شهردار شیراز:

تخفیف جدید عوارض تا پایان سال ارائه نخواهد شد

2 دی 1394 ساعت 12:41

شهردار شیراز گفت: با توجه به تصویب تخفیف عوارض، تا پایان سال تخفیف جدیدی ارائه نخواهد شد.


به گزارش حافظ نیوز علیرضا پاک‌فطرت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با توجه به تخفیف عوارضی که اخیراً شهرداری پیشنهاد داد و شورای شهر آن را تصویب کرد تا پایان سال نه پیشنهادی در این زمینه از سوی شهرداری ارائه می‌شود و نه حتی اعتقادی به‌ ضرورت تخفیف مجدد داریم.
وی افزود: سازندگان، سرمایه‌گذاران و شهروندان اگر می‌خواهند پروانه‌ای بگیرند یا عوارضی را پرداخت کنند این کار را انجام دهند چرا که در آینده اتفاق دیگری نخواهد افتاد چون تخفیف‌های حداکثری داده‌شده است.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شورای استان، شهرستان و شوراهای شهر که از مردم رأی گرفته‌اند باید به‌هم‌پیوسته باشند تا حق مردم را بگیرند چراکه روزبه‌روز خدمات‌دهی به شهروندان کاهش پیدا می‌کند و از عوارضی که باید به شهر تعلق گیرد با عناوینی کسر می‌شود.
وی بیان کرد: عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده به اسم شهرداری‌ها وضع شد اما به مانند مابه‌التفاوت سوخت، آب، برق، گاز، حمل‌ونقل و ... به موارد متعدد اختصاص پیدا کرد و در حالی که این موارد همه در ابتدا برای شهرها بود، هر روز از آن کسر می‌شود.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در کشور ما نگاه به مالکیت متفاوت است چنانکه فرد برای مجتمع تجاری پروانه گرفته و مقرر بوده پارکینگ را تحویل دهد اما وسط کار پیش‌فروش کرده و رفته، و مطالبات بانک و تعهد به شهرداری دچار مشکل شده است بنابراین شراکت در این موارد به نفع شهرداری نیست چراکه به‌سادگی سرقفلی موارد تجاری واگذار می‌شود.
وی ابراز داشت: ما مواردی داریم که فردی اجاره بیش از یک سال ملک تجاری خود را به شهرداری نداده و به دادگاه رفته و حق کسب و پیشه خواستار شده، دادگاه نیز به نفع وی رأی داده و در آن ملک فرد را تثبیت کرده است.
این مدیر شهری متذکر شد: نگاه دولت، مردم و دستگاه قضا در این موارد اختلافی، چندان با شهرداری‌ها نیست چراکه افراد می‌روند، ادعا می‌کنند مستضعف هستند و در مقابل شهرداری وضع خوبی دارد و به این طریق رأی را به نفع خود می‌گیرند.
پاک فطرت ادامه داد: در بحث مسکونی‌ها 20 درصد تخفیفی که شهرداری تصویب کرده ممکن است مالک اصلی برود یا بماند و مبلغ را نپردازند در مورد تجاری نیز بسیار مشاهده شده که فرد مبلغ ناچیزی به شهرداری داده و در شرایطی که مالکان این تجاری‌های بزرگ بسیاری در خارج کشور هستند ماهانه 100 میلیون پول اجاره می‌گیرد و زباله و ترافیک و ... را بر دست شهرداری می‌گذارد در حالی‌که در واقع بخشی از این اجاره سهم شهرداری است که باید برای خدمات شهری همان واحد تجاری هزینه کند اما این‌ روش که شهرداری در ملک مشارکت کند با توجه به مشکلات وصول، به نفع مردم نیست.
آبفا در بحث فاضلاب مناطق محروم جدی‌تر وارد شود
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آب و فاضلاب شیراز همکاری بسیار خوبی با مدیریت شهری دارد اما انتظار ما این است که این شرکت در بحث فاضلاب نقاط کمتر برخوردار شیراز جدی‌تر عمل کند.
علیرضا پاک فطرت اظهار داشت: روستاهای جنوب و شرق شیراز که به شهر پیوسته‌اند به سبب سطح آب‌های زیرزمینی مشکلات زیادی دارند و فاضلاب آنها در کوچه‌ها رها می‌شود.
وی افزود: چند روستای الحاق نشده به شیراز مانند گردخون و اقبال آباد در بسیاری موارد مشکل اصلی آنها فاضلاب است که باید در این زمینه شرکت آب و فاضلاب تناسبی در اجرای طرح‌های شبکه فاضلاب خود ایجاد کرده و ضمن درآمدزایی، نقاط کمتر برخوردار را نیز مورد توجه قرار دهد که در نهایت از نظر بهداشتی به نفع مردم شهر است.
به گزارش فارس، شورای شهر شیراز در یکصد و سی و یکمین جلسه خود مصوب کرد شهرداری به‌منظور ایجاد درآمد پایدار، بررسی و ارائه طرح لازم درباره جایگزینی اخذ عوارض پروانه‌های ساختمانی را با در نظر گرفتن میزان مشارکت خود در پروژه‌های مختلف تجاری و خدماتی و مسکونی طی یک برنامه زمان‌بندی مشخص به همراه اخذ ضمانت‌نامه‌های لازم از مالکان مربوطه و اخذ اجاره‌بهای دائمی، بر اساس اعلام نظر کارشناس به تاریخ روز هر سال به شورا ارائه کند.


کد مطلب: 12454

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/12454/تخفیف-جدید-عوارض-پایان-سال-ارائه-نخواهد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir