اشغالگر دانستن رژیم صهیونیستی توسط شورای امنیت

خبرگزاری ايرنا , 25 مهر 1394 ساعت 8:53

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در جلسه فوق العاده ای درخصوص اوضاع فلسطین اشغالی، ضمن محکوم کردن خشونت ها و تاکید بر ضرورت پایان اشغالگری و توقف شهرک سازی های رژیم صهیونیستی، اشغالگری این رژیم را دلیل اصلی بروز خشونت ها در این سرزمین بیان کردند.


به گزارش حافظ نیوز، معاون دبیرکل سازمان ملل در جلسه اضطراری روز جمعه شورای امنیت که به درخواست اردن تشکیل شد، تاکید کرد که ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری خشم و ناامیدی بیشتر فلسطینیان را در پی خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد که تجاوزها و جنایت های ارتش رژیم صهیونیستی نیز اوضاع را بدتر خواهد کرد.
«ریاض منصور» نماینده فلسطین نیز حمایت سازمان ملل و جامعه بین الملل از مردم فلسطین در برابراشغالگری ها و جنایات رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی را خواستار شد.

وی با تشریح جنایت‎های مداوم رژیم صهیونیستی به ویژه سوزاندن خانواده دوابشه و قتل و کشتار فلسطینییان در مناطق مختلف فلسطین پرداخت و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از بازداشت و محاکمه قاتلان فلسطینی ها خودداری می کند.

منصور، از شورای امنیت خواست با عمل به وظایف خود در این زمینه، ضمن محکوم کردن جنایت ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی، این رژیم را برای خروج نظامیانش از قدس، توقف تجاوزات علیه مسجدالاقصی و باز کردن درهای آن به روی نمازگزاران فلسطینی تحت فشار قرار دهد.

وی همچنین بر ضرورت حمایت فوری بین المللی از ملت فلسطین از طریق استقرار موقت نیروهای بین المللی در اراضی اشغالی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، پس از کشتار الخلیل در دهه 90، شورای امنیت چنین تصمیمی را اتخاذ کرده بود اما تاکنون اجرا نشده است.

در همین زمینه نماینده رژیم صهیونیستی در شورای امنیت نیز مدعی شد که این رژیم مورد حمله فلسطینی ها قرار گرفته است و از خود حفاظت می کند!

وی همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی تصمیمی برای تقسیم مسجدالاقصی یا تغییر وضعیت حاکم بر آن ندارد و این فلسطینی ها هستند که حرمتی برای مقدسات دینی یهودی قائل نیستند.

«دینا قعوار» نماینده اردن نیز ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و همچنین اشغالگری های این رژیم در اراضی اشغالی، بر حمایت کشورش از مردم فلسطین تاکید کرد.

سفیر اردن تصریح کرد که قیام و انتفاضه کنونی فلسطینیان نتیجه افزایش تجاوزها و جنایت های شهرک نشینان صهیونیست و تلاش های رژیم صهیونیستی برای تغییر واقعیت های حاکم بر قدس و مسجدالاقصی است.

وی تاکید کرد که ملت فلسطین امید به دستیابی به حقوق مشروع خود اعم از حق تعیین سرنوشت یا رهایی از اشغال صهیونیست ها را از دست داده است و رژیم صهیونیستی خوب می داند که زندگی فلسطینیان کمتر از زندگی صهیونیست ها نیست.

سفیر اردن از شورای امنیت خواست در همه گزینه های پیش رو، برای پایان اشغال فلسطین و جلوگیری از قتل و کشتار فلسطینی ها بازنگری کند.

وی با بیان اینکه هتک حرمت مسجدالاقصی احساسات و عواطف بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان در سراسر جهان را جریحه دار می کند، خواستار حفظ وضعیت حاکم بر این مسجد شد.

وی در عین حال مسئولیت تنش و درگیری های موجود را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و گفت که کشورش همچنان به حمایت از ملت فلسطین تا زمان تشکیل کشور مستقل فلسطین ادامه داده و هرگز اجازه نمی دهد کسی به مقدسات اسلامی قدس تعرض کند.

در ادامه نشست، «سامانتا پاور» سفیر و نماینده دایم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل، ضمن ابراز نگرانی از ادامه خشونت ها در فلسطین اشغالی، طبق معمول بدون اشاره به اقدامات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی و بی توجهی نسبت به ادامه اشغالگری ها و کشتار مردم بی دفاع فلسطین، طرفین درگیر را به خویشتن داری هر چه بیشتردعوت و بر حق دفاع از شهرک نشینان صهیونیست برای سردمداران رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی فقط به ضرورت حفظ امنیت جان شهروندان و مردم بیگناه فلسطینی تاکید کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل، تنها راه حل بحران در فلسطین اشغالی را تشکیل دو دولت مستقل فلسطینی و اسرائیلی برشمرد و تاکید کرد که شهرک سازی و تخریب منازل فلسطینی ها موجب تشدید اوضاع و تنش موجود خواهد شد.

«ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل نیز هرگونه اقدامات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی علیه مردم بیگناه را محکوم کرد و بر ضرورت احترام به حق تمام شهروندان برای دسترسی به اماکن مقدس از جمله مسجد الاقصی تاکید کرد.

نماینده روسیه، بروز اینگونه خشونت ها در سرزمین فلسطن اشغالی را نتیجه اشغالگری 1967 رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان و بیت المقدس شرقی دانست و گفت: طبق قوانین بین المللی، رژیم صهیونیستی بعنوان نیروی اشغالگر، مسئول اصلی شرایط و اوضاع جاری در غزه و کرانه باختری بحساب می آید.

وی با تاکید بر اینکه کسی حق تعرض به مقدسات را ندارد، خواستار اجرای تحقیقاتی فوری دراین باره شد و تاکید کرد که ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی وضعیت را پیچیده تر خواهد کرد و این رژیم باید به مسئولیت های قانونی خود بر اساس قوانین بین المللی به عنوان یک رژیم اشغالگر عمل کند.
نماینده کشور فرانسه نیز ضمن محکوم کردن حملات خشونت آمیز به شهرندان بی گناه در سرزمین های اشغالی با اشاره به سخنان روز گذشته فابیوس در مجلس سنا در این خصوص، بر ضرورت تشکیل مجدد رویه معتبری برای حل سیاسی بحران فلسطین تاکید کرد.

فرانسه، ادامه نشست ها برای پیدا کردن راهکاری اساسی درجهت حل بحران در سرزمین فلسطین را پیشنهاد کرد.

نماینده کشورچین نیز گفت وگوهای صلح را تنها راهکار حل این بحران دانست و از رژیم صهیونیستی خواست در این مذاکرات با حسن نیست شرکت کند؛ وی همچنین آمادگی دولت چین برای میانجیگری و کمک به تشکیل چین مذاکراتی را اعلام کرد.

«راملان بن ابراهیم» سفیر و نماینده مالزی در این نشست نیز، اقدامات خشونت آمیز در مسجد الاقصی و اماکن مقدس را محکوم کرد.

وی با یادآوری اوضاع نابسامان و غیرانسانی مردم مظلوم فلسطین در پی طولانی ترین اشغال در طول تاریخ، از سکوت شورای امنیت در این خصوص ابراز تاسف کرد.

وی همچنین بازتاب شرایط جاری در فلسطین در رسانه ها را بازتابی یکجانبه و جانبدارانه خواند و تصریح کرد، در رسانه ها شرایط به گونه ای بیان می شود که گویی همه فلسطینیان تروریست اند و قصد آسیب رسانی به مردم بیگناه را دارند اما گزارشی از نقض حقوق اولیه انسانی کودکان و زنان فلسطینی به دست سربازان اسرائیلی و تخریب منازل آنها به چشم نمی خورد.

وی اضافه کرد: گویی مردم فلسطین از استانداردهای حقوق بشری در سطح دیگر نقاط جهان برخوردار نیستند.

نماینده مالزی، با اشاره به ادامه تخریب منازل فلسطینیان و تجاوز به حق انسانی مردم مظلوم فلسطین، واکنش جامعه بین الملل در برابر این اقدامات را خواستار شد.

«مهمات زین شریف» نماینده کشور چاد نیز در این نشست، با محکوم کردن اشغالگری های رژیم صهیونیستی در فلسطین، خواستار توقف تخریب منازل فلسطینیان و شهرک سازی های رژیم صهیونیستی شد.

نماینده انگلیس نیز با محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز، بر حفظ امنیت جان شهروندان بی گناه در این مناطق تاکید کرد.
انگلیس، تشکیل دو دولت مستقل را نه تنها راه حل مناسب برای حل بحران فلسطین، بلکه راه حلی ضروری و ضرب الاجلی برای بازگشت صلح به منطقه خواند.

«رافائل رامیرز» نماینده دایم ونزوئلا نیز با ابراز نگرانی از اوضاع مناطق اشغالی، دلیل اصلی چنین خشونت هایی را اشغالگری های رژیم صهیونیستی در طول نزدیک به 70 سال گذشته و سکوت سازمان ملل و جامعه بین المللی خواند.

وی با اشاره به خشونت های ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی، حملات سربازان اسرائیلی به آمبولانس های حامل مجروحان فلسطینی را نمونه ای از اقدامات غیرانسانی و بی رحمانه و نقض حقوق اولیه انسانی مردم فلسطین خواند.

«رومان مارچسی» نماینده اسپانیا و رئیس این نشست شورای امنیت نیز، به جدی بودن بحران در مناطق اشغالی اشاره کرد و حل آن بدون همکاری رهبران و روسای دو طرف را غیرممکن دانست.

رئیس شورای امنیت، از پیشنهاد فرانسه و مالزی مبنی بر ضرورت تشکیل نشست دیگری در خصوص بحران فلسطین استقبال کرد.


کد مطلب: 11455

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11455/اشغالگر-دانستن-رژیم-صهیونیستی-توسط-شورای-امنیت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir