متن و حاشیه یکی دیگر از سخنرانان حاشیه ساز در دانشگاه شیراز؛

تداوم «حواشی سیاسی» و «سخنرانان حاشیه ساز» در شهر راز/ مصطفی معین: «در انتخابات سال ٨٤ تقلب شده بود؛ مگر می شود من در اصفهان پنجم شوم و احمدی نژاد اول شود؟!»/ درخواست دانشجویان اصلاح طلب از معین برای کاندیداتوری از حوزه شیراز

9 آبان 1394 ساعت 14:35

دست جریان اصلاحات در شیراز، برای انتخابات مجلس تا آنجا خالی است که برای تصاحب حداقل کرسی های مجلس دهم، به چهره هایی چون معین تمسک می جویند!


به گزارش "حافظ نیوز" چهارشنبه هفته گذشته، دانشگاه شیراز میزبان مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات بود. شخصی که اساسا رادیکالیسم در جریان اصلاحات با او و جریان متبوعش عینیت یافت و در سال ٨٤ نیز علیرغم ساختارشکنی های فراوان وی و یارانش، فرصت حضور در انتخابات ریاست جمهوری را پیدا کرد و البته با اقبال بسیار ضعیف مردم مواجه شد.
همانگونه که گذشت، معین شامگاه چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز به سئوالات آنان پاسخ داد. در این مراسم بنابه دستور مسئول حراست دانشگاه شیراز و برخلاف عهد قبلی، مسوولان دانشگاه اجازه ورود به خبرنگاران ندادند و حتی دستور دکتر صفوی، قائم مقام دانشگاه نیز افاقه نکرد. پیگیری خبرنگاران از معاون سیاسی- امنیتی استاندار فارس (هادی پژوهش) نیز نتیجه‌ای نمی‌دهد و در نهایت به شرط عدم نوشتن خبر، خبرنگاران اجازه ورود به دانشگاه شیراز را می‌گیرند. گویا حراست دانشگاه به خوبی با تبعات ناگوار حواشی سیاسی سخنرانان پرحاشیه آشناست و می خواهد اخبار اتفاقات ناگوار احتمالی حداقل به بیرون درز نکند!
معمولا سخنرانی یک وزیر علوم سابق در دانشگاه محل تحصیلش امری عادی است، اما وقتی میزبان برنامه انجمن «فرهنگ و سیاست» دانشگاه شیراز باشد و سخنران هم چهره‌ای رادیکال چون دکتر معین اوضاع کمی متفاوت می‌شود.
مصطفی معین اما با شیراز ناآشنا نیست، به قول خودش «افتخار نمایندگی شیرازیان شریف در نخستین دوره مجلس» را نیز داشته است و ١٤سال هم در دانشگاه شیراز دانشجو، استاد و رییس دانشگاه بوده و می‌داند که «شیرازی‌ها به طبع نرم، اخلاق خوش و مهمان‌نوازی شهره شهرند و به‌طور حتم، روح و روان‌شان از هرگونه خشونت و ددمنشی و سیطره بینش، تفکر و رفتار اسلام داعشی متنفر و بیزار است.»

متن و حاشیه داغ سخنان مصطفی معین
مصطفی معین صحبت‌های خود را با اشاره‌ای به آخرین دیدار خودش از دانشگاه شیراز آغاز می‌کند و در ادامه، ١٥خرداد ٤٢، انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، دوم خرداد ٧٦ و ٢٤ خرداد ٩٢ را مهمترین اتفاقات دهه های اخیر ایران بر می شمرد! وزیر علوم دولت اصلاحات سپس به بررسی چالش‌های اصلاحات اجتماعی می‌پردازد و بدون اشاره به ساختارشکنی های هم قطارانش در جبهه اصلاحات در حمله به مبانی دینی و رهبری و هدایت دو فتنه ٧٨ و ٨٨، با تاسف می‌گوید که برداشت غالب از اصلاح‌طلبی، اپوزیسیون و ضدارزش بودن است و غیرمستقیم به صحبت‌های اخیر محمدرضا باهنر اشاره می‌کند: «می‌گویند حتی معتدل‌ترین اصلاح‌طلب هم نباید به مجلس راه پیدا کند، مگر مجلس ارث پدری کسی است؟ مجلس، مجلس مردم است».
معین در ادامه سخنانش بدون اشاره به حرمت شکنی فتنه گران سبز در عاشورای سال ٨٨، امام حسین را نماد اصلاح‌طلبی می‌خواند که برای اصلاح امور شهید شد. به گفته معین اصولگرایی نیز اگر واقعی باشد هم‌ردیف اصلاح‌طلبی صادقانه است.
وزیر اسبق علوم سپس به چالش‌های عملی اصلاحات اجتماعی اشاره می‌کند؛ «گسل‌های اجتماعی» می‌گوید احساس بیگانگی و بی‌اعتمادی میان مردم باعث اغلب ناهنجاری‌ها شده است و سپس بدون آنکه منبع موثقی را برای سخنان خود معرفی کند، آماری می‌دهد از میزان بی‌اعتمادی مردم به یکدیگر که «عدد وحشتناک٨٠درصد» است.
پس از صحبت های دکتر معین جلسه پرسش و پاسخ برگزار می‌شود، پرسش و پاسخی که تبدیل می‌شود به میتینگ منتقدان و شعار دادن‌های جورواجور و حتی حمله کردن آنها به سمت جایگاه. یکی از دانشجویان معین را متهم به دروغگویی در خصوص آمار ٨٠درصدی بی‌اعتمادی مردم به یکدیگر می‌کند که دکتر معین مدعی می شود سند تحقیقاتی پژوهش میدانی در این باره وجود دارد و می‌گوید: «نباید سرمان را زیر برف کنیم و از حقیقت عریان جامعه فرار کنیم.»
سوالات دیگری هم از معین درباره انتخابات ٨٤ و اعتراض او به نتیجه آن انتخابات پرسیده می‌شود که معین اعتراض را حق طبیعی هر نامزد می‌خواند و می‌گوید «تنها من معترض نبودم و آقایان هاشمی و کروبی هم به آن انتخابات معترض بودند». در ادامه یک دانشجوی دیگر نیز نامه معين در دوران وزارت علوم به رئيس جمهوری دولت اصلاحات در خصوص قفل زدن شبانه به انجمن اسلامي دانشگاه شهيد چمران در سال ٨١ را قرائت كرد كه با هو كشيدن برخی دانشجويان طرفدار معین روبه رو شد. معین در ادامه ضمن بیان استدلالی عجیب گفت: «اعتراض و انتقاد كار بدی نيست و من، آقای هاشمي و كروبي به نتايج انتخابات آن سال اعتراض داشتيم و اعتراض من را رد كردند مگر مي شود من در شهر اصفهان كه شهر خودم است نفر پنجم شوم و احمدی نژاد نفر اول شود؟»
اين همايش سرانجام با شعارهاي «بسيجی واقعی، همت بود و باكری» از سوی دانشجويان اصلاح طلب و شعارهای «مرگ بر فتنه گر» از سوی دانشجويان اصولگرا پايان يافت. همزمان با پايان اين جلسه، درگيری بين دانشجويان حاضر در سالن ايجاد شد كه با ورود نيروهاي حراست دانشگاه و حفاظت فيزيكي كنترل شد. این مراسم در حوالی ساعت ٢٠:٣٠ به پایان رسید.

معین امید ما شو/ سر لیست شهر ما شو
ازجمله نکات بارز و جالب این همایش، شعارهای پرمعنی برخی دانشجویان اصلاح طلب بود که در در این همایش پرحاشیه، خواستار کاندیداتوری معین از شهر شیراز شدند. آن ها شعار می دادند: «معین امید ما شو/ سر لیست شهر ما شو»
این مسئله نشان می دهد دست جریان اصلاحات در شیراز، برای انتخابات مجلس تا آنجا خالی است که برای تصاحب حداقل کرسی های مجلس دهم، به چهره هایی چون معین تمسک می جویند! چهره ای که اقدامات وی و یارانش در برهه ای حتی مورد انتقاد جدی از سوی سردمداران دولت اصلاحات نیز واقع شد.
همچنین بنابر اخبار واصله، شیراز طی روزهای آتی و بلکه ماه های آتی همچنان میزبان سخنرانان پرحاشیه خواهد بود و بر این اساس، غلامحسین کرباسچی شهردار سابق تهران و از چهره های نزدیک به جریان اصلاحات برای حضور در جمع دانشجویان به شیراز خواهد آمد.

تداوم «حواشی سیاسی» و «سخنرانان حاشیه ساز» در شهر راز
نیم نگاهی به آمار حضور سخنرانان پرحاشیه کشوری در شیراز و مقایسه آن با دیگر شهرها نشان می دهد جریان سیاسی اصلاح طلب برای شیراز برنامه ویژه ای دارد و همچون گذشته، سعی دارد شیراز را به مثابه یک لنگرگاه و پایگاه اصلی فعالیت های سیاسی خود پس از تهران قرار دهد. اقدامی که به نظر می رسد شیراز را طی ماه های آتی، بیش از گذشته درگیر حواشی سیاسی خواهد کرد و توجه بیشتری از مسئولان شهری و استانی را به خود معطوف خواهد ساخت.
حال باید دید مقامات ارشد سیاسی و اجرائی استان فارس، برای حفظ آرامش روانی و سیاسی استان برنامه و تمهیدی ویژه اندیشیده اند و یا همچون گذشته، فارس در باتلاق حواشی غرق خواهد شد؟


کد مطلب: 11687

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11687/تداوم-حواشی-سیاسی-سخنرانان-حاشیه-ساز-شهر-راز-مصطفی-معین-انتخابات-سال-٨٤-تقلب-شده-مگر-می-شود-اصفهان-پنجم-شوم-احمدی-نژاد-اول-درخواست-دانشجویان-اصلاح-طلب-کاندیداتوری-حوزه-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir