«آپارتاید سیاه آمریکایی» و تداوم سکوت مرگبار وزارت امور خارجه!

7 ارديبهشت 1395 ساعت 2:24

دولت آمریکا به عنوان غرامت انفجار مقر آمریکایی ها در بیروت، از ایران طلب خسارت 2 میلیارد دلاری می کند و در این میان نیز گویا دولتی ها بیش از آنکه سیستم نژادپرست و ظالم یانکی ها را مقصر بدانند، همچنان دولت احمدی نژاد را مقصر می دانند!


حافظ نیوز/ سروس سیاسی از قدیم در عرف بین الملل گفته اند خون آمریکائیها از خون بقیه ملتها رنگین تر است! این حکایت تلخی است که این روزها، در آمریکا در جریان است و متاسفانه کشور ما نیز قربانی این نژادپرستی و آپارتاید سیاه است.
داستان از آنجا آغاز می شود که آمریکا تقریبا بهای خون هر آمریکایی را که در حوادث تروریستی کشته می شود را 10 میلیون دلار دانسته و حتی در حادثه لاکربی نیز برای هر قربانی آمریکایی 11 میلیون دلار خسارت جانی در نظر می گیرد اما طنز تلخ روزگار آنکه آمریکا برای کشته‌ها و قربانیان غیر نظامی که در حملات آمریکا در افغانستان و عراق جان خود را از دست می دهند، بین 20 تا 50 هزار دلار در نظر می گیرد!
حال، دولت آمریکا به عنوان غرامت انفجار مقر آمریکایی ها در بیروت، از ایران طلب خسارت 2 میلیارد دلاری می کند و با توجه به اموال بلوکه شده کشورمان در خاک خودش، این حجم از دارایی را مصادره می کند. در این میان نیز گویا دولتی ها بیش از آنکه سیستم نژادپرست و ظالم یانکی ها را مقصر بدانند، همچنان دولت احمدی نژاد را مقصر می دانند!
و معتقدند اگر دیپلماسی فعالی در دولت دهم وجود داشت کار به اینجا نمی کشید! و این در حالی است که قریب سه سال از عمر این دولت می گذرد و قطعا دیپلماسی این دولت نیز در این باره باید پاسخگو باشد!
اما فارغ از دعواهای بی حاصل سیاسی، توجه به چند نکته ضروری به نظر می رسد.
اول: غیرقابل قبول بودن حکم به لحاظ حقوقی که یک دادگاه داخلی و در عین رویه تکمیل نشده و بر اساس رای سیاسی اجازه برداشت از حساب های کشورهای دیگر را ندارد.
دوم:  هیچ مستندی در خصوص ارتباط این انفجار با کشورمان وجود ندارد و در دادگاه نیز صرفا بر اساس شهادت های دروغ و گمانه زنی های رسانه ای و تبلیغاتی حکم صادر شده.
سوم:  نوع نگاه نژادپرستانه آمریکا به اتباع خود و دیگران در این حکم قابل انتقاد است. تقسیم این مبلغ بر تعداد افراد کشته شده در آن حادثه نشان می‌دهد آمریکا تقریبا بهای خون هر آمریکایی را 10 میلیون دلار دانسته در حادثه لاکربی نیز برای هر آمریکایی 11 میلیون دلار در نظر گرفته بود. اما جالب توجه آنکه آمریکا برای کشته‌های در حملات آمریکا در افغانستان و عراق بین 20 تا 50 هزار دلار در نظر گرفته بود.
حال که آمریکایی ها اینگونه به دروغ حکم صادر می کنند ایران هم باید مسئله کشتار هزاران انسان بی گناه در حملات تروریستی آمریکا در سراسر جهان از جمله ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و نیز حمایت‌های آمریکا از منافقین که مسئول قتل عام 17 هزار ایرانی بی گناه هستند و دریافت غرامت آنها مورد مطالبه قرار دهد. به طور مثال، پس از ماه‌ها سکوت سرانجام ارتش آمریکا اعتراف کرده در حملات هوایی این کشور در عراق و سوریه 20 غیرنظامی جان خود را از دست دادند. در حالی که آمار واقعی بسیار بیش از این است به گزارش رویترز، دیوان عالی آمریکا حکم داده حدود دو میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران باید به خانواده های قربانیان آمریکایی که در بمب گذاری سال 1983 در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت و دیگر حملات منسوب به ایران کشته شدند، پرداخت شود.           
تهیه و تنظیم: سجاد زارع

 


کد مطلب: 13754

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/13754/آپارتاید-سیاه-آمریکایی-تداوم-سکوت-مرگبار-وزارت-امور-خارجه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir