۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

تربیت نیروی دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گفت: حوزۀ علوم اسلامی دانشگاهیان مرکزی آموزشی، تربیتی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با رویکرد تعامل حوزه و دانشگاه برای حل مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که مهمترین هدف آن، تربیت نیروی دانشگاهی (دانشجو و استاد) تراز انقلاب اسلامی است.
تربیت نیروی دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان
به گزارش حافظ خبر، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حمید مقامی» خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز دانشجویان و اساتید به معارف ناب اسلامی با شیوه و رویکرد جدید و متناسب با زمان حال، حوزۀ علوم اسلامی دانشگاهیان، معارف اسلامی با محوریت قرآن کریم را با شیوه و رویکرد نوین به دانشجویان و اساتید ارائه می دهد.
او افزود: حوزۀ علوم اسلامی دانشگاهیان دروس معارف را با شیوه و روش متفاوت، متناسب با زمان زیست دانشجویان ارائه می دهد؛ این تفاوت شامل محتوای آموزشی، شیوۀ ارائۀ استاد، شیوۀ برگزاری کلاس ها و استفاده از ابزار کمک آموزشی است.
مسوول حوزۀ علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه کلاس های حوزۀ علوم اسلامی به صورت کارگاهی و کرسی های آزاداندیشی برگزار می شود، گفت: هدف اصلی، تربیت دانشجوی دغدغه مند به اسلامی سازی علوم، توانمند در دفاع از معارف دینی و فعالیت های جریان ساز و اثرگذار تشکیلاتی در راستای فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه و جامعه است.
حجت الاسلام و المسلمین «مرتضی کوهی» با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری حدود ۱۳۰۰ نفر از دانشجویان برای کلاس ها پیش ثبت نام کرده بودند که با توجه به محدودیت ها، تنها حدود ۴۰۰ نفر پذیرش شدند، اظهار داشت: با توجه به محتوای دروس، اساتید توانمند و نوع برگزاری کلاس ها، بیشتر دانشجویان از کلاس ها استقبال کرده اند؛ اما متاسفانه محدودیت در پذیرش، سبب حذف تعداد بسیاری از دانشجویان از ظرفیت نهایی شد.
او افزود: حوزۀ علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز علوم‌ پزشکی شیراز، بیشترین تمرکز خود را به سمت جهاد علمی و فرهنگی گذاشته است تا دانشجویان مهذب و اخلاق مدار این مرکز، نسبت به مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود دغدغه مند باشند و بتوانند در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه و جامعه اثرگذار باشند.
مسوول حوزۀ علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه با بیان اینکه بیشترین اقبال دانشجویان از دروس انقلاب اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی و نیز اندیشۀ اسلامی ۱و۲ بوده، اضافه کرد: حوزه در برنامۀ آموزشی و فرهنگی با دانشگاه همکاری می کند و دانشجویان باید قبل از شروع ترم، پیش ثبت نام خود را انجام دهند، سپس بعد از مصاحبه، لیست نهایی اعلام می شود.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۵۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما