صخره‌ای جنگلی بام شیراز متصل می‌شود.
ترابي همچنين از اجرايي شدن طرحي در ارتفاعات مناطق گردشگری برم‌دلک و سعدی طي امسال خبر داد و گفت: به دلیل خشکسالی‌ در عملیات سبز کردن ارتفاعات از درختان مقاوم و سازگار با شرايط استفاده شده است.
رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي شيراز، طرح احداث تصفيه‌خانه‌هاي محلي و استفاده از پساب آن براي آبياري فضاي سبز را يكي از اقدامات مد نظر شورا براي حل مشكل حفظ فضاي سبز موجود و توسعه فضاي سبز در مقياس مناسب، عنوان كرد.
منبع:ایسنا


کد مطلب: 13835

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/13835/بام-شیراز-پارک-میشود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir